De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lea
    Je bent meisjesmamma of je bent het niet he? Met al dat roze...

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @Joyce:
    Ik denk idd niet dat dat zou schelen. Hobby zaken nog niet gevonden (via google)... Nou ja ach ik zoek gewoon rustig door! ;)

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Is er iemand die patronen van Engels naar Nederlands kan vertalen?

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oh ja, en een keer steek? Dus zeg maar.. Je hebt een lange sliert en wilt weer terug?!

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
  6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja.. Weet ik.. maar partoon vertaald is gewoon makkelijker voor mij ;)

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @joyce
    Je mag me ook het patroon in het engels sturen dan wil ik wel proberen om aan de hand va dat schema m te vertalen! Wil dat zelf toch op den duur ook gaan doen, er zijn zoveel leuke engelse patronen..

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ohw boy... Man heeft ineens door dat ik erg fanatiek begin te worden met dat haken en ligt in een deuk nadat ik zei: Ohw mehn ik heb écht veel meer wol nodig moet je kijken! (en liet een site zien die joyce me net twitterde... met een gehaakt kokertje voor je haaknaaden enz en een superleuke gehaakte tas)
    Hij lag helemaal dubbel,zag zichzelf al in een heel gehaakt pak op zn werk verschijnen... lag onder de tafel van het lachen..
    Nou já zeg.... pfff belachelijk..:D

9. lea

lea Fanatiek lid

Ik kan ook wel vertalen, maar het handigste is toch om het jezelf aan te leren, er gaat dan een wereld voor je open, na een paar keer gaat het bijna net zo makkelijk als gewoon nederlands haken, ( wat zijn de ervaringen van anderen hier?) ( de techniek is namelijk gewoon hetzelfde, alleen andere benaming voor de steken...)

@ Nettie, ben je een thuisblijfmoeder? ( zie onderschrift?)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Nettie, ik vind het een mooi hoesje. Zeker voor de 1e keer. En laat je man maar lachen. Dat deed die van mij in het begin ook. Inmiddels is hij het gewend ;)

Joyce, Het ligt er aan wat het is, maar ik wil wel een poging voor je wagen. Maar net wat lea zegt, het is veel makkelijker om het zelf eens te gaan proberen. Na 1 simpel patroon weet je de vertaling van de basis steken en daarna word het alleen maar makkelijker.
    Koekeridoo heeft een heel makkelijk vertaalschema. Heel duidelijk. Dat hield ik in het begin er gewoon bij. En nu heb ik het inmiddels zo onder de knie dat ik gewoon vanuit het engels haak. Dus niet meer eerst vertaal. Het is echt zo veel makkelijker als je denkt ;)

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lea
    Ik ben soort van tbm... Ik werk in verzorgingshuis maar alleen in de avonden (vanaf 18u) en weekenden... als man thuis is (die is loodgieter en werkt alle werkdagen van half 8 tot 17). Ben ook oproepkracht dus werk niet heel veel en kan nee zeggen als het mij uitkomt! Echt een ideale situatie!

@boney:
    Thanx!! En idd ik laat hem maar lachen, hij vind het ook niet erg hoor, juist heel leuk zelfs (hij staat als eerste op mijn wachtlijst van mobielhoesjes ;) )
    En bedankt voor het handige schema! Die kan ik ook goed gebruiken!!

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wahahahaha.. Nou ja zeg. wat een gekkie :cool:

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Bedankt lady's! Dan ga ik het toch maar proberen zelf te vertalen.. Helaas ben ik niet in het bezit van printer, heb er wel eentje maar die is met gebruiksaanwijzing & laat ik nou net die gebruiksaanwijzing niet te snappen.. Hij print of niet of te veel.. whahahaa! Staat dus al bijna 4 jaar te verstoffen tot ik een nieuwe ga kopen..

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Is er niemand in de buurt met wel een goede printer?? Zo niet dan zeg je het maar hoor, wil best ff wat voor je printen en opsturen! Is wel zo makkelijk... kan je ook haken als je de laptop uit hebt... Print ik gelijk je patroon (/patronen) (die je wilt) uit. Je geeft maar n gil als je er gebruik van wilt maken!

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Leuk Nettie, ik ben verpleegkundige, werk in de thuiszorg. Maar ook alleen de avonden en de weekenden! Ik werk vaak van 18-23u Soms van 16.30-23u
    Overdag dus altijd thuis! Heb een flex contract van 14-20u per week.
    Als ik dus een weekend heb gewerkt dan zit ik al bijna aan die 14u en ben ik de rest van de week vrij! Heerlijk! Ik word wel regelmatig gebeld of ik kan werken. Meestal zeg ik dan ja, omdat ik het gewoon erg leuk vind om te doen. Maar dan moet Peter wel op tijd thuis kunnen zijn anders doe ik het niet.

Ik heb ook geen printer, maar ik had gewoon de laptop er naast. En de belangrijkste steken schreef ik op een briefje als ik bijv. weg ging.

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nettie
    Bedankt voor je aanbod! echt heel erg super!
    Ik weet niet of je zelf patronen gaat printen, maar die van dat tasje (opruimen van je naalden enz) en die breitas vind ik wel super! Maar als je die zelf niet uit print hoef je het voor mij niet speciaal te doen!

Boney
    Onze pc is stuk, anders is het niet zo erg om laptop er bij te hebben, maar manlief wil ook wel eens achter de laptop :)

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Niemand??

19. lea

lea Fanatiek lid

@ nettie, ik ben op dit moment wel fulltime tbm:D, maar ben ook verzorgende ig, en mijn man is servicemonteur, toevallig. haha, ik denk dat ik na de vakantie mij aan ga melden voor inval werk voor de thuiszorg, lijkt me zo mooi, altijd op pg-afdeling gewerkt tot afgelopen maart.

en ik heb trouwens een man die het haken, breien etc heeeel normaal vind, alleen de buurman ( waarmee we goed bevriend zijn) vraagt geregeld sarcastisch of ik nog wat aan het punniken ben.:x Dan vraag ik m meestal of hij respect wil tonen voor de creatieve geest....;)
    @ joyce, volgens mij is dat gewoon een losse....

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Een keerlosse noem ik dat. Je hebt bijvoorbeeld 30 steken nodig. Dan haak je 31 losse en steekt dan in de 2e vanaf je haaknaald om terug te gaan over je losse.
    Dan haak je weer 30 vaste op die losse. Dan haak je 1 keerlosse. Je keert je werk en haakt weer 30 vaste, dan weer 1 keerlosse, keert je werk en weer 30 vaste. Snappie?
    Een keerlosse is dus gewoon een losse steek die je gebruikt om te draaien. Dan word de rand van je werk wat mooier.

Deel Deze Pagina