De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMindy

MMindy Niet meer actief

Nou, vandaag eindelijk tijd gehad om te beginnen. Een basis lapje gemaakt met alle steken er een beetje in. Dat ging wel. Toen een bloem geprobeerd, en op zich snap ik dat ook wel, maar ik denk dat ik met te dun garen en naald ben begonnen. Ik zie de steken nog niet zo goed, en weet dan ff niet meer waar ik ben. Ik denk dat ik toch eerst echt dikker garen en naald nodig heb (maat 5 of 6 ofzo) om het te leren. Dan overstappen naar wat ik hier heb liggen (2,5)
    Heb inmiddels wel kramp in mijn handen!:) maar mijn idee werkte: zelfs met pasgeboren dochter op de arm kun je dit doen!

Danip, heel veel succes!

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

@Vlinder. Haaknaald 3,5/4 is dik genoeg om te oefenen hoor. verder heb je garen nodig dat niet teveel pluist, anders zie je het ook niet meer.

3. Jsvlinder

Nettie, ook ik kom het vaak genoeg tegen in mijn bolltjes. hoort er gewoon bij. Gewoon lekker doorhaken:) heb je je boek al binnen? daarin staat de zebra waar Lea het over had.

Danip, wat spannend weer. Ik ga weer voor je duimen. *Stuurt veel positiefjes naar danip*

4. Jsvlinder

5. lea

lea Fanatiek lid

lichtelijke irritatie hierzo, aangezien ik mijn zebra via via voor iemand had gehaakt, maar nu doet ze moeilijk over de betaling:x, wilde mijn materiaal er uit hebben heb er zelf weinig winst op maar wil er natuurlijk geen verlies lijden, wil ze het geld per envelop toesturen. Das toch niet zo raar dat ik dat niet wil?
    Nu reageert ze niet meer.... een soort Marktplaats problematiek, maar dan anders.....
    Naja, heeft mijn andere dochter nu ook een roze zebra...;)

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lea: irritant idd zeg! Wat kunnen mensen toch moeilijk doen om niks he?

@vl1nd3r: ohw das handig zeg, dat dat samen kan... mijn dochters lagen ook vaak de hele avond op schoot, dan is het best prettig om iets te kunnen doen iig!

@Jsvlinder: Okay nou dan gaan we gewoon lekker door, bedankt voor het antwoord!
    En nee...:x boek niet binnen... gister echt goed op tijd besteld (rond 13u geloof ik...) ze zeggen dus: voor 17u besteld is morgen in huis (op werkdagen maar dat zijn de maandag en dinsdag...) Dus post komt net maar geen boekje dus... Ik gooi het maar op tpg/tnt/postnl what ever hun naam nu ook mag zijn, die zullen wel weer es achterlopen ofzo... (komt ook niet met de pakjeswagen want die is ook al in de straat geweest, lijkt me niet dat die nu nog es komen... want dat zou wel een heel slechte organisatie zijn...) Nou goed, heb ik morgen ook iets om naar uit te kijken :p;)

Vandaag nog niks gehaakt.... ga denk ik straks ff verder met haaknaalden etui... of mobjasje voor man... beide net begonnen... beetje afwisseling. (mobjasje is alleen maar vasten haken... soms wel ff op uitgekeken...)

@joyce: hoe staat het met jou bloemetjes? al wat gevonden?

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nettie, ligt denk ik aan de tnt. Hier pas ook. Krijg je een mail van bol dat het verzonden is, komt het pas een dag later aan.

Lea, das ook lullig zeg. Zou hem ook lekker zelf houden.

Danip, hoe is het? Succes morgen!

