@Thirza WAT GAAF!!! Hoe heb je die gemaakt? @rest Wie weet hoe je een dekentje kan maken met die vierkantjes? En waar kan ik een patroon vinden? (Ik wil er 1 voor me jongste maken) Hierbij ook een creatie van mij.
Leuk, weer een paar nieuwe erbij! Thirza, heb je lang niet 'gezien' hier Gezellig. Ik ben nog steeds heel saai. Nog steeds met 4kantjes bezig... Zie wel erg leuke dingen voorbij komen. Danip, hoe is het?
@ Anna b: Is dit misschien wat je bedoelt? Grandala Square Tutorial!!! | Crochet with Raymond Ik denk dat dit mijn volgend project zal gaan worden
Goedemiddag!! Die uiltjes komen uit dit boek. Ik heb het boek voor 5 euro bij de witte boekenmarkt gekocht. Dus het kan veel goedkoper! Lieve diertjes zelf haken | 9789044724851 | Anna Paula Rimoli | Handwerken
Nieuwe dames Welkom! Myse Gaat wel aardig, moet zeggen dat het wel een stukje beter kan eigenlijk maar vandaag gaat het wel.. Gister echt een baaldag, al is dat nog zacht uitgedrukt! Nettie Wat mooi! En da's echt wol? Mooi man! En ik zag een pas zwangere, gefeliciteerd!
pffff... Nog geen haakwerk aangeraakt vandaag.... flink bezig geweest in huis (moet een beetje netjes zijn, morgenochtend een vergadering aan huis... haha) nu staat t eten op dus haken heeft nu geen zin, zit ik er niet lekker rusig voor... Het loopt me allemaal wel even over nu hoor... Hb dan ook voor vanavond afgezegt... ook een soort vergaderen, meestal na die tijd nog heel lang wakker door het vele praten en luisteren enz. en dat zag ik vandaag echt niet zitten... Dus vanavond even therapeutisch op de bank lekker haken en dan op tijd mn bed in... ben kapot! @thirza: ik heb dat boekje ook!!! Maar ben zelf niet zo'n ami-haakster... dat in elkaar zetten is niks voor mij, helemaal dat vilt enz... maar ga er wel weer eens 1 haken hoor, want het resultaat is zó leuk! Als ik jou olifantje zo zie dan wil ik dat ook, maar zodra ik bezig ben zakt halverwege de moed me in de schoenen... Fijne avond allemaal!
@joyce: hoe bedoel je echte wol??? Dit is phildar baby coton ofzo... heb ergens in voorgaande pagina's een linkje geplaatst... Splijt wel wat hoor... en pluist ontzettend, dus ten ik uithaalde was het vreselijk, zat flink vast op bepaalde stukken, maar nu gaat het aardig, is gewoon ff wennen ofzo..
Wat gezellig zeg allemaal nieuwe meiden erbij!!! Hier even een energiepeil beneden 0, dus doe niks vanavond. Zometeen even lekker lang douchen, en dan nog even Jordy douchen en fles geven en lekker naar bed. Morgen weer een vroege dienst, dus dan gaat de weeker ook weer om 5.30 uur.... Donderdag gelukkig vrij dus dan kunnen we weer even bijkomen Maar wat valt dat tegen zeg om weer te gaan werken, vind het leuk hoor. Maar mis Jordy heel erg, kan m'n hoofd er gewoon niet bij houden, en ben zo moe na een dag werken..... Gelukkig hoef je om te haken niet veel energie te hebben hahaha
Deze ben ik aan het maken. Niet van dit patroon hoor, maar gewoon zelf geprobeerd met behulp van wat patronen op ravelry. Ik heb ook 3 toeren rond en dan doe ik er 2 4vkant. Als je 1 toer 4kant doet, dan word hij niet mooi vierkant en plat. Dit is die van mij. Staat ook een paar blz terug. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/algemene-clubs/216969d1327227485t-de-haakclub-dsc_0095.jpg Ben inmiddels een stukkie verder gelukkig. Maar ik tel niet meer hoeveel ik er heb. Moet er 127 maken. Ik werk gelijk alle draadjes weg. Ik heb 4 keuren per vierkantje en dus 8 draadjes. Als ik die niet gelijk weg werk dan weet ik nu al dat ik dat later ook echt niet ga doen. Maar voor degene die ook vierkantjes willen maken, er zijn heel veel patronen te vinden. Ook in het NL. Die van mij is in het midden rond en dan later maak je hem vierkant. Maar er zijn er ook, nog simpeler dus, die gelijk vierkant beginnen. Ook op youtube word veel uitgelegd. Zoeken op granny square.
@thirza het is een uiltje Patroon komt hier vandaan: Haakmuts: Olvarit potje is uiltje geworden+patroon
Hoi meiden! Misschien staat ie er ook wel tussen, maar geen tijd (en zin) om alle 182 pagina's door te bladeren.. Heeft er hier iemand een patroontje van een gemakkelijk babyslofje/sokje/schoentje..? Ben al een paar dagen op zoek, maar vind de meeste nog wel moeilijk.. Ben beginnend haakster.. Thanx!
Hallo dames, ik zal me ook eens aan het haken wagen. Ooit vroeger op school gedaan. Ik heb niet alle pagina´s gelezen, maar zo rechts en links lukraak gekeken en vele leuke creaties gezien. Ik wil voor de kleine beginnen met een baby-dekentje met 4kantjes. Ik heb al een paar 4kantjes proefgedraaid, maar niet met de juiste wol (was of te dik of te dun). Dus als ie ooit klaar komt, dan zet ik hier wel een foto op. Handig die eerste pagina met al die links!
Boney: Dank je wel voor het linkje. Ik zat inderdaad al testuntelen, want ik kreeg het maar niet plat, dus was zelf al bezig om wat te veranderen aan het patroon. Jij bent leuk op weg! Omdat het even niet lukte met eerder genoemd patroon, ben ik in de tussen tijd begonnen met een sjaal in grannystripe. Paars zwart gaat ie worden, ben ik eindelijk eens van het zwarte katoen af (rotkleur om 's avonds mee aan de gang te gaan )
Arian eerste pagina denk ik. En anders op youtube kijken, kun je zo meehaken. : en welkom! We schelen n paar dagen haha, ben 4 aug uitgerekend. Supernova das idd echt rot in de avond hahaha. Succes! Anna il heb ook uiltjes gehaakt als traktatie maar dan die van matawi s creas Zal binnenkort n foto plaatsen. Nettie hoe is t met je dekentje? Mijne is bijna af!!! Nog 3 toeren En moet wel snel want ze ligt in t zkh met verschijnselen van een zwangerschapsvergiftiging. Dus daa flink balen Verder niks bijzonders hier! Ben nu op sax les en zit te wachten tot mn medecursist klaar is haha. Volgende x neem ik mn haakwerkk mee hahaha
Hey meiden, Ik ben flink toeren aan het maken zeg! En dan niet op t ijs... Ben al mooi opgeschoten met mn dekentje, vandaag is zusje 30 wkn dus t moet ook wel lekker vlot gaan. Kwam er wel achter dat ik m veel te groot heb gemaakt in het begin dus miss word t wel n dekentje met verticale strepen... ligt even aan de hoeveelheid wol.... als ik genoeg heb word ie denk ik vierkant... ong. 100 bij 100 cm... lekker groot... Foto! (ligt hier dubbelgeklapt dus miss beetje vertekend beeld zo.... ik heb nu alle kleuren 1 keer gehad... en mn bol wit is al bijna op... nog 2 te gaan... hopelijk gaat dat lukken....)