De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Oh en dit is mijn laatste creatie (had ik nog niet hier gepost toch?)

2. danip

danip Niet meer actief

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat ziet er gezellig uit!
    En bedankt voor de link van de tas. Ga hem dan maar met dubbele draad haken.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    Even wat inbraakvraagjes meiden. Op de jgb heb ik een workshop zpagettihaken gedaan en ik wil meeeeeer.
    Alleen ik kan nog altijd niet haken, maar mijn moeder wel. Is gewoon haken hetzelfde als zpageti haken ( maw kan mijn moeder het me leren?)
    Waar koop het goedkoopste dat dikke haakspul en welke naald heb ik nodig?
    En is een patroon van gewoon haken ook geschikt voor zpagettihaken?

Dankdankdank!!!

5. danip

danip Niet meer actief

Het principe is inderdaad gelijk aan gewoon haken. De steken e.d. maar het gaat wel wat zwaarder. Zpaghetti is er volgens mij niet in een goedkope versie. Maar ik haal wel eens een grote lap tricot stof van de markt. Je hebt dan een bepaalde kniptechniek (kun je wel op google vinden) om het heel snel in een lange reep te knippen. Dan heb je hetzelfde als zpaghetti, en het is veel goedkoper. Volgens mij haken ze zpaghetti wel op een naald 12 of 14 of zo.

Je kunt dezelfde patronen wel gebruiken maar die worden dan natuurlijk heel veel groter. Er zijn speciale patronen online te koop (Hooked volgens mij, daar kun je ook die grote haaknaalden kopen)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    Thnx danip! Lief van je!
    Ok, ja, ik snap dat het groter wordt, maar ik allemaal hartjes haken, dus zou gewoon een gewoon patroontje kunnen gebruiken? En dan worden ze groter, logisch.
    Ja, het gaat erom of mijn moeder me kan helpen, die kan namelijk, denk ik, goed haken. Iig ze haakt nu van die ammu huppeldpup diertjes, tompoucen, fruit en weet ik het allemaal.

Even oven die kantenballen, ik vind ze echt super! Zou je daar ook kerstballen van kunnen maken? Iemand een linkje? ( dan schakel ik mijn hulplijn in, haha)
    liefs en ik hoop hier binnenkort mijn eerste eigen creatie te tonen. Morgen ga ik naar de pipoos.:)

7. danip

danip Niet meer actief

Haha Ammu huppeldepup :D Maar je kunt gewoon die patronen gebruiken, als je het niet erg vind dat het dan groter word. En je moeder zal het je vast kunnen leren. Het werkt inderdaad verder hetzelfde.

Ik heb net ook een bol zpaghetti op mijn sint verlanglijst gezet. Ik wil er een groot loungekussen of poef van haken. Dus thanx dat je over de zpaghetti begon :D

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    @taliaa, Zelf ben ik ook begonnen met zpaghetti, en later over gegaan op gewoon haken. En wat danip al zei, het is alleen zwaarder en met een (veel) grotere naald. De manier is precies hetzelfde

@danip, ooohh ze zijn leuk... echt heel mooi gedaan. En die knopen weer **smily met hartjesogen*... is niet op zp* Hoe is het met je? Hoe voel je je?

9. danip

danip Niet meer actief

Ja hier gaat het goed :) Ik heb een aantal gekke dingen. Mijn borsten zijn een volle cupmaat groter geworden in een paar dagen, ze staan ook helemaal strak (ze zijn gewoon keihard), en ze doen pijn! Ik kan me niet normaal omdraaien in bed. Ook heb ik van die blauwe aders.... Dus mijn hoop is weer skyhigh natuurlijk. Dit heb ik nooit eerder gehad. Hoop dat het geen grapje van de pregnyl is, ook al houdt ik dat natuurlijk wel in mijn achterhoofd ;) Want ik heb al zoveel dingen gehad, en ik let natuurlijk ook extra op dit soort dingen. Maar toch...

10. lea

lea Fanatiek lid

wanneer mag je testen danip? spannend, tjonge ik kan me voorstellen dat je weer hoop krijgt zo!

11. danip

danip Niet meer actief

Zondag mag ik testen. Wordt wel echt spannend zo he!

12. lea

lea Fanatiek lid

Hele haakclub weer in spanning.....:D;)

13. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Absoluut!!!!:p

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dat is weer even spannend, ik hoop ook dat de euh ik weet niet meer hoe het heet je niet voor de gek houd, ik duim!

15. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    pregnyl.... wanneer zou dat weg moeten zijn dan?.... volgens mij is daar een aantal dagen voor toch? weet jij dat danip? spannend hoor, ik blijf duimen draaien

16. danip

danip Niet meer actief

Als het goed is is pregnyl na ongeveer 10 dagen uit je lichaam. Ik zit nu op 13 dagen na pregnyl. Maar misschien kunnen de effecten nog langer doorgaan? Geen idee eigenlijk. Maar ik heb wel meer gekke dingen hoor ;) Mijn haar is heel vet, net als mijn huid. En ik heb ook brandend maagzuur.

Maar het probleem is dat ik al zo vaak typische zwangerschapsdingen heb gehad, en dit altijd niks betekend heeft. Alleen mijn boobs, dat is iets wat ik me niet in mijn hoofd haal. Het is geen vage pijn, het zit er echt, en ze zijn keihard!. Ik heb 4 borsten als ik een bh aan heb :cool: En dan die dikke blauwe ader. Hadden jullie dat dan ook als een van de eerste zwangerschapstekenen?

Ik kom trouwens net van de kringloop, en heb een 100 jaar oude naaimachine gekocht. Ik ben er zo blij mee!

17. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    met grote schaamrode wangen kom ik weer eens kijken hier. het is hier na een moeilijke start met de jongste nu eindelijk rudtig. ik mis het haakgekeuvel zo!
    can i join again? laatste x haha.., k zal me bewijzen!

k ga nu,mn aardappels schillen enz. en kom vnv als de mannen op bed liggen even uitgebreid mauwen.

18. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    danip, k denk dat je zwanger bent!
    gaaf ding! mn vriendin testte voruge week op dag 12 knal positief!! en gister n echo gehad. zag er goef uit dus hup naar de winkel morgrn!

o ben t topic wel altijd blijven volgen,

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Danip wat spannend zeg !
    Gave naaimachine

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Taliaa als je moeder van die amu huppeldepup dingen haakt, kan ze behoorlijk goed haken.
    Ik heb mijzelf leren haken via youtube en vb in boekjes.
    In de bieb hebben ze vaak ook wel vben

Deel Deze Pagina