De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Nettie: Balen zeg, dat je vanaaf moet werken, helemaal als je je avond al gepland had. Oh, en een hekel aan het huishouden, hier nog een hoor :p

Myse: Ooh spannend! En dat huishouden.... ach, dat komt wel hoor ;)

Lea: De Revalry tip is super! Heb daar wel wat gevonden, denk alleen dat ik het zonder de ruches gaan doen (hou niet zo van ruches :D)
    Deze is het:
    Ravelry: Ruffled Shawl/Cape pattern by Linda Kaye Smith

Wat wel lastig is, is dat ik vrijwel nooit met geschreven patronen werk. Meestal met getekende, dus dat zal veel trial and error worden met deze. Leuke wol op marktplaats gescoord, dus als dat binnen is gaan we eens hiermee aan de slag.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Mocht iemand toch nog een cape (met of zonder capuchon) tegenkomen, dan houd ik me nog steeds aanbevolen!

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Leuk is ie!! Ik ga m tzt ook maar maken! Met fluus rand of n bont rand hahaha

Schoonzusje is thuis alles ok dus nu originele datum😓 soepzootje daar

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Myse
    Komt de baby nu maandag dan?

SupernovA
    da's nog even een projectje zeg :) Succes!

Nettie
    Werkse vanavond!
    Ik vind je deken echt al heel gaaf worden :)

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier even geen gehaak, zoiezo het weekend niet ben ik bang. Ik heb een heel ander iets te doen, niet zo veel zin in maar moet echt even. Verder vandaag keuken gesopt, ramen gelapt daar en nu de kastjes volgende week nog even. Wat kan je daar een troep van maken zeg!

5. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Nee vrijdag :) kan k nog wat andere dingetjes maken. Deken laat ik zo. Zal vnv even foto plaatsen als t me lukt.

Kasten zijn n hel!!!! Hier ook altis n bende haha

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Myse, wat een fout zeg van het ziekenhuis.... Maar wel lekker dat je nu nog wat tijd hebt :D
    Wat wil je nog meer maken?

@ Supernova, mooi zeg die cape, ziet er wel moeilijk uit hoor....
    Ben benieuwd naar hoe die van jou word ;)

@ Nettie, werkse vanavond!!! Ik had een vroege dienst vandaag, ben toch altijd erg gaar na zo vroeg uit bed te moeten....:)

@ Joyce, Goed bezig zeg. Als je nog energie hebt weet ik nog wel een keuken die een beurtje kan gebruiken :p

@ Lea, wat een leuke popje!!!

Nou, ik ga lekker met de voetjes omhoog verder aan mijn wokkelsjaal ;)

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Pffffffff..... Wat een avond... 2 mensen van de grond moeten rapen (klinkt cru maar gebeurde allemal heus heel netjes enz hoor ;)), waxinelichtje met zeer waarsch potpouri ERIN :)?:$) in de fik, en dan n ik nog wel ff doorgaan... Niet normaal, heb vanaf 17.30u (moet om 18u beginnen....) tot 23u doorgewerkt... even snel n bakkie tussendoor gehad want anders trek je het natuurlijk helemaal niet meer.... Manmanman... Maar goed, ik ga dus nu niet meer haken, zie morgen wel weer verder... hebben in principe niks staan dus ik ga vast nog wel ermee verder... maar eerst ff huisje in orde maken vrees ik... moet toch iets gebeuren.... zondagavond nog n bende mensen op de koffie dus ik zal wel iets moeten uitvoeren...
    Zo... even totaal offtopic maar moest t gewoon ff kwijt.... Ook weer klaar :):p

Iemand nog wat moois geh(m)aakt vandaag? Showen vind ik namelijk altijd leuk!!!! Kom maar op! Ben benieuwd!
    Slaap lekker allemaal!

8. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Zoooo dat klinkt lekker hectisch nettie!! Haha pffffff
    Wat doe je voor werk?

Mijn dekentje is zo goed als klaar, moet nog even n foto maken en plaatsen ;)

Vandaag verder met de was, finn blijkt behoorlijk op wasmiddel te reageren, dus kon zn kleding etc gaan wassen :( wat n hoop heeft dat kind zeg!

