De hel van overtijd gaan!

Discussie in 'De bevalling' gestart door LIX, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    was al aan het klagen over mijn overtijd, maar zie dat er nog wachtende voor mij zijn ;):p

Inge veel succes bij de gyn vandaag! hoop dat ze je kunnen helpen!!

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik volg dit topic aan de stille zijlijn.. Maar wil toch eigenlijk wel wat kwijt.

Wat leven we toch in een ouderwets land dat ze vrouwen zo ver overtijd laten lopen!

@Inge ik hoop dat het nu snel begint en dat je straks terug kan kijken op een goede bevalling, en een prachtig gezond kindje mag vasthouden. Ik weet dat je liever niet wil worden ingeleid, maar misschien troost de gedachte dat het nu echt niet lang meer duurt. Suc6!

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ahhh arme Inge! Meid, ik begrijp echt precies hoe je je voelt. Ik kan me dat gevoel van 9 maand geleden nog zo weer terughalen. Ik had heel sterk het gevoel dat mijn lichaam faalde omdat mijn kind bleef zitten en ik blijkbaar niet eens gewoon kon gaan bevallen. Ik keek ook heel erg op tegen het inleiden omdat ik graag onder de douche wou en in bad, dus mede daarom (en omdat alles goed ging met moeder en kind) was ik het eens met de beslissing om tot 42 weken te wachten en mijn kleintje nog een aantal dagen de kans te geven zelf te komen.
    Even om je op te fleuren: 9 maand geleden had ik nu ook nog nergens last van maar ben toch 2 dagen later helemaal vanzelf bevallen. Als je eens wist hoe vaak ik de grap 'er is nog nooit een kind blijven zitten' wel niet heb gehoord...

Eigenlijk is het ook stom dat ze je een 'uitgerekende' datum geven na 40 weken. Dat is maar een indicatie voor iets wat tussen de 39 en 42 weken kan gebeuren. Maar toch stelt iedereen zich in op die datum en daardoor wordt het ook zo zwaar hoe langer het duurt. Ze zouden beter de datum van 42 weken kunnen geven als uiterste datum!

4. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Thnx meiden voor jullie berichtjes. Het is fijn om andere (positieve!) verhalen te lezen :)

Jeetje Maartt, lees net jouw handtekening. Dat is heftig zeg! Ik wens je veel sterkte toe!

Net weer een stukkie hardgelopen. Lucht wel wat op, maar het baal gevoel komt helaas weer snel terug :(

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dank je! Super lief!
    Moet trouwens wel zeggen dat ik het echt super cool vind dat je nog hardloopt. Trap op hier en val zowat neer hahaha! Nog even meid hou vol!

6. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Heb de hele zw.schap niet kunnen sporten vanwege vermoeidheid en bekkenklachten. Denk dat het nu wel lukt door pure woede/frustratie enzo...

Dan denk ik ook: het gaat te goed, mn lichaam is kennelijk nog niet klaar voor bevallen. Want dan kun je toch niet meer sporten....

Ik duik nu ff onder de douche. Over een uurtje gaan we richting zkh...

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Herkenbaar hoor hoe je het beschrijft. Zelf bevallen met 41+2 en 41+4 en beide keren ervaren dat het mentaal veel van je vraagt.
    Tot 40 weken gaat het 'fluitend' (mentaal gezien, over lichamelijke ongemakken spreek ik niet). Daarna ben je geestelijk iedere minuut bezig met de bevalling. En ineens komen dan twijfels, onzekerheden en angsten boven.

Net als jij was ik gefocust op een medisch-vrije bevalling, het was mijn hartenwens om thuis te bevallen. Bij de oudste is het uiteindelijk niet gelukt en bij onze jongste dochter gelukkig wel.

Ik wens je een fijne bevalling en een lieve gezonde baby in je armen toe!

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    In mijn eerste zwangerschap liep ik ook overtijd. Twee keer gestript, en er gebeurde helemaal niets. Met week 42 had ik een afspraak met de gyn, maar de avond ervoor braken mijn vliezen en had ik meteen weeen. Ik baalde zo voordat ik op bed ging dat ik niet meer thuis kon bevallen en dat het niet natuurlijk zou gaan. Blijkbaar had mijn lichaam dat onbewust toch door en is het toch nog gelukt.

Ik hoop dat het bij jou ook nog vanzelf op gang komt.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee! nog heel even en dan komt hij/zij er vanzelf uit ;)

he maar even iets anders... ik geloof in geen enkel bakerpraatje met bevallig opwekken, maar het enige wat wel echt zou werken is tepelstimulatie. Daarbij komt namelijk oxyticine vrij. Dus als je een kolf hebt alvast wat kolven? Kan het altijd proberen toch...

10. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    goh Debby, had dat nog niet gehoord.... hier de vorige keren alle bakerpraatjes nagelopen zonder succes... ga er deze keer niet eens meer aan beginnen....

Inge, heeft de VK nog wat voor je kunnen doen??

11. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik draag al heel lang tepelvormers ivm ingetrokken tepels...dat is ook een vorm van stimulatie, maar geen effect dus. Ten minste, wel effect voor de ingetrokken tepels, maar nog geen bevalling.

Wat betreft de gyn: Helaas niet zulk goed nieuws. Het CTG was prima, maar er is weinig vruchtwater. De gyn wil niet langer wachten. Ik moet morgen om 7.30 in het zkh zijn en word dan ingeleid.
    Ik ben net nog flink onder handen genomen door een acupuncturiste. Ik heb nog 1 strohalm: dat is dat het binnen nu en max 11 uur begint. Alleen dan kom ik onder inleiden uit.
    Ik baal echt gigantisch. Ik heb nog geen een keer tegen de bevalling opgezien en nu doe ik dat ineens wel...

12. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    jeetje, balen zeg!! Hoop voor je dat het nog spontaan begint, ander heel veel sterkte morgen!!

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Het is niet anders meid. Veiligheid voor de kleine (en voor jou) voor alles!! Je moet je er gewoon bij neerleggen en het is ergens ook wel fijn dat je nu wéét wanneer je gaat bevallen ipv af te moeten wachten en wachten en wachten! En als ze eerst je vliezen breken, heb je alsnog kans dat je bevalling begint zonder weeenopwekkers in de vorm van een infuus etc.

Heeeel veel succes morgen, vroeg gaan slapen vanavond! Je laatste nachtje thuis zonder kindje, bijzonder toch! Morgen fit weer op en vol aan de bak, eindelijk wat DOEN! En dan hopelijk snel je kindje in je armen sluiten! Zet hem op!

14. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Ik volg dit topic vanaf het begin!
    En FF een dikke knuffel voor morgen.

En ook even een positief verhaal over inleiden....ik ben met 40 weken en 2 dagen ingeleid omdat het vruchtwater op was.
    Ik mocht gewoon lopen en bewegen en uit bed en zelfs op de skippybal:D

Mijn meisje werdt geboren en toen de placenta eruitkwam was het maar goed dat ze gehaald was want die was simpel weg op.... Zag eruit als 42+

Vreet je zelf niet helemaal op.
    Klinkt een beetje stom Maar probeerden beetje rust te vinden en het te accepteren.
    (zeg ik terwijl ik 38 weken ben en bij elk kraampje hoopt dat me lichaam het deze keer wel zelf kan;))

15. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ze willen eigenlijk het infuus meteen starten zodra ze de vliezen breken en anders hooguit 2 uur wachten.
    Wel dan direct aan de bewaking :(

Heb met mijn eigen vk afgesproken dat ze komt zodra de bevalling op gang komt en dan blijft ze bij me. Daar ben ik wel heel blij mee.

16. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Ik had ook bewaking maar die draden waren lang en het apparaat werdt gewoon verzet als ik me wou bewegen.
    Tuurlijk geen kilometers kunnen lopen maar wel lekker uit bed want toen ik ging bewegen konden ze gewoon het hartslag gewoon blijven meten.
    Ik weet dat dit bij elke bevalling is.

Maarlaat je niet kisten je gaat het gewoon fiksen

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, dit vind ik echt erg voor je:( Ik ga heel hard duimen dat het binnen nu en 11 uur spontaan op gang komt.

Wat een domper dan toch weer onverwachts:( ik wens je veel sterkte! en succes!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Heel veel succes en sterke morgen. Leg duidelijk uit waarom je ertegenop ziet en ze zullen je zoveel mogelijk tegemoet komen. De veiligheid van je kindje staat voorop daar moet je maar aan denken. Mij is inleiden echt meegevallen en ik wilde juist niet bewegen. Dat had ik van te voren niet gedacht. Maar je kan vooraf niets voorspellen dus de kans is groot dat je achteraf denkt waar maakte ik me druk om. Maar goed daar heb je nu niets aan.

Succes!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jammer... maar als je weinig vruchtwater hebt kan je maar beter geen risico lopen!

Heel veel succes morgen... spannend he? Weten dat je morgen heerlijk je babytje hoogstwaarschijnlijk in je armen hebt?
    Tuurlijk, de bevalling is niet wat je wilde, maar het resultaat is het zelfde toch?

20. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Pff meiden, ik heb morgen echt een probleem. Kan totaal niet slapen.

Blijf maar malen en piekeren....

Ik begin echt zo'n hekel aan mezelf te krijgen...wou echt dat ik wat minder gecompliceerd was...

Het erge is; ik heb 9 maanden lang niet tegen de bevalling op gezien. Was er totaal niet bang voor. En nu! Pff...een bang vogeltje is er niets bij....

Ik vind het zo plastisch en onnatuurlijk dat ik WEET dat het kindje morgen komt...het magische is er mee verdwenen vind ik.
    En ik heb de VK die het morgen gaat doen al eens ontmoet. Vind het echt een k*twijf. Gelukkig komt mn eigen vk zodra het doorzet ook....

Tuurlijk gaat de gezondheid en veiligheid voor. Maar ik ben zo teleurgesteld :(

Deel Deze Pagina