De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    slaap lekker vind ik ook mooi.....

2. danip

danip Niet meer actief

Mijn man heeft een ooievaar getekend, die komt er boven, met een doek met een mini vogeltje er in.

Onder het plaatje is nog veel ruimte, dus daar wil ik wel een tekst. Ik bedacht net: we dreamed of you, now we watch you dream. Vinden jullie dat wat? Of is dat wat te?

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Danip: ik vind dat juist een enorm goede tekst! Geeft 't precies weer.

Ik heb vandaag mijn eerste granny gehaakt. Met behulp van Nettie. Hij is nog niet netjes, maar 't haken van deze granny was alleen voor de techniek. Nu nog oefenen met strakker haken... want daar ben ik niet zo goed in nog... dus dat word heeeeeeeeeeeel veel granny's haken... Van 't weekend maar eens even nieuwe wol halen hahaha. Ben er dan wel doorheen. Of donderdagavond (koopavond) even een paar kleurtjes erbij halen en dan een granny met 2 kleuren maken :D...

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Danip
    Sorry ik heb ook geen idee, vind je tekst wel heel mooi!

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oke, dit zou dus 3e keer mn hele verhaal typen zijn.. en daar heb ik dus geen zin in.. Misschien later dat ik mn verhaal nog eens typ.. T was ook een vraag meteen, maar goed, ik ga zo weer haken aan mn kussen :D

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Joyce, balen van je pc zeg. En nog meer balen van je laptop. ik zou hem niet meer kunnen missen. Hij staat hier altijd aan op tafel. pc hebben wij niet in de woonkamer en ik doe dus alles op de laptop. Ik zou het ook echt een ramp vinden :)

Danip, hoe voel je je? Ik begrijp dat die mooie deken voor jullie zelf is? Dat vind ik een goed teken. ;) Ik dacht gelijk aan een regenboog er boven, maar je hebt inmiddels al wat ander bedacht. Vind het idee erg leuk en ook erg mooi geworden. Kun je het niet met de naaimachine vast zetten? En dan een zigzag steeg oid?

De rest: ik heb steeds in stukjes bij gelezen en er is niet veel blijven hangen. Sorry...

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hoi Boney
    Ja dat is hier het probleem dus ook. Nu kan ik dan nog wel internetten met mobiel maar heb zo de FUP (wat het is weet ik niet) bereikt en dat voor onbeperkt internet.. Ahum!
    Ach, nu heb ik wat meer tijd om te haken en voor m'n meisje.

Hoe is het met jouw zwangerschap? Bijna 20 weken zag ik!

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL

ik quilt:)

9. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    ok, dat moest ik eerst even kwijt.. nu alles doorgelezen en kan ik ook op de rest reageren:D
    erg leuke tekst danip, ik zal dat gewoon doen. Hoe ga je het erop 'schrijven' naald en draad, textielstift, wat anders?..... leuk dat je man redelijk crea bea is, de mijne zou echt niet iets tekenen of maken voor projectjes van mij:D
    joyce lukt het kussen een beetje, heb je nog hulp nodig? ben benieuwd hoe hij wordt. Lastig van je computer.

Danip, Ik duim voor je!!!!!..... hoe voel je je?

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    marjolein, laat eens wat zien van je quilt werk? Ben benieuwd. Vind dat altijd erg knap gedaan, maar ga er zelf niet aan beginnen. Mijn zus is al meer dan 10 jaar bezig met een 2 pers. sprei voor op bed. en dan van allemaal vierkantjes met van die omgevouwen lapjes. De kleuren zijn prachtig, maar hij komt denk ik nooit af. Het is zoooooo veel werk.
    Heb ooit eens gegooled op quilten, maar er zijn echt prachtige creaties!

11. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    ja dat is waar hoor, mijne zijn echt niet zo uitgebreid als ik soms op sites zie van de wat oudere dames.... ik zal even kijken wat ik op de computer heb staan aan foto's..... doe ik meteen een waar ik nu mee bezig ben:)
    eerste is een van mijn beginquilts, tweede is onze bedquilt, helemaal met de hand doorgepit (dus al die ministeekjes om de boven tussen en onderstof aan elkaar te maken met de hand gedaan):$

Ga verder zoeken naar meer fotos:)

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
  13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik is jaloers ! ;)
    Wat bedoel je met met de hand doorpitten ??
    Als ik al die lapjes zie bij de creabeurs zou ik het liefst het allemaal kopen ...maar ik kan het niet....

14. lea

lea Fanatiek lid

prachtig hoor die quilts, mijn moeder heeft er inmiddels ook heel wat gemaakt, heel kunstig!

15. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
  16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    marjolijn bedankt !
    Tussen die 2 lagen stof moet ook iets v watten ?
    Dus je moet doorpitten en dan ook nog de lapjes aan elkaar naaien met de hand ?

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    foto!! :d

18. lea

lea Fanatiek lid

Ik kan me vergissen, maar volgens mij staan de foto's er al:D

net weer een sollicitatie de deur uit gedaan, t zal me benieuwen....:cool:

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Marjolein
    Gaat goed met mn kussen, al zeg ik het zelf. Heb al 110 stokjes.. En ga nu weer een rijtje omhoog. Schiet lekker op! Hij is nu denk ik al 22 cm van ene kant naar andere kant, ik moet zeggen dat het lastig vast houden word maar goed, ik red me er tot nu toe nog aardig mee.
    Ja van de pc is zeker balen, helemaal nu we geen geld hebben om 'te laten' maken want dat gaat echt een boel geld kosten.. Ze gaan de updates enz uitvoeren en dat hebben wij ook gedaan, 6 uur onder weg en ze willen al snel 35 euro per uur :$ Dus ik hoop dat het een hardware fout is, daar zit 3 jaar garantie op!

Boney
    Bedoel je zoiets als deze foto, euh als ik foto nog hier heb staan ;)
    Nee dus maar die scharrel ik nu even op..
    Ik ben hier nu mee opnieuw begonnen, heb al oneindig veel lapjes geknipt maar moet het nog wel even in elkaar zetten.. Misschien leuk als mn kussen af is.. Deze van de foto ben ik al een jaar of 13 mee bezig ;) en mn man vind de kleuren (uit de oude doos met verzameling van lapjes) niet zo leuk.. dus nu heb ik wat delftsblauw maar dan in het roze enz. gekocht :D

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wauw marjolein, wat knap gemaakt zeg! Dat is echt een hobby waar ik niet aan ga beginnen. Ik ken mezelf ;)
    En is het juist de bedoeling dat het met de hand gebeurd? Dan kan toch ook met de naaimachine?
    En wat is het verschil met patchwork?

Danip, hoe is het nu? Vind het zo spannend voor jullie.

En dat had ik volgens mij ook nog niet gezegd, maar er stond hier laatst een foto van een wiegje van een boterkuipje. Zo schattig en zo fout-oud. Ik had vanmorgen een boterkuipje leeg en toen dacht ik heel even..... :) Heb hem toch maar weg gegooid ;)
    Maar vroeger hadden die dames wel briljante ideeen.

Ik heb ein-de-lijk m'n lampenkapje af. Het was helemaal niet veel werk, maar er kwam steeds iets tussendoor. Nu het voetje nog even verven. Weet nog niet welke kleur. Weet niet wat voor potjes ik nog heb staan. Volgens mij ook nog een potje zilververf. Misschien ook wel leuk. Zal even een foto maken vandaag. Kunnen jullie gelijk de foto van de uil zien. :)

Deel Deze Pagina