De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hallo,

heeft iemand misschien een patroon(makkelijk) voor een kindermuts te haken?

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ik heb hem gewoon vanuit het engels gemaakt. Misschien dat ik het geluk heb dat ik een jaar in Amerika heb gewoond, en daardoor dus makkelijk engels lees, en alleen de steken moest vertalen.

Welk gedeelte snap je niet, of is het alles? *voor ik hem helemaal uittyp hier*:p

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Euh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben echt een leek met engels.. ;)

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    nou.... ok... Ik ben hem zelf ook verkeerd begonnen, kwam ik later achter. *gaat opzoek naar de nederlandse termen*
    - draadlus van 6, en daar een ring van vormen
    -15 vasten in de ring, laatste vast maken met een -blinde steek?- dat je omslaat en door alle lussen haalt [15]
    -3 lusjes en dan stokje IN DEZELFDE STEEK, dan 2 stokjes in elke steek, blinde steek in de derde van het lusje, en afhechten/afwerken[30]
    -Dan breng je een volgende kleur erin,WERK IN DE VOORSTE LUS. In de eerste 5 steken van de cirkel doe je de volgende handelingen; [1]vaste [2]half stokje[3]5!stokjes[4]half stokje[5] vaste, dit herhaal je 6 keer (ik weet niet of half stokje een bekend begrip is in haakland, het staat zo in de beschrijving, anders wil ik het best uitleggen)nou heb je het eerste bloemetje.
    -je brengt de volgende kleur in in de ACHTERSTE LUS, dus wat ik net ook al beschreef. 3 lussen, dan in diezelfde steek een stokje. Dan om en om, een lus 1 stokje, volgende lus 2 stokjes [45) Laatste een blinde steek, en NIET afhechten/afwerken.
    -ga je verder met de blaadjes, dus in 5 steken, als hierboven beschreven (vaste, half stokje, 5 stokjes in een, half stokje, vaste, Je hebt dan 9 blaadjes.
    -volgende kleur inhechten weer in de ACHTERSTE lus in elke lus 1 stokje [45] zelfde manier blaadjes. En zo werk je verder. bij de stokjes is het ene ronde 1 in elk, en volgende ronde weer meerderen. Krijg je ongeveer dit
    round 1 :: [15 st]
    round 2 :: [30 st]
    round 3 :: blaadjes (6 blaadjes)
    round 4 :: meerderen [45 st]
    round 5 :: blaadjes ronde (9blaadjes)
    round 6 :: niet vermeerderen [45 st]
    round 7 :: blaadjes (9 blaadjes)

Je hebt net een ronde gehad zonder te meerderen, dan moet er nu weer gemeerderd worden, dus 2 lussen met 1 stokje, volgende lus 2 stokjes krijg je het ritme 1-1-2-1-1-2-
    daarna weer een ronde zonder te meerderen en daarna 3 lussen met 1 stokje, en 4e lus 2 stokjes 1-1-1-2-1-1-1-2 enz enz enz.

De achterkant van het kussen is precies hetzelfde maar dan zonder blaadjes, dus alleen stokjes.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk staat, anders moet je gewoon maar even vragen. Vooral ook goed naar de fotos kijken, dat heeft mij ook heel erg geholpen. Succes

5. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    dat is echt leuk joyce!!...erg schattig

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Heb ik tijdje terug gevonden, zou het nog posten maar niet aan toe gekomen en nu de pc weer draaid werd het dus wel echt tijd om te gaan posten ;)

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Thanks! Mail het door naar mn moeder kan zij hem voor me afdrukken kan ik er dan nog eens naar kijken :)

8. danip

danip Niet meer actief

Deze vind ik leuk, maar is niet echt supermakkelijk (tenminste, om te beginnen is een andere misschien handiger) Celtic Mommy: Free New Crochet Pattern: Rib-wrapped baby cap

Deze lijkt me niet super moeilijk EASY: Free Crochet Pattern - Monkey Hat

Een vertaalschema staat volgens mij op pagina 1 hier.

