De hardloopclub

Discussion in 'Algemene clubs' started by Koningsgezin, Apr 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Welkom! Gezellig als je mee kletst :)
    Fanatiek zeg! Hoeveel km loop je nu?
    Zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Grappig dat je met kinderwagen gaat lopen. Is dat een beetje te doen??

Even een vraagje...
    Ik las laatst dat ze na een inseminatie adviseren om rustig aan te doen (fietsen, wandelen). Nu vraag ik me af hoe dat zit bij een natuurlijke 'inseminatie'. Ik zit nu middenin vruchtbare periode en ben al een tijdje bezig met zwanger worden... Zou hardlopen een innesteling kunnen bemoeilijken? :(

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Probeer elke keer minimaal 5 km te lopen met uitschieters naar de 10. Dankjewel! Met de kinderwagen gaat prima. Over de hei (wel over de paden) loopt prima en verder op de weg. Door het bos vind ik niet zo handig, dan stuitend ze teveel.

Oh dat weet ik niet, maar het lijkt mij sterk dat het kwaad kan eigenlijk.

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Leuk topic!
    Ik loop hard sinds 2 jaar nu, ooit gestart met een Start to Run cursus om de eerste 3 km te kunnen lopen.
    Daarna blijven hangen bij de hardloopvereniging.
    Mijn ideale hardloopschema is 1 x per week een korte (5 km) en snelle loop, 1 x per week een wat langere (10 km) duurloop en 1 x per week een intervaltraining (doe ik op zaterdagmorgen bij mijn hardloopvereniging).
    Helaas komt er ook wel eens wat tussen, maar hier streef ik naar.
    Doordeweeks loop ik samen met mijn buurman, dat is wel zo gezellig en extra motiverend.

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Oops, al tijdje niet geweest. Welkom bij de club allemaal :)

Haha, achter de kinderwagen lopen? Zag laatst op Facebook dat er ook iemand hardliep achter de kinderwagen. Of ben jij dat Boomm? Wel makkelijk, scheelt oppas regelen als je alleen met kids bent en je wilt lopen.

Joehoe, laatst mijn eerste 5km gelopen! Inmiddels loop ik circa 2,5km aan een stuk. De 5km aan een stuk kan ik nog niet. Wanneer konden jullie dat voor het eerst, hoe lang liepen jullie toen hard?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind het ideaal, N slaapt heerlijk tijdens het rennen, ik hoef geen oppas te regelen voor een uurtje (vind ik altijd zo sneu voor de oppas, om maar voor 1 uur te komen) en ik krijg ook nog m'n workout. Denk niet dat ik het was op FB, heb het namelijk niet haha.

Wat goed dat je 5 km hebt gerend. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik voor het eerst 5km aan een stuk kon rennen. Ik zat op hockey en vanuit daar met conditietraining werd dit opgebouwd. Wel redelijk snel volgens mij. Maar had dan ook al een goede conditie door het hockeyen.

6. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Ah, ok, vandaar. Dan kan jij het inderdaad niet zijn. Er zijn dus meer hardlopende moeders achter een buggy. Diep respect, lijkt mij wel erg wennen. Of viel het mee?

Gister mijzelf getrakteerd op een Garmin Forerunner 110. Gisteravond ook uitgeprobeerd en moet zeggen: Ben er super blij mee! Moet wel echt op mijn hartslag gaan trainen om vooruit te komen met mijn conditie. Hiervoor heb ik jaren niet gesport, conditie was echt 0,0! Zondag weer lopen, erg veel zin in. Even een boswandeling ertussendoor gooien.

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mag ik hier ook mee schrijven?

Ik loop nu zo'n twee jaar. Eerst zelf begonnen, toen start to run. Daarna bij hardloopclubje gelopen. Toen een blessure opgelopen, en daarna het ritme niet meer goed kunnen oppakken. Dat was juli vorig jaar.

Ik heb vandaag wel weer 5 km aaneengesloten gelopen. Heel rustig, maar ik wil heel graag m'n hartslag eerst omlaag hebben, voordat ik weer snelheid ga opbouwen. En ik ben sowieso niet zo'n snelle loper.
    Ik wil weer graag naar de 8 à 10 km per loopje.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met hardlopen en zwanger zijn? Ik merk dat ik het 'eng' vind om in de wachtweken te gaan lopen, mede vanwege m'n hoge hartslag...

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Niet met zwanger zijn, maar ik merk dat ik tijdens het zwanger-worden-proces toch wel iets voorzichtiger ben... Weet niet of dit uitmaakt, kan er eigenlijk niks over vinden (wetenschappelijk bewijs zeg maar)

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Oh.. ik ben al een hele tijd niet meer gaan hardlopen :)
    Maar aangezien ik deze maand geen kans heb op een zwangerschap is dit misschien wel een geschikte maand om weer aan de slag te gaan ;)

Welkom iedereen trouwens!!