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hooooi

Ik ben nog steeds bezig met de sprei voor mijn meisje.
    kom ik binnenkort showen

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lea, wat een geweldig popje zeg. Mohair geeft echt een super mooi resultaat. Wil er graag nog eens een omslagdoek mee maken.

Nettie, wat een avond. Werk je in een verpleeghuis? PG? Ik ben een tijdje avondhoofd geweest in een verpleeghuis en vond het heerlijk zulke avonden! :D

Danip, hoe is het?

11. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Wie zocht er nou babyslofjes?

Heb wat gevonden maar kom er niet uit zelf hahahah

Hoe is t met boney? Lekker aan t afwachten? T schiet op nu he? Voel je je goed verder?

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En ik vergeet die cape van Ravelry. Vind hem echt gaaf. En ik zou ook iets anders doen met de rand. Iig minder roezel. Maar ik denk wel dat die roezel voor het leuke plooiende effect zorgt.

Myse, het gaat redelijk. Heb veel pijn en lig veel in bed. Tussendoor kan ik best wat dingen doen, maar eigenlijk kan ik niet wachten tot het eind april is. Gewoon mezelf weer een beetje terug.

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @myse en boney: Ik werk in een verzorgingshuis. Heerlijk werk, alleen sinds kort een nieuw piepersysteem, bewoners hebben dus allemaal een nieuwe bel om hun nek en ander kastje in de kamer en zijn volledig van hun padje... Tel daar dus valpartijen en brandjes bij op, plus iemand die thuiskwam uit t zh vanwege oogoperatie... die moest dus ook volledig geholpen worden met alles (en dat hoefde dus niet voor die operatie) en je hebt hectiek allom. Onze piepers gaan onafgebroken (kunnen we met de telefoon in principe beantwoorden, maar als we ergens bezig zijn en dus niet snel genoeg antwoorden dan blijft dat ding jengelen tot we op die kamer zijn geweest om m daar uit te drukken... dus dan heb je soms 5 of 6 verschillende mensen die bellen en best even tijd hebben om te wachten maar die toch blijven gaan) Ik heb op het punt gestaan het ding door t raam te gooien... Bah, kon niet eens normaal mn collega bellen om overleg omdat er steeds bellen tussendoor kwamen........
    Dus boney: beetje druk, valpartijen (al gun ik dat niemand) geen probleem, lekker doorwerken is heerlijk, maar dit was écht teveel... ik bedoel 5 uur onafgebroken doorlopen met 10 min heel even zitten voor snelsnel een bak koffie.... is toch ietsje té als je het mij vraagt... Mn voeten staan nog steeds in brand na een nachtje slaap.... Maar goed, ik ben weer op! en ga zo maar es aankleden en aan de slag, moet nog genoeg gebeuren voor ik kan gaan bankhangen met haakwerk... Eerst huis aan kant en dan hopelijk vanmiddag even tijd, vanavond eerst zingen en dan hopelijk op tijd weer thuis om nog weer even door te gaan!

Ik wacht op jullie foto's, myse en mvj! lalalalala komen ze al? Hahah nee geintje hoor, zie ze vanzelf!

@boney: He bah meid... ik hoop ook dat het snel april is zo is t ook niet leuk. Knuffel!!!

14. lea

lea Fanatiek lid

@ boney, Knuffel en hoop voor je dat de tijd een beetje snel gaat, laatste loodjes vallen niet altijd mee........

@ nettie, klinkt als hectiek! haha, maar je hebt het overleefd. Af en toe zo'n dienst, maar die moet je niet elke keer hebben pfff. alles lijkt wel tegelijk te gaan dan...

Mijn man heeft eigenlijk vrij dit weekend, is hij toch gebeld om te werken..... bah niks aan. dus ik doe maar een beetje huishoudelijke klusjes hierzo. van haken komt even niks...

Een hoog zorg-gehalte trouwens hier bij de haakclub.....grappig!

