Werd vanochtend zwaar beroerd wakker...misselijk (niet overgeven), duizelig... Voel me gewoon totaal niet lekker! Heb ook hoofdpijnaanvallen, nu zijn ze wel wat minder geworden gelukkig... Mijn bloeddruk was bij de laatste controle, 2 weken terug, 120/80, en in mijn urine zat (toen) geen eiwit. Maak me zorgen, omdat ik iedereen steeds hoor over zwangerschapsvergifitiging... Maak ik me terechte zorgen, of kent iemand dit gevoel? Mijn bloeddruk was voor de zwangerschap 130/95.
Het kan zijn dat je ook gewoon een griepje te pakken hebt. Heb ik afgelopen weekend ook gehad. Veel drinken (tegen de hoofdpijn) en boterhammen met appelstroop voor de bloeddruk. En blijft het zo erg, dan maandag ff de vk bellen. (Beterschap!)
Of je je zorgen moet maken? Tja weet niet, kan, maar kan ook niet. Je kan ook gewoon een griepje of iets dergelijks hebben. Anders de VK bellen als je het zeker wilt weten.
je bent nu veel vatbaarder met alles, dus een griepje of niet lekker voelen zit er dan snel in. Je hebt dan minder weerstand. Ik duim voor je dat je je snel weer fijner voelt.
Hou je ook veel vocht vast? = Oedeem. Buikpijn alsof er een band strak aangetrokken wordt? Als je je zorgen maakt kun je altijd de verloskundige bellen! Sterkte. Gr. Danielle
Inderdaad, als je ook dat 'bandgevoel' hebt en zeker als je ook sterretjes ziet en vocht vasthoudt zou ik absoluut even bellen!
ik was laatst ook erg duizelig na wat gegeten te hebben en een mier zoete glas limo te hebben gedronken ging het wel weer. misschien is je suiker te laag en heb je extra nodig op het moment. je kan het altijd proberen om wat zoets te eten/drinken. heb je het dan nog steeds (werkt natuurlijk niet 1 2 3 ) dan zou ik gewoon je vk bellen als je het dan nog neit vertrouwd.
Nee, hou geen vocht vast, en ook geen buikpijn gelukkig. Sterretjes zie ik ook niet...maar voel me nu nog steeds niet echt lekker, heb met de bloeddrukmeter 120/75 gemeten (thuis), weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Ik had voor mn zwangerschap al een lage bloeddruk, maar nu issie helemaal laag. Vervelend voor mij, maar de baby heeft er geen last van gelukkig. Alleen ik word af en toe wel es niet goed.
Ik heb voor mijn zwangerschap en pilstop ook altijd een redelijk hoge bloeddruk gehad, rond de 155/95. Ik las dat jouw bloeddruk voor de zwangerschap ook aan de hoge kant was (vooral de onderdruk is belangrijk), dus ik kan me jouw zorgen wel voorstellen, dat heb ik namelijk ook. Ik laat als ik me zorgen maak (als ik inderdaad draaierig en/of misselijk ben en hoofddpijn heb), mijn bloeddruk bij de huisarts controleren, ik kwam daar voor mijn zwangerschap ook al altijd voor dus het is heel vertrouwd. En hoef ik de verloskundige er niet mee lastig te vallen, die hebben het vaak al druk genoeg met wat meer zwangerschaps gerelateerde zaken. Mocht er bij de huisarts iets zijn, kan ik altijd naar de verloskundige. Mijn urine heb ik ook al 2x bij de huisarts ingeleverd, is geen probleem, de assistente doet het graag. Ik mag altijd langskomen als ik wil. En tot nu toe is er niets aan de hand, het is ook meer voor mijn eigen geruststelling. Over je eigen bloeddrukmeter, neem 'm een keer mee als je je bloeddruk laat meten. Heb ik ook een keer gedaan bij de huisarts, maar die van mij is dus niet goed... Wat ook zou kunnen trouwens, omdat je het had toen je net wakker werd, dat je op je rug hebt gelegen en je daar last van hebt gekregen. Dat heb ik soms ook, komt doordat je onderste holle ader afgeklemd wordt door het gewicht van je baarmoeder. Kan verder geen kwaad als je maar naar je lichaam luistert. Dus niet op je rug blijven liggen als je niet lekker wordt. Liefs, Snoopy
Dank je voor je tips Snoopy! Gelukkig was mijn bloeddruk vandaag bij de vlos 105/60, dus da's goed of zelfs aan de lage kant.
Ik heb nu al wat meer dan 2 weken last van griep of zo. Heb maagpijn, hoofdpijn, misselijk, duizelig, maar ik weet echt niet waarvan. Maagpijn heb ik vooral s'avonds als ik wil gaan slapen (en waardoor het dan ook niet goed lukt) en ook s'morgens als ik opsta (waardoor ik niet kan eten) Wat kan dit betekenen? Ik ben bij de dokter geweest, en heeft me tabletten voorgeschreven voor maagpijn door overtollig maagzuur, maar de maagpijn word erger, en voel me ook echt ziek. Wat moet of kan ik doen?
Zo heb ik me ook gevoeld door mijn zwangerschap, alleen wist ik toen niet dat ik zwanger was 8) Mijn dokter deed 't af met een griepje. Ik ben tot 16 weken misselijk geweest, voor de misselijkheid heb ik hele goeie zetpillen gehad van de dokter die gelijk werkten! En voor maagzuur helpt Antagel heel goed, kun je bij de apotheek kopen zonder recept. Is echt wonderspul, een naar gevoel in de maag gaat hier ook van weg. Sterkte!
Heey ThunderAngel, ik heb van de dokter Regla pH gekregen voor maagpijn bij overtollig maagzuur, maar ik ben er echt ziek van. Ik ga er echt van over m'n nek, en kan gewoon niet slapen van de pijn, het word alleen maar erger na mijn mening. En dat spul Antagel, is dat duur om te kopen bij de apotheek, want zoals je zegt, dat het een wondermiddel is, dan wil ik het ook proberen En in de bij-sluiter van die tabletten die ik nu hebstaat dat je er misselijk van kan worden en moet overgeven, maar dit gaat over het toppunt heen wat ik nu heb.
Je bloeddruk wat lager rond deze tijd is heel normaal. Ik denk ook eerder aan een "gewoon" virusje hoor! Snap heel goed dat je wat onzeker wordt van sommige verhalen maar zou met toch proberen nuchter op te stellen hoor! Die verhalen anders tijdelijk een beetje mijden Beterschap!
Voor brandend maagzuur gebruikte ik gewoon een beker warme melk. Niet te veel pittige/zoete of zure dingen eten, dat werkt alleen maar tegen. Ik heb wel een flesje gekocht tegen maagzuur bij de apotheek, volgens mij idd antagel, ( rond de 5-, dacht ik ) zit iets van magnesium en menthol ofzo in tegen het maagzuur. Heb het niet gebruikt. Mijn moeder heeft het toen wel ( langdurig ) gebruikt, het legt een soort filmlaagje in je maag waardoor het zuur niet gaat branden. Het enige nadeel wat mijn moeder had, was dat ze na de bevalling door gebruik van dit spul nierstenen had gekregen. Ik zweer dus bij de warme melk, helpt bij mij heel goed, zwanger of niet zwanger! Heel veel succes! Liefs xxx, Debby