Handig zo'n sporthorloge Koningsgezin! Ik weet niet meer hoe lang het duurde voordat ik op 5km zat...

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Met N heb ik hardgelopen tot ruim 30 weken, daarna kreeg ik erg veel last van harde buiken en ben ik gestopt.
    Nu loop ik ook nog hard (bijna 20 weken). De eerste weken bij beiden liep ik minder vaak/lang omdat ik erg moe was en veel misselijk. Maar na 12 weken zit ik weer gewoon in m'n oude ritme. Ik stop wel gelijk als ik me wat minder voel, ik push niet. Dat komt wel weer na de bevalling:D

11. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Welkom AnnaCatharina!

Met lopen en zwanger zijn/worden heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Op de hardliopgroep op facebook was laatst iemand gestopt met hardlopen, omdat ze zwanger is. Daarintegen sportte ik vorige jaar in de sportschool. Toen liep er een jonge dame nog wel hard totdat ze 33 weken zwanger was. Kortom, doe wat voor jou het prettigst is. Met het zwanger worden proces zou ik zelf niet gaan lopen.

12. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga gewoon lekker door en ga lekker op hartslag lopen. Gewoon proberen om deze weer omlaag te krijgen. Dat lukt alleen met trainen.

Ik heb wel gelezen dat een hoge hartslag geen probleem op zich hoeft te zijn, maar dat het je lichaamsstijging en dehydratie gevaarlijk zijn voor een baby.
    Ik heb in rust ook vrij hoge hartslag, dus ook niet heel raar dat ik dan bij inspanning ook sneller op een hoge hartslag zit.
    Ik hoop ook lekker door te kunnen als ik straks wel zwanger ben, lijkt me heel fijn!

13. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ook ik doe aan hardlopen!. Ik probeer 2x per week te lopen, sowieso 1x! Ik gebruik runkeeper en daarnaast op spotify up tempo muziek haha! Ideaal, runkeeper noemt hoeveel km en min ik loop en gem snelheid. Ik loop 5 km maar ben niet snel haha. Als het TE warm is loop ik niet, hoe koeler hoe beter voor mij. Krijgen jullie ook altijd zo'n rood hoofd? Ondanks dat ik niet te warm gekleed ben steeds een vuurrode kop haha
    XXX

14. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Rode kop heb ik ook wel na afloop, als ik mij flink heb ingespannen. Daarna lekker onder een frisse douche en het is weer weg. Wat is niet snel? Hoe lang doe je over 5km? Ik loop nu de 5km in 35 minuten.

Nog 3 weken tot de meidenloop! Yeah!! Wie gaat er ook? En de hoeveel gaan jullie doen? 20 september ga ik de sluizenloop in Nieuwegein doen, mijn eerste 10km! Zo'n zin in. Misschien plan ik nog eerder een wedstrijdje er tussendoor om te trainen, maar misschien laat ik het zo even. Er breken drukke tijden aan hier, waardoor het lopen er nu al bij in schiet. Zo ben ik vorige week maar 1 keer geweest.

Met het warme weer liep ik ook niet. Of ik liep heel erg vroeg (rond 7 uur was ik al buiten). 's avonds is het nog lang warm, waardoor lopen vaak geen 'zin' heeft (te warm). Hoorde van iemand die ik masseer, haar kennisje onwel is geworden tijdens de IJsselsteinloop. Al na 5km. Best schrikken! Komt mede dankzij de warmte. Goed uitkijken met die hitte en lopen dus.

15. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatst had ik in 38 minuten. Mijn vriend rende 8 km in nog kortere tijd. Nouja hij voeltbalt ook op hoog niveau dus heeft een top conditie. Vanavond ga ik er weer voor!
    's Ochtends lopen lukt mij echt niet. Weet niet waarom maar dat gaat voor geen meter bij mij.

16. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Netjes toch?! Weet niet hoe lang je al loopt eigenlijk. Denk maar zo, je hebt het wel gelopen. Iedere km is er één en je bent nog altijd sneller dan diegene die op de bank zitten en blijven zitten. Heb je genoten van je loop? Dan doet snelheid er niet toe, de snelheid komt vanzelf. Te snel opbouwen is niet goed i.v.m blessures. Volg je een trainingsschema bij Runkeeper?

17. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, het was 36 minuten gister:D Het was echt zwaar, benauwd weer. Kreeg na 2,5 al kramp in kuiten. Het geeft altijd een heerlijk gevoel hardlopen. Heb jij dat ook? Ik loop nu vanaf januari rond de 5 km, toen nog niet achter elkaar maar met rustpauze ertussen. Ik volg geen trainingsschema ik doe het een beetje op eigen inzicht. Binnenkort wil ik dan opbouwen en bv 2-2-2 lopen. ZO verzin ik iedere keer wat nieuws:) En jij?

Share This Page