De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi Meiden, ik lees al een poosje op dit topic mee. Mag ik bij jullie clubje?? :)

Ik heb nog maar net begonnen met haken en kan nog niet zoveel, heb nu als eerste projectje een sjaal gemaakt. Ik heb vanmiddag een boekje aangeschaft, zoetigheid haken, heet ie. Erg leuk!! Ik ga daar maar eens even een poging voor wagen.

Hebben jullie nog meer fotoś van jullie creaties? Ter inspiratie?

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Demi zoeitgheid haken is leuk maar wel moeilijk schijnt omdat het kleiin priegelwerk is ( heb ik me laten vertellen )

Myse ja de sintjes zijn eigenlijk gewoon voor de kleintjes hier tot dat mensen om me heen vroegen of ik er een paar wou maken ....ahum eigenlijk vind ik mijn haakwerk niet mooi genoeg om uit te geven schaam schaam

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als je het boekje koopt zoetigheid haken LET DAN OP DAT JE DE 2DE druk koopt, er zitten namelijk enorm veel fouten in het boekje, ik zelf zal van deze maakster nooit meer een boekje kopen (en velen met mijn) moeilijk vind ik ze overgens niet. maar ik ben wel van het gepriegel.

thnx voor de complimenten op mijn blog, morgen ga ik weer nieuwen toevoegen :D

mooi babydekentje zeg, super leuk.

danip hoe is het vandaag.

nieuwen welkom, leuk leuk las dat iemand normaal marsepijntaarten maakt, haha daar ben ik dan weer net mee begonnen.

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Volgens mijn niet zo creatieve vriendin is dat dus niet zo.. Ze zegt haken is voor oude vrouwen;).. dus bij deze, we zijn allemaal oude vrouwen.. zegt meer over haar dan over ons toch? heb me trouwens nog nooit druk gemaakt om wat een ander van mijn hobby's vind, dus nu ook niet :D Anyway makkelijk gezegt als je zelf dus helemaal niet creatief bent! Ik vin dhet leuk, en moet je zien wat een gave creaties!

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dobbel
    Ja de nieuwe is daar mee bezig.. Ik heb het ook gedaan, maar goed dat doe je zoals (ik weet naam niet meer zo gauw) onze nieuwe haakster al zei niet elke keer even zo tussen door..
    Voor de aankomende verjaardag laat ik er een maken :) Ja, mij te veel werk :p
    Bedankt voor de tip van het boek zoetigheden haken, het leek me enorm leuk en ik las idd al dat er foutjes in zouden staan. anyway, ik koop het dus maar gewoon niet ;)

Demi & Lynn
    Welkom!

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Mmmh ik heb het boek hier ook liggen, het wacht op mij.
    Zal binnekort even kijken welke druk het is.

Dobbel kun je ook een blog volgen zonder dat je er zelf 1 hebt ?

Ik ben haastig opzoek naar een kraagje voor piet....volgens mij valt dat nog tegen.

7. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    joyce zeg maar dat ze fout zit! zelfs hema begint dus weer hihi.
    enne dat zeiden er hier ook, maar mijn winst: mn vriendin en 3 buren.zijn nu.ook verslaafd! haakavondje is hier regelmatig haha..
    en tja 28? jaaaa echt oud!

nieuwtje welkom!

dobbel hoe is t met jou? alles wat rustiger?

mvj vast wel anders hoefde je ze niet te maken! eh.kraagje n ketting van lossen en in 1 losse 4 vasten? dan gaat ie draaien. dan recht aan elkaar vastzetten

k heb mezelf verwend met christel en.felle kleurtjes!
    maar

dit is mijn to do lijst:

2 dekens
    n.poncho
    2x sjaal
    zpagetgitassen (danip heb jij die techniek van tricot in repen knippen ooit gevonden?)
    n baret
    n vest
    n mr finney
    molen
    3 krampaketten..
    n shrug.
    winterset voor mn.kids
    n kussen vd zeeuwse knop
    n stapelring

iemand tijd over?