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hello,

Inmiddels mn boekje binnen! Hij is écht super!!! Staan echt schatjes in! Ga n heerlijke tijd tegemoet met leuke dingetjes maken!:D
    Maar ga nu eerst mn etuitje afmaken voor mn naalden! Dat is toch wel handig want ze liggen hier steeds door de hele bak heen... En wil het straks ook meenemen naar de camping, is wel makkelijk om dan een mooi etuitje te hebben... Hoop dat het lukt... Keren blijft een lastig puntje, heb het idee dat ik dat nog steeds fout doe, maar ik piel wel lekker wat aan, haal regelmatig weer uit en begin gewoon weer opnieuw... Normaal zou ik daar uiterst geïriteerd door raken maar met haken heb ik dat dus gelukkig niet... werkt dus écht ontspannend (hoewel ik ook nog wel es erg gespannen zit...:D nog net niet met mn tong uit mn mond zeg maar haha)

@danip: Hoe is het met je??? Je moest gister toch naar zh???

9. Jsvlinder

Nettie, ben blij dat je je boekje hebt. Je dochters zullen ook wel blij worden als je weer een beestje af hebt:p Misschien kan je op youtube kijken hoe je moet keren. Op youtube staat heel veel.

Lea, lekker lullig van de zebra, maar je dochter zal nu wel blij zijn:D

*Stuurt Danip nog meer positieve vibes*;)

10. lea

lea Fanatiek lid

leuk nettie dat je het boekje hebt, staan zulke leuke dingen in....

Danip, ik hoop dat het goed met je gaat!

Oja de zebra heb ik doorgegeven aan mijn zus, die heeft een kleintje net zo oud als mijn oudste dochter en nu hebben ze allebei een roze zebra, helemaal leuk, de zebra's vlogen door de kamer haha. ( ze zijn allebei 3,75 jaar)

in ruil kreeg ik 4 bolletjes katoen in mooie kleurtjes, dus helemaal happy. die neem ik denk ik mee naar de camping, eens even een leuk patroon zoeken om mee te nemen op vakantie.

oja die knoopjes, die kom ik ook geregeld tegen, maar ook geregeld niet;), dus zal wel toeval zijn, is irritant in ieder geval. ik moet zeggen dat ik net doe alsof ze er niet zijn en haak gewoon door.....:)

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ danip, duim voor je!!

@ Nettie, leuk dat boekje, succes ermee!! Kom je wat showen als je het af hebt?

12. Jsvlinder

Nou das dan een mooie oplossing zo. De meiden blij en jij blij:) Veel plezier op de camping!

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen! :D Leuk nieuwtje lezen?

Bekijk bijlage 170524

Danip, moet gelijk aan jou denken. Hoe ging het woensdag? Hoop zooooo voor je dat het raak is! Ik gun het je zo...

14. lea

lea Fanatiek lid

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:Dgeweldig nieuws Boney!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!super super super blij voor je!

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Jaaaaa!!! Boney!!! Gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed mag gaan! Hoe voel je je?
    Geniet ervan (zolang je dat kan...zet dat er vaak bij, vond het zelf lang niet altijd genieten namelijk... Je kan je er goed beroerd bij voelen en dan krijg je te horen: geniet ervan... euh... hoe dan?;) haha)

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Gefeliciteerd!

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik voel me prima. Nog niks geen verschijnselen van een zwangerschap! En ik wacht nog even met genieten. Door miskramen en een operatie in het verleden ben ik wat angstig. Als ik maandag nog mooie streepjes op m'n test heb die donkerder worden ga ik een beetje blijer zijn.

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Goh Boney, heb je daar het haakpatroon van ;):D

Supergefeli!!

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @boney: nou kijk... dat is dus precies de reden waarom ik er altijd bijschrijf: "als het kan" Sommige mensen kunnen gewoon (bijna) niet genieten... Ik duim hier voor je hoor!! Hoop echt dat die streepjes steeds duidelijker worden en er over een maandje of 8/9 een heel mooi babietje is bij jullie!!

@sas: hahaha:D

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha haakpatroon? Euh... Vooral het insteken is heel belangrijk :D

Deel Deze Pagina