Hond

Discussie in 'De lounge' gestart door LiveLaughLove, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hallo

Volgens mij zitten hier genoeg meiden met honden dus even een vraag. Wij willen graag een hond en zijn ons nu aan het orienteren.
    Het moet een kleine tot middelmatige grote zijn, en in een gezin met kinderen passen. Geen boomer ofzo. Liefst kortharig.

Nu zaten we zelf aan een beagle of Jack russel te denken maar zijn er meiden die mss nog een andere tip hebben? Ben al volop aan het kijken op internet en de beagle springt er toch wel uit. Je leest veel dat het een leuke hond voor in het gezin is maar ook eigenwijs. Nu word er sowieso een puppie cursus gedaan.

Jullie tips of nog een ander ras waarvan jullie zeggen dat is een leuk ras?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    bull terriers zijn ook erg leuk! Die willen wij aanschaffen.
    Ook erg eigenwijs maar wel lief met kinderen!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nadeel van zowel Beagles als Jack Russell is... Dat het notoire niet-luisteraars zijn :)
    vind zelf Beagles altijd zo cute maar van manlief komen ze er niet meer in
    (Hij heeft er zelf eentje gehad ooit.. En was er toch niet zo happy mee uiteindelijk.)

Waarom haal je niet een leuke enthousiaste middenmoter uit het asiel?
    Vaak weten ze daar ook wel een beetje wat voor karakter je in huis haalt en dergelijke.
    En die beestjes verdienen ook een leuk huisje uiteindelijk.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jeetje dat is best moeilijk, ik heb een Hollandse smous hond, dat zijn van die goedsukkels maar lijken qua kleur en vacht misschien wel een beetje op een boomertje. Ik heb ook een boerenfox, dat is juist een hyper actief hondje wat energie heeft voor 10. Dan heb ik nog twee honden uit Spanje, een mix herdertje wat de allergrootste goedsul op aarde is, en een chihuahua / teckel kruising wat net aan boven je enkel uitkomt en zich heel stoer vind maar altijd op schoot wil knuffelen ( is het enigste mannetje:D )
    De Hollandse smous heeft ruw haar en moet geplukt worden, de rest is kortharig maar ruien meer dan de smous. Volgens mij staat er wel en een redelijk lange wachtlijst voor een smousje, maar dan heb je wel een echte familie hond, speels, vriendelijk karakter, en waaks:)

5. LiveLaughLove

Klopt ik kijk ook op de site van het asiel maar daar hebben ze geen puppies, ik blijf het in de gaten houden. Maar ik wil wel perse een pup en geen oudere hond. Dit omdat ik zelf de opvoeding wil doen en ermee op cursus etc.

6. LiveLaughLove

Ik kijk ook op sites van het honden in het buitenland zoals idemo stichting, iemand daar ervaring mee? Zoiets als bv Frenchy die op die site staat trekt mij wel aan

7. Saskia78

Hmm deze stichting ken ik niet..
    Maar mijn tante heeft nu 2 honden uit Spanje..
    Kan wel even vragen welke stichting dat was als je wil?

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb zelf 2 jack russells en vind ze geweldig maar jij heb een gezin met kinderen en dezehonden staan erom bekend dat ze niet goed met kleine kinderen kunnen en ze hebben ontzettend veel beweging nodig zodat ze thuis niet te druk zijn
    ik zou als ik jou was je goed laten voorlichten over de karakters van beide honden soorten en in welke combi met je gezin mss komt er een heel ander soort hond uit heel veel succes
    koop echt niet te snel een jack russell omdat je em zo leuk vind ik word er naar van als ik zie hoeveel er op marktplaats aangeboden worden omdat mensen ze leuk vinden en dan opeens niet in t gezin passen of met kinderen kunnen ik heb mijn beide van marktplaats

9. LiveLaughLove

Dank je! Nee we gaan zeker niet over 1 nacht ijs. Dit is een belangrijke beslissing en niet voor even maar voor een behoorlijke poos. En we gaan idd voor een hond die goed bij ons past en met kinderen kan. Mag ook vuilnisbakken ras wezen haha. Daarom vraag ik hier ook tips en zoek ik het internet af op ervaringen enz. Ik weet alleen zeker dat ik geen boomer hondjes wil. Die hebben we meerdere in de omgeving en vind ik persoonlijk geen leuke honden.

10. LiveLaughLove

Ja graag

11. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb een kruising,lelijkste hond ooit zeg ik altijd :d
    Het is een kruising tussen een labrador en een boerenfox. Zijn verhoudingen kloppen niet helemaal en hij kan een cursus gebruiken. Maar met kinderen is hij helemaal geweldig! Echt fantastisch hoe dat samen gaat.

