De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Net wat je zegt kan je er nog even twee weken naar toe leven. Enne om die tijd hoor je niet te piekeren maar te slapen:p

2. danip

danip Niet meer actief

@ Joyce: Thanx voor je knuffel. Het luchte inderdaad op!

@ Jsvlinder: ik krijg 12 september al een echo, dus met 7 weken. Ik ga voor de eerste echo ook naar dezelfde gyn als die ik nu had. En dat zilverdraad is inderdaad leuk, ik denk dat ik dat vaker ga doen. Heb ook nieuwe kleurtjes gevraagd voor sinterklaas :D

@ Lynn: zoetigheden haken lijkt mij ook erg leuk! Ben heel benieuwd naar je creaties.

@ Mvj: ik had ook nog niet eerder zoiets groots gehaakt met alleen stokjes, maar ik vind het eigenlijk wel mooi

@ Myse: Inderdaad erg leuk dat we gelijk lopen! Hoe voel jij je nu? Ook al wat over de eerste shock heen? Ik begin er nu een klein beetje aan te wennen, en heb vannacht voor het eerst weer een beetje normaal geslapen. Ik heb trouwens geen idee hoeveel lossen ik heb gehaakt, maar ik heb hem nu op ongeveer 80 cm breed. Ik heb gewoon gemeten. Maar wow met vasten!! :$ Das inderdaad drama. Ik doe het het liefst op de meest grote naald die ik kan vinden met het dikste draad haha!

@ Lea: wat goed! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Komt wel goed allemaal hoor! :D En ik denk dat ik wel wat jankeriger ga worden nog de komende tijd. :D Maar even geen zielige films kijken denk ik ;)

@ Meikie: welke boekjes heb je besteld? Zoetigheden haken lijkt mij dus ook leuk, maar ik weet ook nog niet zo goed of het echt zo leuk is. Ik denk dat ik hem eens ga bestellen bij de bieb. Kan ik het eerst even proberen.

@ Demi: thanx! Inderdaad veel babynieuws hier :D

Oh enne... ik heb vandaag de eerste kleine babydingetjes gehaald. Ik durfde het nog niet eigenlijk, maar mijn man zei dat ik het gewoon moest doen. We waren namelijk te shoppen voor sinterklaas, en we kwamen langs een babywinkel. 'T is ook nog van Noppies.. Hierna wordt het Hema hoor! Maar ik vind het helemaal geweldig. Het ligt mooi uitgestald op de toekomstige kamer ( nu nog logeerkamer/waskamer) Kan ik steeds even kijken :D Maar meer koop ik in ieder geval niet tot de eerste (of 2e) echo.

Oeh en dan nog haakmeeting! Het lijkt mij wel heel erg leuk eigenlijk. Lijkt het jullie allemaal ook leuk? Wie zou er komen, en waar zou het dan ongeveer gehouden moeten worden?

3. danip

danip Niet meer actief

En nog een paar rompertjes (van de action :D), en van die superlieve mini mini sokjes!

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ooohhh, Danip wat leuk zeg.... Ik ben zelf gek op noppies.....
    Weet je wat ook ideale pakjes zijn? Die van koeka, hebben veel drukknoopjes en zijn makkelijk met aan en uitkleden en met verschonen ;)

Ik heb wel interesse in een haak workshop, kan veel van jullie leren denk ik, zou voor mij het handigst uitkomen als het een beetje richting het midden van het land is. Maar ik weet natuurlijk niet waar de rest vandaan moet komen :D

De boekjes die ik besteld had zijn vandaag al binnen gekomen;
    - Bloemen haken van Christel Krukkert
    - Kleine knuffels haken ook van Christel Krukkert
    - Granny squares haken
    Dus ik kan mijn lol op, weet nu alleen niet waar ik moet beginnen....
    Even een nachtje over slapen maar....
    In dat boekje op granny's staan ook allemaal schema's met tekentjes, hoe moet ik dit lezen?

Ovder die zoetigheidhaken heb ik ergens gelezen dat die patronen niet kloppen.... Weet alleen niet of dit waar is?

5. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    lea, gefeliciteerxd! wat goed :)

danip k neem aan 12 december? hahaha ik mag dan ook ;)
    wat n lief spul!! noppies is heerlijk! ik wacht mesdtal.op de uitverkoop haha. Kinderkleding koop je bij kleertjes.com | kleertjes.com te foute site!
    hema ben ik ook helemaal weg van! heerlijk!
    en blly en lilly. noppies, esprit, gewoon wat leuk.is. of er nou n merk.pp staat of niet :)

ik ben dankzij jullie oa aardig over de schok heen.:) ben nu gewoon helemaal blij. k voel me ook anders dan bij de 1e twee. heel relaxed en blij. wel hormonaal maar leuk. (zie n oud topic van me ergens) was even bang maar denk dat ik dit x wel.op n wolk blijf zweven.
    zoals mn oude kraamhulp zei, waar liefde is kan alles.
    mn schoonmams schrikt zich kapot :)
    dus... ik ben zwanger en helemaal.happy!
    r
    ja ik doe natuurlijk mee met n haakmeeting!

wie: danip, meikie, myse
    waar: ergens in t midden
    wanneer: na de decemberdrukte?

6. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    ging ff nie goe haha

meikie, welk boekje van granny squares is,dat?
    ik kan ze lezen mar zonder voorbeeld niet uitleggen.
    ik laat t over aan n andere goeroe!

