zo is het inderdaad (denk ik) 1-1-2 dan een toer 1-1-1-2 dan een toer 1-1-1-1-2 zo door tot de 11e toer daar doe je gewoon in elk stokje een stokje, jij hebt nu waarschijnlijk heel veel gemeerderd waardoor het gaat 'lubberen' mijn advies: uithalen tot 36 steken en dan vanaf daar weer verdergaan.
Marjolein hoe wordt de doorsnee van de poef die jij haakt en met welke pen doe jij het? Ik heb evt wel belangstelling voor het patroon, ik zou zelf wat proberen te prutsen maar dat wordt niet echt wat. Ik weet niet of je ervoor hebt moeten betalen of dat jij het ook gekregen hebt?
Ik heb geen flauw idee hoe wat de doorsnee wordt. Ik heb 2 klossen zpaghetti, en wil het daar een beetje op aanpassen. Blijkt het patroon voor 1 klos te zijn, ga ik wat prutsen dat ik er 2 klossen in kwijt krijg. Als ik hem afheb wil ik best een foto plaatsen, en kan ik zeggen wat de doorsnee is. Ik haak hem met een 10.0 mm naald. Patroon Als je de ronde poef wilt maken moet je 5 lossen tot een ring maken. - Dus vijf omhoog en sluiten als een ring. - Haak dan twaald stokjes in de ring. - Haak in ieder stokje twee stokjes zo krijg je er 24. - Haak nu om en om, een stokje in een stokje, twee stokjes in een stokje. Nu heb je er 36. - Doe dit het zelfde alleen dan in elk derde stokje twee. daarna 4e stokje 2, 5e stokje 2 enz. - Zo ga je door. Maar bij de 11 tour tot de 14de tour haak je in ieder stokje een. - als je dat gedaan hebt haak je stokje 9 en 10 samen. - haak stokje 8 en 9 samen - haak stokje 7 en 8 samen. - haak stokje 6 en 7 samen. - haak stokje 5 en 6 samen. - haak stokje 4 en 5 samen. Ik zit inmiddels al op de 7e toer, en het is zooo leuk en verslavend.
Nog even een reactie op de doorsnee, enzo. Ik ben al veel eerder begonnen met de stokjes zonder te meerderen. Dat ik bij de 8e moest meerderen ben ik alleen stokjes gaan doen. Hij wordt echt giga qua doorsnee. Zo'n 60 cm, en vrij laag, maar dat maakt voor mij niet uit, wil hem toch op pootjes maken. (als je doorgaat tot de 11e toer wordt hij dus nog groter qua doorsnee) Ga zo nog even kijken of ik de foto's van mijn angry birds hierop kan plakken, die zijn zo lief.
@ danip: inmiddels nog een paar haarbandjes gemaakt. Mijn nichtje wil er ook een en de buurvrouw heeft er ook al een gekregen, in een uurtje zijn ze ook klaar ( 1 dan he) het elastiek vastzetten is nog het lastigste maarre hoe is het verder met je wanneer mag je testen?
ah echt? Wat leuk, dus ze vallen in de smaak Vind het ook wel een leuk beginnersprojectje trouwens. Ze zijn ook snel klaar. Woensdag mag ik testen, maar ik wacht tot het weekend. Dus het begint weer spannend te worden hier
@danip, Ik vind ze ook echt geweldig, wil ze allemaal maken, maar dat gaat volgens mij niet lukken. Iets met dat het niet verkocht mag worden op internet ofzo. Heb iig 3 patronen. Ga nog wel op zoek naar de andere. Volgens mij moet je je wel aanmelden op de site, maar dat is helemaal gratis. varkentje Ravelry: Angry Bird The Green Pig pattern by Nikki Chavengsub Angry bird bomb Ravelry: Angry Bird The Black Bomb Bird pattern by Nikki Chavengsub angry bird red bird Ravelry: Angry Bird The Red Bird pattern by Nikki Chavengsub en sterkte met wachten, ik duim voor je!
Hoe gaat het met iedereen? Boney, je bent al een tijd niet geweest, gaat alles wel goed? Danip, weet jij al wat meer.
Danip, las net een antwoord van je in de lounge en zag in je onderschrift dat het weer niet heeft mogen zijn. K*t weer!!! Dikke knuf voor jou!
Thanx! Nee weer niet inderdaad.. Ik moet nu de komende 3 pogingen mezelf elke dag gaan spuiten (eerst maar 1 keer per ronde) Maar met spuiten heb je wel weer wat meer kans, dus ff door de zure appel en dan hopen dat dat net hetgene was dat nodig was. (p.s. gewoon door schrijven over haken hoor! )
hoi meiden, al even geleden dat ik hier voor het laatst was! Gaat niet zo lekker met me... Danip wat jammer meid, we blijven duimen hoor! Ik ga even beetje teruglezen/kijken Groetjes!