De hele dag door misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty89, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik ben nu ongeveer 6 weekjes zwanger en soms hele dagen misselijk, dan ook hoofdpijn en heb geen honger. Ik dwing mezelf ook te eten (rijstwafels, knäckebröd met boterhamworst, fruit, yoghurt) en als ik in de ochtend of midden in de nacht misselijk wakker word drink ik een slok cola.

    hebben jullie ook tips wat ik nog kan doen tegen de misselijkheid?
     
  2. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Gember capsules slikken of de huisarts bellen voor medicatie.
     
  3. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Vanille vla schijnt ook goed te helpen.

    Ik ga op cola; werkt super! Inmiddels de 14 weken gepasseerd, grootste misselijkheid is over, maar voel me met vlagen door de dag heen flink beroerd en dan werkt cola goed!
     
  4. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    ^^

    Emasefene heb ik ook geslikt. Via de huisarts gekregen.
     
  5. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Bij mij helpt heet water. Hele mokken drink ik weg. Steeds kleine slokjes. En snoepjes om op te zuigen. Zuurtjes, mentos. En verder de hele dag door eten. In hele kleine porties. Ik gebruik ook emesafene en het lijkt nu, na een week wat te gaan doen.
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.924
    3.970
    113
    Vrouw
    Als je nog niet overgeeft kan gember helpen. Als je overgeeft juist geen gember, dat irriteert de slokdarm.

    Als je gaat afvallen contact opnemen met de huisarts. Er is verschillende medicatie die veilig te gebruiken is voor zwangere vrouwen die de misselijkheid kunnen onderdrukken.

    Kleine beetjes eten, ik vond bevroren mango fijn. Verder zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt, dat kan ook met eten van watermeloen of komkommer. Witte sportdrank neemt je lichaam makkelijk op en daar zitten ook meteen wat suikers in, als eten niet gaat.

    Op de website www.zehg.nl vindt je een hele lijst met tips, ook handig als het (nog) geen hg zwangerschap is. Er bestaat trouwens ook een droge variant van HG, dus overgeven hoeft niet perse.
     

Deel Deze Pagina