7. danip

danip Niet meer actief

woops ja 12 december inderdaad, ik hoop in september al bevallen te zijn Echt volgens mij zijn dit dus hormoondingen, want dat heb ik nu steeds. We stonden vanmiddag in de Hema, en ineens was ik overal aan het zoeken want ik had een tasje van een winkel, maar ik had hem niet meer. Maar achteraf had ik dus helemaal nog geen tasje van een winkel :( :$ We hadden nog niks gekocht namelijk.

En ik kom soms ook niet uit mijn woorden. heel vaag!

In ieder geval erg leuk dat we beide op dezelfde dag gaan! :D Als we dan ook nog eens op precies dezelfde datum uitkomen!

Thanx ook voor de tip voor leuke merken en de site! Ik vind het wat lastig om neutrale babykleertjes te vinden, want ik zie vooral super lieve jurkjes en stoere blousjes. Ik vind het al gauw wat saai dan.

8. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
  9. lea

lea Fanatiek lid

Dat lijkt me wel een leuk boek:D

Een meeting lijkt me op zich wel leuk. Alleen heb ik 2 kinderen waarvan 1 op school en in het weekend werk is straks. duss dat is een beetje lastig, maar als er een datum wordt geprikt dan wil ik wel mn best doen om te komen:cool: lijkt me leuk om iedereen te ontmoeten....

meikie, staan die tekentjes niet uitgelegd dan? je moet van het middenuit in toeren denken. ws begint het in het midden met rondjes, dat zijn x aantal lossen, streepjes met 1 dwarsstreepje zijn stokjes, streepje met 2 dwarsstreepjes zijn dubbele stokjes. Ik weet natuurlijk niet hoe het patroon er uitziet dus beetje lastig uitleggen........

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oo wat leuk danip, de eerste kleertjes kopenis zo bijzonder. super lief zeg, hoe voel je je nu,

en Boney een meisje, ook al zoo leuk zeg, super hoor.

ben niet zo heel actief maar een meeting lijkt mij wel heel leuk,
    boekje zoetigheid haken is echt waar, ik heb het nl hier. van de 2de druk hoor ik ook geluiden dat er nog steeds fouten in zit, maar of die waar zijn weet ik niet heb zelf het boekje niet. vind het zelf zonde en van deze maakster zal ik nooit meer een boekje kopen, (en velen met mij als ik overal de reacties zo lees)

boekje hierboven lijkt mij ook wel heel leuk,

hier ben ik nu de opa van delicius croshet aan het maken, schoonvader wordt woensdag 65, dus leek me wel leuk. wordt een behoorlijke grote.

MySe zie ik het goed jij ook zwanger?? gefeliciteerd zeg. super leuk.

(hier wel de meeting na de december drukte en dure maand) waar liefst ook beetje in het midden of zo, (mag eventueel ook hier geen idee waar iedereen vandaan moet komen)

nou ik ga maar weer rap haken anders krijg ik opa niet af.

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hier een voorbeeld van een tekenschema van een hele leuke granny... Wie wil me helpen? ;)

Bekijk bijlage 202079

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Meikie is dat frans ? ;);)

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hahaha, ik dacht eerder aan arabisch of geheim schrift....:D

14. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    wowie tijdje niet geschreven en meteen het halve forum vol ;)

danip gefeliciteerd!!!! wat zal jij blij zijn... Het is je gegund na zo lang te moeten wachten, en gelukkig geen IVF. Leuke pakjes heb je gehaald, erg schattig.

Myse natuurlijk ook heel erg gefeliciteerd!. Wat een verassing.

boney gefeliciteerd nog een dochtertje, wat leuk!

lea Geweldig nieuw werk, hoop dat je het er heel erg naar je zin hebt..

lynn86 leuk hartje hoor... heb je hem aan een bedje gemaakt -zie ikd at goed?-

@hier licht het haken even op een laag pitje. Ben nu nog steeds bezig met de quilt -van een aantal pagina's terug- wil die eerst af hebben, daarna ga ik wel weer een projectje om te haken zoeken. Misschien eens een keer granny squares, die heb ik nog nooit gemaakt. Shame on me:)

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @meikie herogliefen ....of hoe ze ook maar mogen heten haha

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    Hoi, nee dat is een hart van de xenos, waar je kaarten etc in kan doen.. die hangt op een witte muur..

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hahaha, die kan ik ook niet lezen.....:D
    Niemand hier die mij wegwijs kan maken in deze tekentjes? ;)

18. danip

danip Niet meer actief

Heb je een foto van hoe het moet zijn als het af is? Ik kan niet zo goed patronen lezen die uitgetekend zijn. En er boven staat ook tekst toch? Kom je daar ook niet uit? (dat lukt mij in ieder geval wel beter)

19. danip

danip Niet meer actief

O ja, zou iedereen die wel interesse heeft in een haakmeeting, mij een pb willen sturen met je woonplaats? Dan zal ik kijken wat dan voor iedereen een beetje te doen zou zijn qua afstand. Het lijkt mij in ieder geval erg leuk! :D Het mag ook wel bij mij thuis, maar ja ik woon nogal hoog in het noorden, en dat ziet vast niet iedereen zitten ;)

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Lea
    GEFELICITEERD! met je nieuwe baan!

Deel Deze Pagina