Ah gelukkig!!!! was even bang dat t niet goed gegaan was.. omslagdoekenpatronen zeer welkom hahaha o die lace wol is idd heel mooi. lace lux van lana grossa.ook heel zacht hahs
Dames ik heb even jullie hulp nodig bij het lezen van een oud patroon... Ik snap er geen biet van... Er staat: Stekenaantal deelbaar door 16 plus 1. Nou heb ik een lossenketting van 65 opgezet... 6416=4) plus 1... Komt toer 1: 3 keerlossen, 2 lossen, 1 opzetsteek overslaan, 1 vaste En daar ga ik dus de mist in... want hoezo 3 keerlosse en dan weer 2 losse, dan word mijn lossekettng toch alleen maar langr ipv dat ik omhoog ga werken? Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt!
nettie, het ligt er aan wat het patroon is, hoe gaat het verder? Ik kan me voorstellen dat je nu een soort boogjes krijgt en dat het patroon verder gaat als : stokje, 2 lossen, vaste? zoiets?
nettie is het niet zo dat die 3 keerlossen 3losse steken (lusjes zoals ik ze noem) zijn die je nodig hebt als je een nieuw rijtje begint en je gehaakt stukje omdraait om een nieuw rijtje te beginnen
@lea: na die vaste moet ik weer 5 lossen 3 opzetsteken overslaan 1 vaste en dat herhalen en dan eindigen met 21 losse en 1 stkje in laatste opzetsteek....
klopt en 3 keerlossen is meestal ipv een stokje of dubbel stokje, als de eerste steek van de toer een vaste is, is 1 of 2 keerlossen genoeg.....
Okay, ik had het gesnapt als er dus een stokjes rij achteraan kwam maar ik zie zoveel lossen staan en heb geen idee waar ik moet beginnen met omhoogwerken.... snappen jullie wat ik bedoel? Wanneer moet ik insteken in mn lossenketting...
Nettie, die laatste reactie van mij was voor zuurtje.... je maakt idd de lossenrij langer, wat ik lees is dat het geen zelfde patroon is wat steeds doorgaat ( wat ben je aan het maken dan?) maar je gebruikt die 3losse+ 2 losse idd om omgoog te gaan. Er ontstaat een boogje. dan doe je weer 5 lossen en 3 steken overslaan en vaste........ ik vraag me alleen af wat je gaat maken omdat je op het laatst 21 lossen doet dan krijg je een heel groot gat lijkt me......
Misschien handig om je na 65 steken te markeren. Dan doe je 5 lossen. dan steek je in steek 64 in. (3L+2L+ 1 opzetsteek overslaan)
Dit is n probeerseltje om wat leuke steken te leren en het leek mij leuk om dit patroon te gebruiken een omslagdoek/sjaal te maken, lekker een open patroon... het is een schelppatroon... zal kijken of ik m op de foto kan krijgen, er is n zwart/witplaatje in het boek, zodat je een klein stukje vh patroon ziet wat het uiteindelijk moet worden... (komt uit t boekje 250 haakstekenboek van libelle (geen idee welk jaar, maar ziet er behoorlijk gedateerd uit haha))
Ineens ging er een lampje branden, net voor jij dit schreef.... volgens mij zie ik m nu.... ga weer verder puzzelen... thanx voor nu iig!!!
Fijn dat je het snapt, nu wij nog. Ik had het zelfde in m'n hoofd als Lea. Ik vind een gat van 21 steken wel erg groot.
Vind ik ook... maar ik ga gewoon kijken hoe dat word... ben zeer benieuwd....Misschien dat ik wel in die ring moet gaan haken ofzo? (Heb het patroon nog niet verder gelezen... lees altijd stapje voor stapje... )
Oh boy.... dit is hilarisch.... Het zijn natuurlijk geen 21 maar 2l. Ik zag de l aan voor een 1.... Hoe suf! Whaahahahahahahahahah (heb ik vaker moeite mee... kippig... )
Kijk, nu heb ik gelijk een beter beeld. JE haakt soort van boogjes dus. En wat is dan je volgende tour?
humor haha, Ik dacht stiekum dat wordt wel een heul open vestje Maar gelukkig kwam je er op tijd achter.........