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    #1248 dobbel, 17 nov 2011
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
    Hoi lief dat je het vraagt, momenteel zit ik vol met stress maar wil jullie daar niet steeds mee lastig vallen, tis niet jullie sores he,

maar ik heb sinds vandaag migraine pillen, ik barst elke avond van de koppijn, en deze week was het zo erg dat ik er op bed van lag. puur stress heb er nl nooit last van gehad.

mometeel is de aanvraag wsnp in behandeling hopenlijk gaat het volgende week richting de rechtbank, balen is dat de wachttijd daar 3 maand is. ik ben druk aan het solliciteren, heb er momenteel 5 lopen, gewoon voor 3 vaste dagen per week, dat zou mij wat rust en toch wat meer aflijdeing geven.

ook is zoonlief volgende maand jarig, en ook manlief, ook lastig hoor, hoge kosten dus, tevens vandaag die K auto afgekeurd vandaag:(, hopen dat mijn paps goedkoop spul kan verzorgen en dan maken, en dan kan die weer op voor de keuring, maar allemaal dingen die nu niet leuk zijn.

ik heb wel echt zin in de verjaardag van zoonlief en hij zal vreselijk verwend worden, voelt alleen niet zo leuk dat de opas en omas grote kados geven en wij dat niet kunnen maar ach, kan niet eens wat bedenken voor hem, dus zo erg is het ook weer niet. kind komt niets te kort in iedergeval.

nouja ik stort me gewoon helemaal op het haken, heerlijk om te doen en lekker afleiding.

nou weer genoeg gezeurd, (wil absoluut niet dat jullie dat denken hoor, dus als dat zo is zeg het gerust, dan hou ik het voormezelf:))

als je nog leuke patroontjes zoekt voor je kraampaket, ik heb een paar enorme leuke patronen daarvoor (vraag me niet hoe ik er aan kom, ja ik ruil heeel veel, momenteel heb in inclusief boejes ook japans ruim 800 patronen:D

9. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik heb inderdaad de herziene versie van het boekje gekocht :)
    Ik heb gisteren mijn eerste bloemetje gemaakt, ik heb hem vast gemaakt aan een elastiekje voor mijn dochtertje. Vanavond maar weer even iets anders proberen.

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Myse dankje wel !

Dobbel dikke knuffel !

11. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    mvj kan.ook met stokjes natuurlijk haha.. maar dat wist je vast wel!

dochtertje blij.demi?

dobbel dikke knuffel, het lijkt me inderdaad heel erg en stressvol. enne waarom zou je ons er niey mee lastig mogen vallen? doe niet zo gek! is misschien ook wel lekker om even te spuien!
    patroontjes? graaaaag!
    jij zit op swapbot? hoe wetkt dat? wil ook swappen!

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    #1252 dobbel, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    inschrijven profiel invullen en dan kan je inschrijven op bepaalde swaps, is zoooooo leuk, soms krijg je ook wel spul wat niet mooi is hoor, en dat is wel teleurstellend maar goed vaak is het wel mooi en met liefde gemaakt. ik zit bij de ducht swappers. erg leuk en erg gezellig.
    en het vergroot je creativitijd omdat je af en toe buiten je eigen ding moet kijken, ik vind het erg leuk een een fijne afleiding.

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    MySe
    Ik heb schoonzusje (vriendin van broertje) en m'n moeder ook aan het haken, schoonzusje vind het alleen nog erg moeilijk en m'n moeder kan het nog van vroeger, zij haakt nu een telefoon-hoesje voor mijn koelkast (samsung Galaxy S2).. Helemaal leuk!
    Joh ik ben ook 28 en zij is jonger, daar zal het van komen :p Maar als je zelf dus niet creatief bent dat is natuurlijk creatieve dingen als haken en breien antiek ;)
    jeetje, je hebt nog een hele waslijst.. Ik heb ook nog wat dingetjes die ik wil doen hoor, zo wil ik graag m'n uiltje afmaken & sjaal voor m'n meisje is nu druk in wording en ik heb dan nog m'n bloem-kussen die af moet!