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    balen altijd he dat huishouden.... Ik word er ook nooit blij van, gelukkig helpt mijn vriend me altijd heel goed. Samen slaan we ons er redelijk snel doorheen....
    Vanmorgen was Jordy al vroeg wakker (7.10 uur), dus na de fles zijn we heerlijk met zijn alleen nog terug gedoken in bed. Dus nog even lekker doorgeslapen tot 11.00 uur!!!! Heerlijk hoor :D

Klopt het trouwens dat ik Dobbel al een poosje mis hier?

@ Boney, wat balen zeg dat je zoveel pijn hebt. Heb je bekkeninstabiliteit? Had je hier tijdens je vorige zwangerschap ook last van?

@ Myse, waar blijft je foto??? Ik ben nieuwsschierig.....;)

@ Nettie, klinkt als een pittige dienst.... Je zal in ieder geval heerlijk geslapen hebben, hahaha

Nou, ik ga nog even wat doen. Vanmiddag/vanavond ook weer werken. Vriendjelief voor het eerst zolang alleen met Jordy dus zorgen dat alles klaar is. Hoeft hij zich daar geen zorgen over te maken. Hij vind het al spannend genoeg....;)

16. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Wat is het stil hier... Iedereen druk met zijn haakprojectjes.....

Ik kwam even vertellen dat mijn schoonzusje haar 20 weken echo heeft gehad. Alles is goed en we krijgen een nichtje!!! Het eerste nichtje binnen de familie dus wel zo leuk!!!:D
    Dat word binnenkort wat roze haakprojectjes beginnen!!! Hahaha

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier druk bezig met een sjaal voor mijn dochter
    maar nu even pauze want ik heb kramp in mijn hand

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wat leuk Meikie!

En ik kom even langs waaien, ik heb m'n niet-haak-weekend overleefd en ik mag nu gewoon LEGAAL weer haken.. Dat mocht al vanaf begin oktober niet meer, dus dat m'n kussen bijna af is nu is toch wel erg euh.. verrassend :p
    Ik moest vandaag voor theorie examen voor de auto, zaterdag avond nog even het boek in gedoken en de foute dingentjes (soort aantekeningen) uitgetypt. Gister nog even door gelezen en gaan met die banaan.. En ik ben GESLAAGD!!
    Heb bij manlief op het werk de hele boel bij elkaar gegild, ook op het cbr, die vrouw zei geslaagd.. Ik zo BLIKSEM! Nee zei ze, gefeliciteerd :D

Dus ik ga weer los met haken.. En rijles natuurlijk :p

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gefeliciteerd

de sjaal voor dochterlief is af
    mijn hand even laten rusten want zoonlief wil er ook 1 in het blauw

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Gefeliciteerd joyce!! Trots op je!!!

Meikie: Wat geweldig!! Gefeliciteerd!! roze is zo leuk! Ik denk al haast in roze... sinds ik mn dochters heb helemaal... en betrap zelfs mn man er al op.. als hij mag kiezen kiest ie vaak ook al voor roze :p:D (goed afgericht..... ssssssst niet zeggen hoor... lol;))

Hier gewoon geen tijd voor haken.... echt te erg... vreselijk druk weekend gehad en nu ben ik kapot, en ziekig.... maar vanavond nog even werken en dan morgen de hele dag alleen met mn kleine meid... Grote meid heeft na school een feestje en word weer thuis gebracht, dus breng ik haar morgen naar school, dan doe ik de boodschappen en dan weer lekker naar huis en dan hoef ik er niet meer uit! Zie vanzelf man en dochter weer verschijnen... hoe heerlijk! Kan ik mooi even mn bed in samen met mn kleine meisje! sta ik lekker niet op tijd dus extra slapen... en de rest van de dag ga ik dan echt verder met haken... komt nu niks van... vandaag al versuft op de bank gelegen, energie opdoen voor vanavond... pfffff.... what was i thinking...

Nou jullie zien me wel weer verschijnen... foto laat nog even ietsje langer op zich wachten... solly...

Deel Deze Pagina