De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nee dat moet je niet doen, je kan ook een stukje katoen door je toeren omhoog trekken zo kan je ook goed zien of je goed gaat, zo ben ik begonnen

daarna had ik een paperclip als markeerder, en nu dus niets, dat vertrouwen dat je het goed doet komt vanzelf.

had ik mijn laatste paardje al laten zien hier?

2. lea

lea Fanatiek lid

ik doe altijd de aanhecht draad naar voren halen bij iedere nieuwe toer. Markeerder vind ik weer een extra handeling en dat neemt me iets te veel tijd in beslag....;) maar als er iets fout gaat kan ik aan alle steken wel zien waar ik gebleven ben. Maar goed als je oefent komt dat vanzelf...

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik ga vandaag weer verder proberen, gister nog tot toer 5 gekomen, klopte precies dus heb t vast goed begrepen! Dank voor de duidelijke uitleg!!!

Ik maak het koffiekopje uit bol.com | Lieve diertjes zelf haken, Ana Paula Rimoli | Nederlandse boeken

Ik heb alleen een iets andere titel en voorblad vh boekje maar is verder precies dezelfde (en ik kocht m bij euroshopper voor €5... dus 10tje bespaard! Helemaal leuk!)

Het paardje ziet er helemaal super uit!!! Is t geen priegelwerkje? Ziet er een beetje zo uit... maar wil dat ook ooit es gaan doen, ze zien er zo schattig uit!! (wie weet voor een verjaardag in de toekomst... voor de komende verjaardagen vd girls besloten toch niet te gaan haken, heb iets anders leuks gevonden ;) )

Fijne zondag allemaal!

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Bij deze de vooruitgang van mn kopje! Hoef alleen nog maar vaste rondom haken, dan de cappuchino laag en het oortje... denk dat t me gaat lukken en ben nu al aan het bedenken wat ik hier na ga doen (denk dat in pip maar weer es ga oppakken... kan er vast nu veel verder mee komen!)

Blij met jullie hulp!

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Sorry dames maar ik moet gewoon even spammen.... Opvullen en in elkaar zetten moet nog gebeuren, maar lukt me vanavond niet meer (niet de goede middelen voor) denk ik...(zal nog ff zoeken miss lukt t nog als ik echt wil... haha)

Fot is beetje vaag maar bij deze: Mijn kopje koffie... (was cappuchino eigenlijk maar ik had geen kleur daarvoor, wel zwart dus dan maar een zwart bakkie troost:D

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Leuk nettie,
    zie je hoe makkelijk het is al je het eenmaal door hebt? Nooit stoppen met proberen dus ;)

8. lea

lea Fanatiek lid

leuk netty, heb je nog snel gedaan!

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik kon het niet laten en heb ff gezocht naar een kapot kussen... spul is totaal niet geschikt en het dichtmaken vh kopje is ook finaal mislukt (lees: erg lelijk geworden door niet goede kleuren draad e.d.) dus de foto heb ik mooi expres donker gehouden... Mn proefmonster is iig wél gelukt, afwerken is de volgende keer ook beter!

@boney: thanx! En idd, niet opgeven, maar vragen!!!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Thanx!! Heb er de hele dag voor uit getrokken (ben alleen tussendoor naar de kerk geweest (2x 1,5 uur) en uiteraard gegeten en de meiden samen met mn man verzorgt en vermaakt) Alle vrije uurtjes van vandaag zitten hierin... :D

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik wil ook weer haken..
    Maar eerst examen morgen van mn werk. Ga nu de vragen uittypen met de goede antwoorden die ik heb gekregen, ik denk dat ik dan wel voldoende weet.. Heb het verder nog wat druk vandaag dus dat komt m'n examen samen met zorg voor meisje lief en ziek zijn, werken en vergadering niet ten goede ben ik bang, maar ik doe m'n best!

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    joyce eerst de rest op orde, dat is belangrijk het haken loopt niet weg roep ik altijd.

hier lekkkker weekend achter de rug, gezellig met mijn ouders gisteren die waren hier, lekker weer, dat stemt me al snel wat vrolijk,

tevens kreeg ik de vraag of ik hondje kon haken, dus gelijk mee aan de slag gegaan,

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Leuk dobbel, je bent snel ;)

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nettie:
    Ik had al gezegt, maar mooi geworden!!

Dobbel:
    Heb je wel gelijk in, maar ik heb gewoon soms ook behoefte om dingen voor mezelf te doen.. Kan 's avonds momenteel niet eens rustig op de bank zitten..

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Gave crea´s meiden, ik heb het haakvirus ook behoorlijk te pakken.

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Foto's:D

17. miran336

miran336 Fanatiek lid

Hey meiden, vinden jullie het goed dat ik hier even kom binnenvallen?

Ik ben op zoek naar een hobby, en het lijkt me erg leuk om te gaan haken. Nu zie ik hier al heel veel links e.d. voorbij komen. Maar ik heb dus nog geen haaknaald en garen.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen...

Wat moet ik (als beginner) aanschaffen?
    Welke maat of maten naald(en) en welk garen is geschikt?

Ik wil wel beginnen met kleine lapjes om te oefenen en uiteindelijk lijkt het me erg leuk om van die kleine knuffeltjes o.i.d. te maken.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb op ebay een set haaknaalden voor een prikkie aangeschaft, daar zitten dan alle gangbare haaknaalden in. Wol heb ik bij de action en de zeeman gekocht, daarvoor gebruik nu volgens mij haaknaald 4 of iets in die geest. Ligt een beetje aan wat je fijn vindt werken. Merk je vanzelf :)

Om te beginnen zou je eens dit filmpje mee kunnen doen: crochet / basic crochet tutorial in dutch en zij heeft ook deze http://www.youtube.com/watch?v=6vwE99N5sQw voor stokjes. Ik ben daarna begonnen met een granny square aan de hand van dit filmpje: crochet - granny squares / granny die is heel duidelijk.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik weet nit hoe ik hier foto´s moet laten zien, tips ?Ik ben begonnen met haaknaald 2,5 en ik val daar vaak op terug, haakt fijn.

20. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Mvl, Als je op meer opties drukt, onder het schrerpje waar je je tekst zet dan krijg je een uitgebreider schermpje om je tekst in te zetten. Bovenin dat schermpje zie je een paperclip, daar druk je op en dan wijst het zich vanzelf.

Miran336, net wat er al gezegt is, moet je er zelf even achterkomen wat je fijn vind. Koop een paar haaknaalden bv 2,5 3 en 4 en kijk dan wat je fijn vind haken. Op de meeste bollen wol staat of je er mee kan haken en met welke maat haak je dan moet haken. Als je uiteindelijk ami's gaat haken moet je met een haaknaald haken die een halve maat dunner is dan aangegeven op de bol. succes!

Ik zag nog een paar leuke dingen voorbij komen, mooi gedaan weer dames. Heb geen fut om op iedereen te reageren. Ben al meer dan een week ziek en mijn kleine man is ook al een paar dagen ziek, dus ben een beetje op:(

Deel Deze Pagina