Joyce, dus jij bent ook al zo lang bezig Die van m'n zus is met allemaal 4kantjes. Weet niet zo goed hoe is het moet omschrijven. Maar ze worden steeds kleiner naar het midden toe. En dan 4kantjes van denk ik 20-20cm. De lapjes overlappen elkaar met 1cm denk ik.
Ik kan niet zo snel een voorbeeld vinden, maar een beetje dit idee. Maar dan niet diagonaal. http://www.elegacyquilts.com/Library%20of%20Images/Trapp%20Family%20V%20(Wendy's%20Quilt)%20-%2060x74%20String%20Patchwork.JPG En andere kleuren. M'n zus heeft toen gekozen voor blauw en rood en wit. Gelukkig kan dat nu dus ook nog wel. Zal eens vragen hoe ver ze inmiddels is. Maar ik denk dat hij de laatste jaren niet meer uit de kast is geweest. Ze heeft 4 kinderen en een hartstikke druk leven
Boney Hier zijn ze allemaal even groot, ik geloof 3cm waarvan je dus 2 cm als 3 hoekje overhoud. Ja ooit aan begonnen, mn moeder maakt er een van 6 kantjes. ook erg leuk! Ja leuk, hoever is je zus nu dan? Oh hahaha,. ik lees nu je reactie d'r onder
Hier het kapje van het lampje. Het voetje staat op dit moment in de grondverf. Vanavond of morgen verf ik die zilver. Voor op de kamer van Tessa. Bekijk bijlage 197841 En hier dan het uiltje. Het kamertje is wit met jeansblauw en de kleuren van het uiltje pasten er echt perfect bij. Ze waren er dan ook heel blij mee! Geslaagd kado dus. Bekijk bijlage 197842
@mvj ja, die tussenstof is een soort van wattendeken. De lapjes naai ik op de machine aan elkaar. Ik ken mensen die dat ook met de hand doen, maar dat is mij teveel van het goede. @lea, heel veel succes met de sollicitatie, ik hoop dat je uitgenodigd wordt. (jij werkte toch in de zorg?, stond mij ergens bij) @danip ik duim nog steeds voor je. Wanneer mag je testen? WOOOWww Boney, die is echt vet mooi. gaaf gedaan joh. Hoe heb je die witte stof eronder gedaan(of was dat al zo). Vind het echt leuk, dat uiltje ook. Is een muziekdoosje niet.
Ik heb het lampje voor 2.50 bij de kringloop gekocht. Als hij helemaal klaar is zal ik een foto van voor en na neerzetten. Voetje was donkerbruin. En in dat uiltje zit idd een muziekdoosje.
Ik heb gister iets gaaaaafs gekregen van mn mams! Ze heeft vroeger ook gehaakt en wil op zich wel weer gaan haken maar komt er nu niet zo van. Ze heeft nog steeds erg veel bezoek en begint haar leven weer verder op te pakken... zo ver als dat mogelijk is natuurlijk, haar leven is natuurlijk compleet veranderd na het overlijden van mijn paps. ze waren al 40 jaar samen dus dat vraagt ook wel tijd om dan je leven op te pakken natuurlijk... Anyway... ze had even wat voor me opgezocht... ze had nog heel veel bolletjes katoen voor me en die zaten allemaal hierin: Ik word erzó blij van!!! En ik ga m zeker gebruiken (miss zelfs wel es namaken)
Haai allemaal, Hier weer een berichtje van mij! Mooie tas heb je van je mam gekregen Nettie.. Mijn moeder is ook weer aan het haken, ze haakt een telefoonhoesje voor mijn koelkast telefoon Verder heb ik hier even het kussen aan de kant gelegt, ik ben nu een sjaal aan het haken in het fucsia en het marine blauw, de kleuren van de jas van mn meisje, ze zag het en zei meteen 'ga je nu ook muts voor mij maken mama?' zo lief Ze is helemaal enthousiast van het haken dat haar mama doet! Schoonzusje (die van mn broertje) wil ook haken, gister haaknaald en bolletje garen gekocht en is druk aan de oefen.. hahahaha, lukt dr nog niet zo goed, ze smste al daarom heb ik geen hobby wahahhaa.. Even door zetten, en dat doet ze geloof ik ook. hahaha! Nou ik zal ons aankleden, ik zocht oppas zodat ik kon werken maar dat moet altijd zo moeilijk, dat ik wel wacht tot mn man thuis is en dan ga ik wel werken, dan gaat hij mee. Maar dat betekend op het nippertje of helemaal geen sinterklaas voor ons Jammer! Niemand wilde vannochtend ook al voor hem werken, ach jah.. Hoop dat het een wijze les voor hem ook is
Wat een mooie haakopbergtas zeg! Handig. Fijn voor je moeder en voor jullie dat het leven weer opgepakt word. Heel erg moeilijk na zo'n groot verlies. En het haken pakt ze vast ook weer op. Joyce, leuk is dat, iemand anders leren haken. Dan zie ik mezelf weer helemaal terug die scheldend met m'n moeder aan de telefoon zat 'dat leer ik NOOIT' 'ik stop er mee, stom gedoe'. Ik probeer ook echt altijd m'n best te doen en te zeggen dat het echt echt echt goed komt. zo heb ik m'n zus en schoonzus (nog maar pas) aan het haken gekregen. De foto's gingen via whatsapp heen en weer, maar ze snapt het nu wel. Ze is inmiddels al aan haar 6e granny voor haar kussen! Werkse, ik ben net thuis.
Hey meiden, @ Joyce: ik kan er echt niet bij dat 't allemaal zo moeilijk moet, maar dat had ik al gezegd op twitter hahaha... @ Nettie: ik blijf 't een supermooie en gave tas vinden! Hier een paar mooie kleurtjes katoen gekocht van de week. Nog steeds bezig met granny's maken, maar op een of andere manier gaat de 1e toer nu niet goed... Ik heb maar 3 gaatjes of wel 4 gaatjes, maar 2 gaatjes dicht naast elkaar hahaha... Dus nog even kijken wat ik nou verkeerd doe...
Danip, even een vraagje voor jou. Volgens mij had ik van jou toen dat patroon van die tas gekregen. Iets met fat bottum? Met welk garen en welk nummer haaknaald heb je die gemaakt? Ik ga morgen voor 2 dagen naar m'n ouders en wil wat haakspullen meenemen. Ik wil een begin maken met de tas. Heb wel wol al gekocht, maar twijfel dus of het de goede is. Het is voor naald 4. Zou ook nog wel 5 kunnen denk ik. Of heb ik een dikkere nodig? Dat ik de draad dubbel doe? Maar dan heb ik wel een 7 nodig denk ik. Tanks alvast. Hoe is het verder met je?
Boney, ik heb de tas met 3dubbele draad gehaakt. Dit was wol van de zeeman, maar ik weet niet meer hoe het heet. Het is dat hele pluizige dunne garen. (bianca?) en op naald 6. Hoe groter de naald hoe groter de tas. Die van mij is vrij klein gebleven vind ik, dus met naald 4 krijg je denk ik een vrij klein tasje. Ik zou gewoon op naald 6 (ongeveer) haken en dan eventueel met dubbel draad? Ik wil hem zo als ik thuis ben ook wel even opmeten, misschien dat je dan wat een beter idee hebt van hoe je hem zelf wilt?
Ja, als je dat wil doen, heel graag. Wil best een grote tas namelijk. En zoef, weer weg. Tessa gaat naar gym op dinsdagmiddag, maar dat is maar een half uurtje. En dan is zo voorbij. Doei
Hij is op het breedste punt 40 cm, en 27 cm hoog. Hier zijn de foto's hookster: I made me a brand new bag.. Ik heb trouwens de schouderband langer gemaakt. Ik vind een tas die iets lager hangt mooier, en handiger.