Met andere woorden,verkijk je niet alleen op het ras,maar vooral naar het karakter! ook lelijke honden kunnen ontzettend lief zijn :D

12. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Wij hebben een chihuahua (langharig) en ze is heel lief voor mijn dochtertje :) Niet beschermend, maar gewoon lief. Likje over het handje, haar speeltjes bij mijn dochtertje neerleggen zodat ze samen kunnen "spelen". Als mijn dochter ooit de haren van de hond vast heeft, trekt ze er soms (per ongeluk natuurlijk) haren uit en de hond kijkt een keer naar achter en likt over haar handje en gaat weer liggen. De hond is nu 1,5 jaar

13. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben thuis een Prins Charles Cavallier. nog geen kinderen in huis, maar ze is altijd als een kind zo blij als de school naast ons huis uit gaat en we lopen er langs. Al die kinderen kennen haar naam ook inmiddels en ze vind iedereen lief en leuk. Staan deze honden ook wel om bekend en wij verwachten ook echt alleen maar problemen dat onze hond constant onze baby wil likken en wil kroelen haha!

Hier is ons droppie:

Bijgevoegde bestanden:

14. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een jack russel en die is onzettend lief voor onze zoon. Als onze zoon op de vloer aan het spelen is dan gaat hij er bij liggen. En hij vindt alles best want onze zoon met hem doet. Mijn schoonzus heeft ook een jack russel en daar is het precies zo. Wij hebben een jack russel gekozen omdat wij van iedereen hoorden dat ze kindvriendelijk zijn. De dierarts noemde jack russels zelfs kindvriendelijke stuiterballetjes

15. Saskia78

@souries: die vind ik inderdaad superleuk
    Mooi, schattig en lief :)

Maar ik zou niet zo snel een rashond kopen denk ik.
    Iets met dat er al zoveel andere "overbodige" honden zijn.
    Typisch genoeg heb ik wel een raskat...
    Maar ik wilde eigenlijk een raskat die 2e hands was.. (Ex fokpoes die ongelukkig bleek in de groep)
    Na overleg met de fokker besloten dat het misschien toch geen slimme combinatie was met mijn oude kater... En uiteindelijk een jonger poesje meegenomen :)

Daarnaast nog een htk uit het asiel.. Elk even lief wat dat betreft.
    Ene kant zou ik hierna graag nog een abessijn willen.. Het is namelijk echt een heerlijk beestje.
    Aan de andere kant denk ik dat ik uiteindelijk zwicht voor de goedkopere poes in nood uit het asiel :)
    Ken mezelf een beetje...
    E als het toch een raskat word... Dan eentje van dezelfde fokker als mijn huidige kat.

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Wij hebben ook een boerenfox, ontzettend lief beest, wel druk en energiek. Ook eigenwijs trouwens, maar dat zijn we in ons gezin allemaal!
    Nadeel is zijn vacht, hij is kortharig en je moet vaak stofzuigen. In de winter niet, maar de rest van het jaar wel :p

Boerenfoxen kunnen goed met kinderen. je moet ze wel goed uitlaten, lekker laten rennen, graven, spelen. Als je ze goed uitlaat, heb je er thuis geen kind aan, ligt ie in zijn mand. Je kunt ze ook goed trainen, en iets als agility zijn ze heel geschikt voor.

Beagles zijn mooi en lief, maar ook vreselijk eigenwijs ;) Goed om mee te gaan speuren, het zijn echte jachthonden. Ook heel goed met kinderen.

Prins Charles moet je altijd heel goed opletten, die zijn redelijk doorgefokt, waardoor er veel hondjes zijn die altijd hoofdpijn hebben (schedel te klein voor de hersentjes). Ik heb geen tips voor goede fokkers, maar weet wel dat je voor dit ras echt een goede moet hebben...

Bijgevoegde bestanden:

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @marlous klopt wat je zegt. Gelukkig hebben wij een 100% ras,als ik die doorgrfokte zie lopen dan vind ik dat zooo zielig!

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ja, is heel zielig... en het zijn zulke lieve hondjes! :(

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een jack russel. En dat ze erom bekend staan niet met kinderen te kunnen is onzin. Ze kunnen prima met kinderen, mits je ze goed opvoedt. Die van ons is met onze dochter opgegroeid van pups af aan en het zijn de dikste maatjes. Als je voor een jack kiest met kinderen, kun je het beste de fokker een pup laten uitkiezen gebaseerd op karakter. Is bij ons ook gebeurd. Zo krijg je de juiste hond in het juiste gezin.

Verder klopt wel dat ze veel beweging nodig hebben en deze honden eisen een consequente opvoeding. Een cursus is dan ook zeker een aanrader. Veel van dit soort honden belanden in het asiel omdat ze niet goed opgevoed worden.

Welk ras je ook leuk vindt, laat je goed informeren over de verschillende karakter eigenschappen en wat zo'n hond nodig heeft. Ga vrijblijvend bij fokkers kijken en zet alles op een rij. Zo kun je besluiten welk ras het beste past in jullie gezin.

Deel Deze Pagina