De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Danip, jammer weer!!!:( Hele dikke knuffel van mij.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Danip, nee toch... Wat balen weer. Vol goede moed naar de volgende ronde. Ik vind het knap dat je de moed nog niet laat zakken. Maar volhouden hoor. Met hoop kom je veel verder. Blijven hopen dus...

Dobbel, leuk gedaan.

Ik kan ook niet helpen met karel kikker. Ik heb hem nog niet gemaakt.

M'n uil is bijna af. Baby is zaterdag geboren. We gaan er zaterdag heen. Ben bezig met de onderkant. Dan moet hij nog in elkaar, ophangkoort er aan, opvullen en klaar. Zal foto maken natuurlijk!

3. lea

lea Fanatiek lid

Hoi allemaal!

@boney, ben benieuwd naar je uil.....

@dobbel, sleutelhanger ziet er erg leuk uit!

@danip, wat een teleurstelling weer, ik hoop dat je uituindelijk na alle tegenslag een positief berichtje kan plaatsen, hou vol!

Ben op het moment niks aan het haken, wel aan het naaien ( maar dat hoort natuurlijk niet in dit topic haha) 2 Jurkjes maat 80 gemaakt, en nu nog eens zoeken waar ik nu aan kan beginnen..

@ Wup, had je vraag zien staan, maar met regelmaat loopt de laptop hier vast en kan ik niet reageren, ik denk dat het is zoals dobbel zegt, en volgens mij was je er al uitgekomen toch? Laat je nog een fotootje zien als de kikker klaar is? die heb ik nog niet gemaakt ( ook geen patroon van )

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Danip gebruik je ook hormonen bij de IUI,
    vreselijk balen zeg, maar houd moet knuffel van deze kant.

5. danip

danip Niet meer actief

Thanx allemaal! Het is wel even weer slikken, maar overmorgen ga ik gewoon weer beginnen. Ik ga gewoon nu voor een juli baby ;)

Dobbel, ik gebruikte de eerste 3 iui's clomid. Sinds de afgelopen iui spuit ik menopur. Het was nu sowieso een gekke cyclus, omdat mijn ei maar niet wilde komen. Dus een cyclus van 40 dagen deze keer.

Ga zo maar even een kussentje haken. Mijn man had het hele huis al schoon toen ik thuis kwam zonet, en wil per se niet dat ik om boodschappen ga, dus ik hoef helemaal niks te doen vandaag. Zo lief! :)

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Lieve Danip,
    Wat verschrikkelijk voor jullie zeg, weer mislukt! Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen.. Maar een hele dikke knuffel!

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Oke balen hoor, menophur heb ik de 1ste ivf gebruikt, sloeg bij mij niet aan, 40 dagen syclus is wel lang inderdaad, hopen dat de volgende geluk brengt en je een mooie july baby krijgt. lief dat je mannetje zo lief voor je is, dat is wel even fijn dan he.

en even lekker haken je gedachten verzetten, is niet makkelijk, weet het, he voel zo met je mee. knuffel.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @dobbel, heb je gepind :) ( crochet ) Leuke dingen heb je op je flickr staan! Die geisha popjes zijn echt heel leuk.

Hoeveel projecten hebben jullie gemiddeld lopen? Ik merk dat ik een beetje te veel wil. Ben met van alles tegelijk bezig :)
    En hoe bewaren jullie je wol enzo? Heb een hele zooi ingeslagen, maar heb echt geen idee waar ik het moet bewaren.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    O leuk heb je ge repind haha, heb ook printest erg leuk,

ik zie dat je leuke poppetjes hebt staan van de starwars achtige dingen, (ik heb er patronen van)

ik heb een mandje bij de action vandaan daar zit van elk bolletje 1 kleur in die ik heb, behoorlijk veel, en ik heb een kastje waar ik spulletjes in heb, met allemaal laatjes heel ideaal en daar bewaar ik ook halve projectjes in, ik doe ook altijd tig dingen tegelijk.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb een tas voor dingen waar ik mee bezig ben.
    En ik heb bij de xenos grote plastic bakken gehaald. Daar heb ik de bollen in. Had ze er eerst los in, maar dat is, zeker bij de gebruikte, niet handig. De losse eindjes gaan snel in de knoop. Ik heb ze dus nu in een diepvrieszakje gedaan. Zo kan ik snel zoeken en gaat het niet in de war.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb mijn bolletjes (valt mee het zijn er maar 26 als ik de rest mag geloven is dat nog niets :p) in een curverbak van de Xenos, losse projectjes gaan daar ook bij in en anders leg ik die even weg in de kast. Bovenste plank in kast is van mij de onderste van dochterlief :)

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    o in diepvrieszakjes wat een goed idee, hier dus ook steeds alles door de war, kan wekelijks mijn krat uitzoeken en uitpluizen. ga dat ook eens proberen.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Jeej, m'n uiltje is klaar. Morgen foto. Nu slapen...

