Jeetje RELAX!! Nee ik kan me er in deze situatie niks bij voorstellen sorry. Als je nou ollifantenvoeten had, bekkeninstabiliteit of weet ik veel dan is het wat anders. RELAX!! Kan je voor je voor morgen niet een dagje kuuroord regelen? laat je maseren? gezichtsbehandeling, manicure? ik zou eerst eens gaan relaxen. De baby komt echt niet eerder door je zo druk te gaan maken Je maakt het jezelf wel erg moeilijk hoor Je vervloekt me waarschijnlijk om deze reactie, mag misschien helpt het maar het komt uit een goed hart
of je hebt 3 hele makkelijke zwangerschappen gehad...? (*jaloers*) en redelijk op tijd bevallen?? Of je bent vergeten hoe het is om met zo'n hele dikke buik rond te lopen... niet meer normaal te kunnen slapen, niet meer normaal te kunnen draaien... je niet meer normaal te kunnen aankleden... een half uur nodig hebben om je sokken aan te doen... je tig extra kilo's moet meeslepen... en toch wel erg benieuwd bent, wie er nu de godganze dag tegen je ribben aantrapt... of je blaas als springkussen gebruikt, zodat je meer de binnenkant van de wc ziet, dan je huiskamer of je bed.... en noem ik nog even wat standaard dingen die me zo te binnen schiet...
Ik heb bij de laatste tot 41.3 doorgelopen en ja ik viel bijna voorover.... topzwaar was mijn buik en nee slapen deed ik bijna meer niet, waggelend mijn kinderen naar school brengen, maagzuur kwam mijn neus uit. Bijna mijn gehele zwangerschap lag ik in de avond om 19.00 uur plat omdat ik zo verschrikkelijk moe was. Ik ging dan tegelijk met mijn andere kinderen. En ga zo maar door aangezien ts nog meer als 2 kilometer hard kan lopen ga ik ervanuit dat haar conditie nog super goed is. (respect) ik kon dat echt niet meer. Maar goed misschien ben ik te nuchter? ik denk echt het komt waneer het komt en dan kan ik me wel vrelijk druk gaan maken het helpt helemaal niks, dus dan kan je beter het beste ervan maken. Maar goed wie ben ik
Maar dat heeft iedereen toch en zit iedereen zo te klagen en te zeggen: de hel van overtijd gaan? Echt, ik had bij deze topictitel iets heel ernstigs verwacht maar het is gewoon overtijd lopen wat zo velen overkomt. Het zullen de hormonen wel zijn
Nee je bent geheel ontzwangerd... Tis zoals iemand hier al schreef... als je er NOG midden inzit is het altijd anders... je "weet" het wel maar je voelt het niet meer..... Tenminste ik (en zul jij ook wel herkennen) had elke zwangerschap zoiets van "oja.... dat had ik vorige keer ook".... en was ik ondertussen alweer vergeten hoe het voelde..... zoals ik al schreef kwam dochter met 41,5.... vk wilde mij eerder strippen maar ik wilde dat dochter haar eigen dag zou bepalen... maar ik was het wel zat hoor over die 41... Door druk maken, komt het idd echt niet eerder.... (wellicht later?) maar is heerlijk om even te ontluchten en van je af te schrijven....
Neem aan dat de titel als "beeldspraak bedoelt is...".... om interesse te wekken... zeg maar..... en ach... zijn maar weinigen die echt tot het einde blijven lachen toch... Zeker door alle hormonen, die je gevoel versterken.... (zeg ik nadat ik gisteren in tranen ben uitgebart omdat mn nieuwe bankpas het niet doet.... net of het het einde van de wereld was... )
Ik kies er nu voor om niet te reageren op Tjilpje...daar voel ik me het prettigste bij. @Florus: Al bij de VK geweest? @Debby: Ik ben nog niet aan het bevallen. Hier vanmorgen bij de VK geweest. Er was niet veel veranderd. Ietsjes meer open en ietsjes meer verstreken (baarmoedermond is minder dan een 1/2 cm dik). Had en heb wel veel meer bloedverlies na het toucher en strippen. Heb redelijk veel pijn en krampen sinds het strippen, maar daar klaag ik absoluut niet over. Bijna een uur geleden heb ik iets gevoeld waarvan ik echt even dacht dit zou een wee kunnen zijn, maar het blijft nu weg en mn buik wordt weer rustiger. Als de gyn het morgen goed vind wil mijn vk woensdag ochtend strippen en dan woensdag of donderdagavond mijn vliezen breken. Als het dan niet op gang komt zit er niets anders op dan vrijdag aan het infuus...
vliezen breken is best een goed idee... maar volgens mij kan je pas je vliezen breken als je minimaal 2 cm ontsluiting hebt. Ik had anderhalve cm en moest daarom een ballon in ipv vliezen breken omdat ze er anders niet bij konden... (ik mocht geen gel ivm eerdere ks). Succes meid, ik hoop dat het toch nog doorzet!
