weet iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door veronique22, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    hallo ik heb sinds 2 dagen behoorlijk pijn in me onderbuik, vaak is het rechts maar trekt soms ook helemaal door naar de linkerkant :(
    als ik loop maar ook als ik zit en wil iets draaien en ook als ik op bed lig en wil me omdraaien, is me eerste zwangerschap dus weet niet of dit er bij hoort.
    maar het is wel lastig in een keer van die pijn scheuten
    ik hoop dat iemand weet hoe of wat
    in iedergeval bedankt

liefs veronique

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het je banden zijn. Kan inderdaad flink pijn doen, maar hoort er wel gewoon bij. No wories ;)

3. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    ik ben altijd erg voorzichtig als het rechts zit... Kan wijzen op je blinde darm maar goed het zal vast wel banden pijn zijn.... ik weet dat dat ook flink pijn kan doen...
    maar goed als het aanhoudt en je vertrouwt het niet dan ff je HA bellen!
    Succes ermee

4. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    bedankt voor de snelle antwoorden,
    maar kan je daar dan de hele tijd last van hebben? :( van bandepijn
    is niet me blindedarm want die heb ik niet meer :D

5. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    Inleiding

Bandenpijn is een scherpe, stekende pijn die langer aanhoudt (het is dus geen komen en gaan van pijn zoals bij weeën).

Oorzaak

Rond de 20e week gaat de baarmoeder ineens heel snel groeien; je ziet jezelf dikker worden. Hierdoor komt er zeer veel spanning te staan op de banden (soort spieren) die de baarmoeder op haar plaats houden. Vooral de banden die langs de zijkant van je baarmoeder lopen kunnen pijn veroorzaken. Een scherpe stekende pijn ter hoogte van het schaambot wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder vastzit aan het schaambod en de stuit. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben.

Behandeling

Tip 1: Laat je buik niet hangen. Vooral als je veel staat is het belangrijk dat je de buikspieren regelmatig aanspant. Zo voorkom je dat de baarmoeder al te erg aan de banden hangt. Let er wel op dat je de rug hierbij niet bol trekt, span dus alleen je buikspieren aan.
    Tip 2: Een rubberen warmwaterkruik doet vaak wonderen. Heb ja, na een vermoeiende dag, last van de banden, ga dan even rustig liggen en leg een rubberen warmwaterkruik op de pijnlijke plek. Dit ontspant de banden en de pijn neemt vaak binnen een half uurtje af.
    Tip 3: Heb je zwaar lichamelijk werk of sta je de hele dag, dan kun je al vroeg in de zwangerschap veel last hebben van je banden en bieden bovenstaande tips niet voldoende verbetering. Dan is een zwangerschapspantybroekje een goede oplossing. Zo'n broekje bevat een voorpas die meegroeit met de zwangerschap, maar heeft een verstevigde band onder de buik, die de buik ondersteunt. Bovendien geeft dit broekje veel steun aan de rug (dus ook bij lage rugklachten een uitkomst). Het dragen is vaak even wennen, het broekje zit vrij strak, maar als je eraan gewent bent, zul je merken dat het veel verlichting geeft voor je klachten.
    De broekjes zijn verkrijgbaar bij de betere lingerie zaken (bv Livera) maar zijn behoorlijk prijzig. Er zijn wel goedkopere te koop, maar die bieden lang niet zoveel steun

Bron: Sandra Vuik Copyright: Medic Info Datum: 24/07/2001

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

heb ik ook last van... wat bij mij helpt: vooral niet te snel op willen staan, niet ineens van zitten knalrechtop gaan staan, maar je banden even de tijd geven mee te rekken naar een staande houding...
    En: buikbanden dragen! Heerlijk, die extra steun! Ik draag ze gewoon onder m'n kleren, vind het niet zo mooi boven m'n kleren, vandaar... Maar goed, da's mar net wat je prettig vindt...

Deel Deze Pagina