Ik wil nog wel verder voor je kijken, maar dan zeg je het maar, als dit niet is wat je zoekt.

Oh.. ik ben helemaal zenuwachtig voor morgen. Ik heb morgen de 2e follikelmeting, want die van maandag was nog niet zo goed. Dus ik hoop zo dat ik niet voor niks heb zitten spuiten. Ik laat het morgen weten. :)

En ik vroeg me af of iemand van jullie een patroon heeft van kleine vogeltjes of vliegtuigjes. Een vriendin vroeg me een leuke kledingkasthanger te maken voor haar zoontje die dit weekend 1 jaar wordt. Ze heeft het al eens eerder gevraagd, maar toen ben ik het vergeten :) Weten jullie iets? Mag ook wel iets anders zijn, als het maar leuk is voor een jongenskamer.

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Spannend Danip, ik duim voor je!!
    Hmmm, kan ik je niet aan helpen, uiltjes lijken me ook zo leuk!
    Als ik iets zie houd je het van me tegoed :)

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hi ladies,

Ben ik weer es... het heeft even geduurd maar hebben een hele zware tijd achter de rug... eigenlijk nog niet achter de rug... zitten er in principe nog midden in.... Mijn vader(56) is nl zeer plotseling overleden... Zo gezond als een vis is ie op 7 sept. naar zn werk gegaan en daar hebben zijn collega's hem rond de koffiepauze 's ochtends gevonden... Nog van alles geprobeerd maar mocht niet meer helpen helaas... (zeer ws hartstilstand... nooit wat aan zn hart gehad.... )
    Je snapt dat wij in een rollercoaster van emoties zaten/zitten.... Geen zin in haken ook... alles voelt gewoon stom, vreemd en dubbel...

Maar heb het weer opgepakt sinds vandaag!!! En kom gelijk ff showen, want heb mn eerste vlindertje gehaakt... simpel voor de ervaren haaksters onder ons, voor mij een hele opgave nog... maar gelukt!!! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

11. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    oh, heftig nettie, zeker als het zo onverwacht is. Gecondoleerd, veel sterkte deze komende tijd.
    Ik kan me voorstellen dat je dan even geen zin hebt aan een forum of haken.
    *wel een heel leuk vlindertje, thumbs up*

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Nettie, gecondoleerd!!! Heel veel sterkte met de verwerking en als je je ei kwijt wilt kan dat ook hier hoor!! Je vlindertje is trouwens leuk!

Danip, wat spannend weer allemaal! Zou het dan deze keer mogen zijn? Ik hoop het nog steeds van harte voor julie. Ik ga weer duimen.

Ik heb weer leuke dingen voorbij zien komen. Dat kussen is gaaf!

Mijn tweede konijntje is af en nog een zebra, zal morgen ofzo een foto neerzetten.

Trouwens Boney het is flink k*t dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat dat na de 3e maand weg gaat trekken. Zwanger zijn is niet altijd leuk:(

13. danip

danip Niet meer actief

Oh Nettie wat erg zeg! Wat zal dit een moeilijke periode voor je zijn. Lijkt me werkelijk vreselijk om zo een van je ouders te moeten verliezen. En nog zo jong :( Kan me voorstellen dat je hoofd nu niet naar haken en zp staat. Dikke knuffel! En heel veel sterkte! (enne mooie vlinder, heel goed gemaakt!)

