Hallo meiden, Heb al een paar keer stiekem zitten neusen hier maar wil nu toch wel graag meekletsen... Zit regelmatig toch te vechten met mn haakwerkjes en dan is het wel handig om eens te kunnen vragen.. want ik google me nu een ongeluk naar antwoorden en ik kan je zeggen.... daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten! en da's jammer want dat gaat ten koste van mn haaktijd.... Ben een beginnende haakster en kan inmiddels de grannysquare wel dromen...dat is al een hele overwinning.. er ging behoorlijk wat tijd overheen voor ik het doorhad. Mijn probleem is nu vooral het aanhechten van een nieuwe kleur.. Iemand die een goede manier heeft? Het lukt me altijd wel maar ik heb zo'n idee dat er een makkelijker manier moet zijn... zit nu zo te pielen elke keer...
Nettie Ik doe naald door steek en dan de nieuwe ophalen, ik weet niet of dat de juiste manier is maar het werkt wel Hoe doe jij dat dan?
@joyce: Zo doe ik het ook idd maar het afhechtstukje (weet zo gauw geen ander woord) zit me dan soort van in de weg... snap je wat ik bedoel? En de eerste losse word dan ook niet zo heel strak, en heeft de neiging weer los te raken... Weet t niet beter te omschrijven... hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
de draadjes steek ik heen en weer om af te hechten, alleen blijft het een priegelwerkje wat volgens mij niet veel makkelijker kan. Bij het aanhechten zou je de draad van de vorige kleur mee kunnen haken, maar bij mij wordt dat niet altijd even mooi dus die hecht ik achteraf ook af.
@lea Dank voor je antwoord... dat kan ik later nog gebruiken... zit nu vooral met het aanhechten van de nieuwe kleur. Is daar een goede manier voor??
ik bedoelde eigenlijk dat ik die er net als joyce doorhaal en dan de uiteindjes laat hangen en achteraf afhecht, als je de draadjes dan iets aantrekt wordt het heel netjes.
Zo doe ik het dus ook Nettie, ik haak dan gewoon een losse zodat het draadje vast zit, haak ik verder en komt er ruimte op dan trek ik het losse draadje even aan en dan is het ook klaar
Okay, dan doe ik het toch goed! Thanx!! @joyce: kom je dr uit met de african flower? gaat hier wel aardig... doe inmiddels de toer met de 7 stokjes zeg maar...
Hoi meiden, nieuwe kleur doe ik ook zo ja, en dan losse draadjes op het eind afhechten (hekel aan hihi!) Ik ga beginnen met wat leuks voor de swap met danip! Heb vandaag klein uitstapje gemaakt op de naaimachine, rokje voor mijn dochter gemaakt... nu opleuken met haaksels!
Loop ff tegen klein probleempje aan, m(h)aakte gister een laptopjasje maar bij het "klepje" moet ik halve stokjes gaan haken.. Iemand enig idee hoe halve stokjes gaan? Kon het niet terugvinden bij basishaaksteken...
Een half stokje: Je maakt een omslag, steekt in een steek en haalt door. Dan heb je 3 lusjes op je naald. Dan maak je weer een omslag en haalt je draad door alle 3 de lusjes.
@ nettie, oeps niet gezien sorry was iets te snel met mn antwoord , zie dat het goede antwoord al is gegeven......
Kwam ik gister ook tegen in een patroon, dacht al wel zo iets maar nu is het zeker! @ nettie ben benieuwd naar je tas
Bedankt voor jullie antwoorden!! Kan ik weer verder met mn MOBIELjasje... ik schreef bij mn vraag laptopjasje... klopt niet, is dus voor mobiel!
he danip das echt niet leuk! wel een echte tegenvaller voor je. ik weet niet goed wat te zeggen, daarom een knuffel vanaf hier! ik hoop dat er nog eens een kans voor je komt en dat die raak mag zijn...