De hardloopclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Koningsgezin, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Is er al een hardloopclub (buiten dat van Evy)? Zo niet, bij deze.

Ik ben een beginnend hardloopster (begin maart 2014). Loop nu gemiddeld (snelheid) 8km/h en gemiddeld 7:30 minuten per minuut. Ik wil graag een doel voor ogen hebben. Na wat advies over hoeveel km voor een eerste 'wedstrijd' verstandig is, heb ik besloten om 29 juni mijn eerste 5km wedstrijd te gaan doen.

Zijn er hier nog meer dames die hardlopen? En hebben jullie een bepaald doel voor ogen?

Groetjes,
    Koningsgezin

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik klets graag mee!
    Volgens mij waren er wel hardloopclubjes, maar de zoekresultaten laten alleen oude topics zien...

Wat goed dat je bent begonnen met hardlopen! Mooi ook om je doel meteen met een hardloopevenement vast te leggen :)

Ik ben een wisselvallige hardloopster ;) Ik heb al meerdere pogingen gedaan, met winterstops/regenstops/of andere slechte redenen om te stoppen.. hihi :)
    Maar sinds 23 maart ben ik weer echt gestart (nadat ik op 18 januari de laatste keer heb gelopen)!
    Ik loop 2x per week en zit nu op 6,8km in 40 minuten.
    Erg fijn om te merken dat mijn conditie niet heel erg achteruit is gegaan en ik het dus zo weer oppak.

Helaas nog geen evenementen gepland; zou dit wel graag een keer willen.
    Mijn persoonlijk doel is om uiteindelijk 10km te kunnen lopen met een behoorlijke gemiddelde snelheid van minstens 11km/u

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Volg jij een bepaald schema?
    Of gebruik je een bepaalde app?

Ik gebruik "Runtastic" zodat de tijd en afstand bijgehouden worden. Erg handig! Ik stel dan per keer mijn eigen doel in (heb dus geen duidelijk hardloopschema).

4. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dan starten wij een nieuwe:) Misschien dat er meerdere dames bij deze club aansluiten? Gezellig.

6,8km in 40 minuten is erg netjes. En dat met tussenstops! Nou je bent al goed op weg dan, geloof ik met je doel. De evenemententijd breekt weer aan, genoeg evenementen waar je aan mee kan doen (mocht je dit zelf ook willen, buiten de 10 km).

Runtastic ken ik wel, heb ik zelf ook gehad. Alleen was ik daar niet tevreden over, qua begeleiding in opbouw aantal km's.

Ik volg het trainingsschema in de app van Endomondo. Ik begin vanaf 0, heb geen hardloopmaatje om mee op te trekken (met ongeveer hetzelfde niveau als ik). Dus dan is zo'n app wel prettig al zeg ik het zelf.

Heb jij wel een hardloopmaatje?

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Heb al een beetje gekeken naar wat leuke evenementen, maar helaas niemand die mee wil ;)
    Mijn man loopt ook; alleen een tikkeltje sneller en langer. Hij zit al op 10km in 50min. Een keer per week gaan we samen, dan loop ik dus lekker achter hem aan (niet motiverend) en de andere keer in de week loop ik alleen. Vind ik heerlijk hoor: muziekje erbij en gaan!

Het grote nadeel van Runtastic vind ik dat die GPS-functie erg lang opstart. Meestal ben ik al een paar honderd meter onderweg voordat hij begint te tellen. Dus misschien dat ik Endomondo moet gaan uitproberen :)

Zou leuk zijn als er meer dames aansluiten!

6. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik ga met de meidenloop ook alleen. Genoeg mensen die ook lopen. Schijnt erg motiverend te zijn, zo'n evenement. Hoorde dat er genoeg mensen langs de kant staan om je aan te moedigen:) Plus denk dat ze onderling ook nog aanmoedigen.

Endomondo is ook niet snel met de GPS, maar dat ligt volgens mij zelf aan mijn GPS op de telefoon. En met bewolkt weer kan je het heel erg merken, dat ie de GPS nauwelijks kan vinden. Afgelopen zondag morgen heb ik zeker 5 minuten moeten wachten tot ik een GPS verbinding had, ook met Endomondo. Ik wacht tot ik verbinding heb.
    Heeft Runtastic altijd moeite met GPS of is het alleen met bewolkt weer?

Haha, dat ken ik. Een vriendin van mij loopt ook langer. Ze deed laatst 21km in 2 uur en 17 minuten:$. Ik viel zowat van mijn stoel. Mijn aanstaande man loopt iets van 10km/u. Voor mij is dat ook te snel. Werkt inderdaad niet echt motiverend. Al zou hij mij graag op sleeptouw mee willen nemen. Waar woon jij ongeveer?

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hoi,

Ik zou me hier ook graag bij aansluiten.
    Ik ben in 2011 begonnen met hardlopen en ik heb dat zo opgebouwd dat ik in april 2012 10 km liep in 55 min. In juni ben ik zwanger geraakt en in maart 2013 ben ik bevallen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet hardgelopen. In juli 2013 ben ik weer begonnen maar door allerlei blessures wil dat niet echt van de grond komen. Ik (probeer)loop momenteel 3 per week hard. Ik liep zo'n 8 km per keer maar mijn knie begint tegenwoordig al bij 2 km zeer te doen. Dus eigenlijk zou ik de fysio even moeten bellen. Mijn doel is weer 10 km te lopen en 7 kilo kwijt te raken. Dat is me in 2011/2012 ook gelukt dus dat moet nu weer.

8. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    nog effe een abo nemen op dit topic hahaha

9. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Oops, ik neem ook maar een abbo'tje. Haha. Welkom Hardlopertje, valt niet te missen dat je ook aan hardlopen doet.;) Knap dat je het weer oppakt, ondanks je knie. Fysio lijkt mij toch verstandig om heen te gaan.

Hier een regenachtig dagje. Gebruik mijn telefoon om muziek te luisteren tijdens lopen, plus Endomondo om looptijden etc bij te houden. Helaas houdt mijn telefoon niet zo van zwemmen. Straks de Saturn maar binnenlopen om een sportarmband aan te schaffen. Lopen jullie in de regen?

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Beetje afwezig geweest... sorry! Beetje druk gehad met vanalles!

Helaas heb ik na afgelopen dinsdag niet meer kunnen lopen, maar hoop deze week wel wat tijd er voor te kunnen maken!
    Ben geen liefhebber van lopen in de regen.... zo'n sportarmband moet ik ook nog kopen. Ik ga Endomondo binnenkort ook proberen.
    Ben benieuwd!

11. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    MLopen in de regen is lekker hoor. Niet die hele harde trouwens. Schijnt goed voor je weerstand te zijn. Wat ik er van ervaren heb was dat het lopen in de regen voelt als een verfrissende douche. Wel na thuiskomst snel wat drinken en een echte douche nemen.

Hebben jullie een hardloophorloge? Ik geef mijzelf voor mijn verjaardag (30 augustus) zo'n horloge. Met gps.

Even melden dat ik trots ben op mijzelf.. geen pr gelopen (was er 0,5 seconden per km te langzaam voor), maar heb vandaag een top ronde gelopen. Zonder bekaf te zijn. Rustig tempo, aan een stuk langer gelopen. Met app abonnemenr moest ik 1,6 km lang 6:24min per km doen. Veel te zwaar voor mij. Daarnaast warming up 7:47min per kmin, plus 10min cooling down. Daarna ben ik gesloopt en genoot nauwelijks van het lopen. Was veel te druk met die tijden. Vanavond continue rustig tempo gelopen, met af en toe een loopmoment. Kon het veel beter volhouden, had er plezier in, bruisde van de energie en het was geweldig. Vaarwel abonnement Endomondo ;)

12. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Hoi Dames!
    Mag ik ook mee kletsen? Ik loop nu een jaartje hard met een pauze van een maand of vier, ben in januari weer begonnen.
    Op donderdag ochtend, voor mijn werk loop ik 4 km en op zondag ochtend probeer ik de afstand te vergroten naar 6, zit nu op 5.5 km.

Toen ik begon met hardlopen heb ik de 5K runner gedownload, ik geloof dat je ook een gratis versie kunt downloaden zodat je hem eerst kunt testen. Die bouwt rustig op met 5 min wandelen, en dan geloof ik met 6x 1 min en tussendoor weer lopen. In 8 weken loop je de 5 km. Ik wel iig! Is wel 3x per week.

Nu loop ik met de runkeeper app, die is erg goed, GPS ook goed bij bewolkt weer en die houd alleen je snelheid bij en je afstand. Dat geeft hij dan elke 5 min en elke km even door. Ben ik heel blij mee! Is trouwens gratis.

Ik ben niet heel snel, 6,5 tot 7 min per km.
    Vanmorgen en vorige week gingen trouwens erg slecht, geen idee waarom maar moest zelfs bij mn 4 km rondje gaan lopen.

13. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gezellig Ireen83!
    Jij gaat ook lekker met opbouwen naar de 7km! Ik heb wel veel gehoord over RunKeeper, misschien toch maar een keer proberen.
    Ik heb ook weleens van die slechte dagen, best frustrerend... en je zult zien dat het volgende keer weer veel beter gaat (dat is dan wel weer goed voor je motivatie) :)

Koningsgezin: wat lekker dat je laatst zo hebt gelopen! Mag je idd trots op zijn :) Horloge lijkt me handig, maar ik ga eerst voor zo'n band voor aan m'n arm, hihi. Die horloges zijn best duur toch??

Hardlopertje, hoe gaat het bij/met jou?

Ik ben deze week nog niet gaan hardlopen :):):)

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Yes! Heb net weer gelopen!!
    Beetje vergist in de temperatuur, dus iets te warm aangekleed.
    Heb niet de 7km gehaald, maar wel lekker aan mn tempo gewerkt.
    6,23 km in 35:07 (gemiddelde snelheid 10,6km/u en tempo 5:38 min/km) :cool:

Hoe gaat het met jullie?

15. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik heb al een hele tijd last van mijn knie. Waarvoor ik nu onder behandeling sta bij de fysio. Ik begin dus weer een beetje met opbouwen. Ik loop momenteel 3 of 4 keer per week 3 km en elke keer plak ik daar 500 meter bij aan.

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat vervelend van je knie... hoop dat je snel weer op de 10km zit!
    Is 3-4x per week juist niet heel belastend voor je knie? Fysio zal het wel goed hebben ;)

17. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Voor mij juist niet. Ik liep voor mijn blessure 8 km per keer 2 keer per week soms 3 maar dan was de derde keer minder ver. Dit gaat nu prima en ik hoop dus ook weer snel op de 10 km te zitten.

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gelukkig :) Succes in ieder geval!

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat een stilte hier...
    Vast weinig hardloopnieuws door het slechte weer van de afgelopen dagen? ;)

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

An meiden mag ik ook meekletsen? Loop inmiddels al 8 jaar hard en ga gemiddeld 3 keer per week.
    Ben vanochtend vroeg nog eventjes geweest voor de regenbuien, maar de afgelopen dagen is beroerd. Neem vaak N. mee in de kinderwagen, maar met dit weer vind ik dat een beetje zielig :D

Deel Deze Pagina