@Debby: De VK stelde het zelf voor, dus ik neem aan dat het gewoon kan. Ze kon ookal met 2 vingers de baarmoeder in, de vliezen goed voelen en het hoofdje helemaal aftasten. Alleen ze noemt het nu geen ontsluiting, want de baarmoedermond is nog niet volledig verstreken (minder dan 1/2cm dik) en dan noemt ze het een 'opening'. Maar die is dus al wel ruim 2 cm aangezien ze makkelijk met 2 vingers naar binnen kan. In de volksmond is dat denk ik wel gewoon ruim 2 cm ontsluiting... Net lekker lang en warm gedouched. Heb nu nog een beurs gevoel van onder en wat lichte kramp bij mn schaambot. Kindje is weer erg rustig nu en m`n buik verder ook....we wachten weer af.
Meid ik ken het niet maar ik wil je een dikke knuffel geven en ik zal je even helpen: kindje je komt er nu uit!!! Je mama is het zat en wil je beethouden! Laat je even weten of dit geholpen heeft?
@Muppet: Thnx...tot nu toe blijft het angstvallig stil... Heb sinds het strippen dus een paar uur flinke krampen gehad en 1 of 2 keer dat ik dacht 'ja! Dit zou wel een wee kunnen zijn!'. Maar tis weer gestopt... Was na het strippen alleen maar in beweging gebleven of in de auto...sinds ik thuis ben is het weer rustig. Alleen nog een beetje zeurend gevoel helemaal onderin mn buik...helaas
IngeG het spijt me als ik je gekwetst heb, dat was niet mijn bedoeling! Ik hoop echt dat de baby heel snel gaat komen! veel sterkte en succes verder.
@Tjilpje: Je hebt me niet gekwetst. Maar jouw beleving is gewoon anders dan de mijne. Dat respecteer ik. Ik kan dan een heel verhaal af gaan steken waarom jij zo denkt/iets beleeft en waarom ik dan anders doe. Maar dat heeft geen zin en roept bij mij alleen frustratie op. Vandaar dat ik ervoor koos om niet op jouw post in te gaan. @Hier: Geen kramp meer gehad, wel wat slijm verlies met helder rood bloed. Kindje heeft zo nu en dan drukke periodes. Maar ziet er niet naar uit dat er snel wat gaat gebeuren. Vanmiddag naar de gyn...kutzooi
Ja...nog eventjes en dan lig ik aan dat klote infuus en zijn mijn kansen op een 'gewone natuurlijke' bevalling verkeken... Waarom komt dat stomme kind er niet gewoon uit...is er wat mis met de bijnieren ofzo dat het geen cortisol kan aanmaken...gezeik
Vergeet niet dat er in de komende dagen nog vanalles kan gebeuren. Het voelt misschien niet zo, maar het kan echt nog. De afspraak bij de gyn vandaag is meer om te kijken hoe het allemaal gaat, maar betekent niet bij voorbaat dat je ook ingeleid wordt! Je hebt al lichte ontsluiting, wat betekent dat er al een hele hoop voorwerk is gedaan. Zelf zat ik er bij de eerste goed doorheen. Ik had het gevoel dat ik de 40 weken niet zou halen, maar dat is ruimschoots gelukt. Mijn schoonzusje droomde dat ik de 24e zou bevallen en ik heb haar verteld dat ik dat veel te laat vond (41.6). Toen ik met 10 dagen overtijd naar het ziekenhuis moest bleek alles nog potdicht te zitten. De baarmoedermond was zelfs nog niet verweekt. Twee dagen later braken spontaan de vliezen en de dag erna (24e) is mijn zoontje geboren. Probeer vertrouwen te houden in je lijf, hoe moeilijk dat nu ook lijkt.