@JSVlinder: vandaag was er nog maar 1 follikel, en die was nog steeds maar 13 mm. Hetzelfde als maandag dus, maar dan 1 follikel minder :( Nu moet ik 2 keer per dag prikken, en krijg ik maandag weer een echo. Maar dat betekend wel dat we ons geboekte lange weekendje weg samen moeten annuleren. Echt zo balen. Was vandaag best wel een beetje sipjes. Maar hopelijk is het maandag een prachtig ei! ;) En dit is wel de eerste ronde met een nieuw medicijn, dus weer wat meer kans :)

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Thanx meiden! Lief van jullie!
    Voel me redelijk, rust komt weer een beetje en voor ons zal de grote klap denk ik toch echt komen op de bijzondere dagen als verjaardagen en de feestdagen enz. In onze dagelijkse routine was hij er nooit bij dus nu dat weer een beetje begin te draaien is dat grote gemis nog niet echt doorgedrongen zeg maar... Al dringt het steeds een beetje tot je door dat hij er echt niet meer is, we nooit meer iets aan hem kunnen vragen enzenz... We zullen doormoeten... hoe hard en moeilijk dat ook is en zal zijn.... Gelukkig ziijn we heel close als gezin en dat helpt heel erg... moet er niet aan denken dat je op slechte voet staat met 1 of meerdere van je broers/zussen.... lijkt me echt heel erg!

Inmiddels heerlijk weer aan het haken geslagen sinds vandaag. Lekker om weer te doen!

zit een beetje te zoeken naar iets leuks om te maken voor uitdelen op school voor de verjaardagen van mn meisjes. Ze zijn in december en januari jarig maar als ik iets met haken wil gaan doen zal ik nu toch wel al moeten beginnen voor mijn idee... (grote dame heeft een klas van 24 en kleine meisje een stuk of 10/12) Maar weet nog niet precies wat ik wil... sleutelhangers lijken me wel leuk maar kan nog niet echt een leuke vinden, ideetjes zijn dus altijd welkom... liefst n klein makkelijk dingetje met liefst een gratis patroontje...
    Heb ook wel gedacht om iets met die vlinder te doen maar hoe en wat weet ik niet precies..
    Dus kom maar spuien!

liefs nettie

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @danip: Dikke knuf voor jou!!! Heftig allemaal zeg! Balen dat je je weekendje weg moet annuleren.. kan me voorstellen dat je ff flink down bent dan! Ik duim mee voor goed nieuws!!!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Nettie: misschien kun je zoeken op amigurumi figuurtjes (zoals dit: Search results for amigurumi ) Dat zijn kleine gehaakte figuurtjes. Je hebt er ook nederlandse boeken van die je bij de bieb kunt lenen.

17. lea

lea Fanatiek lid

gecondoleerd Nettie, wat een schok moet dat voor jullie geweest zijn, niet voor te stellen. Wel knap dat je de draad weer begint op te pakken. Hopelijk vind je steun bij je familie, maar dat schreef je geloof ik al dat je dat wel had. Sterkte!

en de vlinder is erg leuk! Kun je niet voor een traktatie een kartonnen taartpunt vouwen en dan iets gehaakts bovenop? Die vlinder bijvoorbeeld. Als je stevig papier/karton gebruikt kunnen ze het doosje nog langer gebruiken.

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nettie:
    Dikke knuf voor jou!
    Misschien is een zoetigheid (van zoetigheden haken) leuk voor jou? Dat lijkt mij echt mega leuk ;) maar nog geen patroon gevonden.. Al hoewel, bij 1 van deaardbeitjes had oreos :)

Danip:
    Ook voor jou een dikke knuffel!

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik zal ook weer eens een update schrijven..

Nog steeds druk met vacatures bekijken en solliciteren als er wat bij zit. Ik werk nu dus 2x 3 kwartier in de week bij een uitzendburo om schoon te maken.. Ik heb soms wel eens de neiging om te vragen of ze wat voor me hebben :p
    Volg nu via mijn werk ook nog een cursus 'schoonmaken' wat echt heel grappig is, want de meeste dingen weet ik wel maar je werkt daar dus met hele andere spullen dan jezelf tot beschikking hebt dus het is wat omschakelen.

Nu druk aan het poetsen, dinsdag ben ik jarig.. Dus dan hoeven we het smorgens alleen even snel te doen en is het nog netjes :) Ik ben namenlijk niet zo'n goede huisvrouw :p

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend met veel zon toe! Wij zullen denk ik in de achtertuin de boel afmaken!

Deel Deze Pagina