nouuuuu ik ben het niet mee eens, ik was ook overtijd en ik smeekte de vk al met 40 weken om ingeleid te worden maar het mocht niet , met 41 uiteindelijk hebben ze ingestemd en ik heb een hel van bevalling gehad met uiteindelijk spoedkeizersnee , mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept en heeft te lang erin gezeten en heeft dat vieze water ingeslikt en moest 8 dagen op de couveuse afdeling met antibiotica en allerlei toestanten en hij was ook nog es veeeelste zwaar bijna 5 kilo dus normale bevalling zou sowieso niet gelukt zijn maar ze zeiden steeds hij is max 3500 gram, maar ik had zelf het gevoel dat ie veel zwaarder was ik zei steeds tegen mijn man het zal me niks verbazen als ons zoontje 5kilo is en dat was die ook, maar hier stelletje amateurs die wisten van niksssssssoww en ik heb echt geen een seconde spijt gehad dat ik heb gesmeekt om eerder in te leiden want anders was die met 42 weken misschien wel doodgeboren sterker nog ik wou dat ik nog eerder was ingeleid met 40wk want zelfs met keizersnede hebben ze hem er met moeite eruit gehaald
Hmmm...dit is echt een opbeurend verhaal als je letterlijk geen minuut hebt geslapen (wakker sinds gisterochtend half 10) en nu op het punt staat om ingeleid te worden
Ik wou het net zeggen.. . Dit soort ellendige verhalen nu maar even uit je hoofd zetten, heb je geen biet aan. Inge je kan het wel en over een paar uren heb jij je mooie baby vast. Ik moedig je vandaag aan!! Kop op en probeer te vertrouwen op je eigen lijf. Liefs
*SilaG* *Inge* nou je bent vast al onderweg gek maar ik heb het echt met je te doen, hoopte nu echt te lezen dat je het spontaan was begonnen maar helaas! Nou succes meid! meer weet ik ook niet te zeggen
Hoi Inge, Ik lees al van het begin af mee. Ik begrijp je angst heel goed. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook flink overtijd gegaan. Maar de dag dat ik ingeleid zou worden, begonnen spontaan mijn weeen. Uiteindelijk heb ik een super bevalling gehad, binnen 4 uur was mijn dochter geboren. Inmiddels ben ik zwanger van de tweede en ben nu 1 dag overtijd...ben bang dat het dezelfde kant weer opgaat. Maar nu laten ze me niet te lang doorlopen, omdat bij de geboorte van mijn dochter bleek dat de placenta aan het verkalken was! Maar ik hoop dat je ondanks alles een goede bevalling hebt. En straks een mooi en gezond wondertje in je handen hebt! Zal aan je denken vandaag, en ik weet zeker dat meer meiden van dit forum ook doen!!! Liefs Stemps
ben blij dat ik morgen naar de VK mag, hoop dat ze me kunnen strippen, pijn in de onderrug en schaambot beginnen onderhand hun tol te eisen (weinig slaap) Moet wel zeggen, ben bij dochterlief ingeleid, en dat was een heftigere bevalling dan van zoonlief (spontaan) maar goed iedere bevalling is uniek, wil niks zeggen over deze, maar als ik naar mn eigen ervaring kijk, hoop ik dat madam toch zelf besluit om te komen.....
inge heel veel succes! En hoe moeilijk ook (ik weet het) probeer je er over heen te zetten en het te accepteren! Misschien heb je een gewone bevalling te veel geidealiseerd. En realiseer je, je bent niet de enige. Er wordt om de haveklap ingeleid of keizersnedes gedaan. Je gaat het redden echt! En zodra je je babytje in je armen hebt ben je alles vergeten!
Succes meid!! Jammer dat je dan toch moet worden ingeleid, maar denk maar zo dat de kleine het kennelijk nog heeeel erg gezellig bij je had!! Is misschien moeilijk omdat je je bevalling graag anders had voorgesteld, maar acceptatie gaat je meer helpen vandaag. Het is zoals het is en dalijk heb je je kleintje in je armen en maakt het allemaal geen donder meer uit joh. Heel veel succes en geniet van het mooie moment dat je de kleine dalijk eindelijk in je armen hebt! knuffel!
ben benieuwd hoe de bevalling is gegaan!! Hier alweer een week overtijd vanmiddag controles in het ziekenhuis, hoop dat ze dan kunnen strippen.... begin het nu toch wel beu te worden.....
Hey meiden! 8 november is onze dochter, Xe.nia Noy.ana, geboren. Ze weegt 4910gr en is 53 cm lang. Om 8.30u werden mijn vliezen gebroken om de bevalling in te leiden. Ik had toen al 2cm ontsluiting. Om 8.50u kreeg ik kramp, om 9 uur de eerste wee. Om 9.45u had ik 4cm ontsluiting en mocht ik toch naar het kraamhotel om onder mijn eigen verloskundige te bevallen. Ik ben toen in bad gegaan en kreeg een weeënstorm. Om 11.45u had ik een soort van persdrang, mijn verloskundige was toen nog niet onderweg. Die arriveerde om 12.30u. Om 12.40u kreeg ik te horen dat ik 9.5cm ontsluiting had. Het laatste randje is toen onder een lichte pers weggemasseerd. Daarna verdween de persdrang. Ik heb toen op oerkracht ons meisje in 40 minuten eruit gewerkt. Ik heb een klein barstje, maar dat is alles. Hoefde niet gehecht te worden. X.enia doet het vanaf de eerste seconde perfect! Een maximale Apgar score had ze! Helaas kwam de placenta niet los en begon ik hevig te bloeden. Ik ben 2,8 liter bloed verloren en de placenta is er op de operatiekamer uitgehaald (met de hand). Ik ben sinds gistermiddag weer thuis.
Inge gefeliciteerd!!!! Eindelijk is ze er! Heel veel succes met aansterken en laat je maar lekker verwennen.. Geniet van je prachtige dochter!! Liefs Maartt
gefeliciteerd meis! Weet uit ervaring hoe vermoeiend veel bloedverlies kan zijn (3.7 bij dochterlief).... neem de tijd om te herstellen, en als je er behoefte aan hebt, regel met je VK langer kraamhulp, weet nog dat ik dat erug fijn vond toen.... geniet van je meisje!!
Ik was hier ook aan het mee schrijven over de hel van overtijd gaan en had ik het maar eerder gedaan want dezelfde nacht zijn mijn weeen begonnen en ben ik zaterdag ochtend 5 november mama geworden van het mooiste meisje dat er is Ze heet Olivia en weegt 2900 gram! Dus al met al 40+3 valt nog mee
hier nog steeds aan het wachten morgen weer controles in het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze dan te zeggen hebben.....