Dobbel
    Je valt er ons niet mee lastig meid, je mag best even komen klagen dat het niet zo lekker gaat! En als ik wat voor je kan doen, je weet hoe je me kan bereiken ;)
    Gaat het door de medicijnen al wat beter met de hoofdpijn of heeft deze eerst tijd nodig?

Demi
    Ik wilde ook bloemetjes op elastiek zetten, ik maak namenlijk ook haarknipjes met bloemetjes.. Op bestelling ;) heb nu voor iemand die witte bloemen wil, en ik wilde voor haar dochter ook 2 elastiekjes met bloempje bij doen. hoe heb je die vast gezet??

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik vroeg me af, weet iemand waar je een rond kussen kan kopen? voor m'n bloemenkussen.. Echt ik was bij de xenos, en daar hadden ze 2 soorten, maar dus niet wit of iets. Niet echt wat ik zocht eigenlijk daar. dus ik dacht, vraag even hier :)

15. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    poe geen idee joyce! misschien via internet?

heeft iemand n patroon van een pyamazak?

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Even een foto van mn sjaal..
    Ik denk dat ik het blauw onder aan iets langer maak, ik wilde er blauwe strepen op maken maar ze wil graag bloemen, tja deze worden dus blauw ;)
    En ik wilde door het blauwe een mooi roze lint trekken en dan een strik maken..

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Myse ik ben nog niet zo thuis bij de stokjes *schaam* vandaar dat ik ook zo jaloers ben op jullie grannys

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    Bedankt voor jullie welkom..

Ik ga zondagavond beginnen met mijn eerste haakprojectje..

19. lea

lea Fanatiek lid

@ dobbel, wat een nare situatie zit je in zeg tjonge...Wat voor werk zoek je als ik vragen mag? Hopelijk kun je wat afleiding vinden met het haken en swappen en zo. Ik heb ook wel eens geswapt, wel leuk, al werd ik de laatste keer niet eens bedankt door mijn swappartner, dat vond ik toen wel jammer.

De reactie van mensen op het haken, ach ja .......

meestal zeg ik niet speciaal dat ik haak oid maar laat ik mijn projectje zien. en dan krijg ik meestal meteen respect;) en het ligt er ook aan hoe je iets brengt. 'ik brei' of 'ik maak kinderkameraccesoires' bij dat laatste vinden mensen het pas interessant...:D

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    #1260 dobbel, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    ik zou dat blauwe ook nog iets langer maken persoonljk verder wel lekker mooi roze, ben benieuwd hoe die is als die helemaal af is met strik en al.

aan zo`n zak patroon kan ik je niet helpen, helaas. heb veel maar dat niet.

ik zoek werk of in een supermarkt of op bv een klantenservice, dat laatste heb ik op papier niet zo veel ervaring in, of op de administratie.

ik heb anderhalf jaar bij achmea gewerkt op administratie, en daarna 3 kwart jaar bij abn-amro (eigelijk deltaloyd) op afdeling autoschade. dat was een topfunctie tot ik mijn rugwervel brak, toen raakte ik die baan weer kwijt helaas. dus opzich redelijk breed, en toch valt het niet mee, bij abnamro had ik ook 1 dag de schadelijn onder mij, en dan moest ik afspraken maken met schadeexperts enz, dus geneog ervaring aan de telefoon. maar goed vind vast wel wat.

vandaag een K dag onze liefe newfoundlander laten inslapen moest echt lichamelijk was ze echt op maar na 10.5 jaar trouwe dienst doet het wel pijn.
    net de pil voor het eerst genomen, heb er eerst maar 6 gekregen dus beetje zuinig mee doen.
    ben ook al heel de week zo misselijk, iemand tips er tegen.

Deel Deze Pagina