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ga denk ik maar eens inslaan bij de xenos :)

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hey meiden,

Tijdje geleden had ik het er al over dat ik bij spiraal haken vast kom te zitten ongveer bij de 3de of 4de toer. Nu dus weer.
    Heb een heel leuk patroontje voor een kopje cappuchino (oid) en de onderkant is dus spiraal haken...
    Zal proberen mn probleem uit te leggen hoop dat jullie kunnen helpen.

ik haak 2 losse, dan 7 vaste in 2de losse vanaf haaknaald... Dat is simpel. Toer 2: 2 vaste in elke vaste rondom... tussen haakjes staat er dan dat ik uitkom op 14 steken. Lukt me ook best.
    Toer 3 omschrijft ze als volgt:
    *1v.,2v in volg. v.*, herhaal 7 keer (21 steken).
    Ook deze is me gewoon gelukt.
    Toer 4 loop ik dan vast...
    toer 4 omschrijft ze als volgt:
    *2v.,2v. in volg. v.*, herh. 7 keer (28 steken)

Kijk en daar komt mijn probleem.... ik krijg er veel meer dan 28... ik heb dus 21 steken van toer 3, als ik dan 2v.,2v. in volg. v. 7 keer doe krijg ik veel meer dan 28 steken in toer 4....
    Wat doe ik fout??? Moet ik n steek overslaan? Ik zie het écht ff niet.... (ditzelfde probleem had ik bij de pinquin Pip van Christel Krukkert)

Please help??!!! Alvast bedankt!!

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    je haakt gewoon eerst 1 vaste in de 1ste v en 1 vaste in de 2de v, in de 3de v haak je dan 2 v, dan heb je dus in 3 steken 4steken gehaakt, dit doe je dan 7 keer, 4 keer 7 is 28 steken.

en met toer 5 ga je in de 1ste 3 V 1 V haken en dan in de 4deV 2V haken, je krijgt dan in 4 steken 5 vasten, als je dat dan 7 keer doet krijg je 35 steken, weet niet hoever je moet gaan.

maar als je zo telt kan het niet fout gaan. als je het niet snapt probeer ik het anders uit te leggen. laat je weten als het wel of niet lukt.

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @dobbel: Ahhhh!!!! Zo natuurlijk!!! Ik snap t en heb t al geprobeerd en t klopt! Thanx a lot!!!
    Kan ik weer los gaan!!! Fijn!!

(jij weet er zoveel van dat je dus gewoon toer 5 omschrijft, precies op dezelfde manier zij het in t boekje schreef.... tjonge... Kijk ik nu nog erg tegenop.... maar wie weet krijg ik t ook nog es zo goed! haha ;):D)

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    thnx hihi oeffening baart kunst, ech over een tijdje doe je het ook blind, bij mij gaat het automatisch heb ook een bepaalde manier van tellen tijdens het haken, gebruik bv ook nooit steek markeerders ofzo, echt alleen maar tellen.

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ow nee ik gebruik wel een markeerring, anders ga ik aan mezelf twijfelen haha.
    Maar idd zoals zij eht uitlegt, dat is de bedoeling.

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben helemaal georganiseerd :) Heb bakken bij de xenos gekocht en de projecten zitten nu in ziplockzakjes. Het kan nu in elk geval een beetje fatsoenlijk in een kast. Wilde eigenlijk zo'n plastic ladekastje kopen, maar dat mocht niet :( Nou ja, ze zijn ook wel een beetje lelijk...hihi...

Dat tellen bij spiralen en rondjes vind ik ook lastig! Ik tel me een ongeluk en dan gaat het nog ergens fout. Heb nu veiligheidsspelden als markeerders gekocht, dus ga het nu nog een keer proberen. Moet je bij zo'n spiraal wel de extra losse doen als je naar de volgende toer gaat?

Deel Deze Pagina