de hele dag een slabetje om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ik zat net foto's te kijken van iemand op fb en het kindje heeft op elke foto een slab om??? ik heb dit nooit gedaan vind het geen gezicht. wat jullie.......

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Zou het ook niet doen. Kindjes kwijlen/spugen nu eenmaal.. Je kan toch wassen :)

3. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ik heb ook heel vaak een slab om bij mijn kleine omdat hij heel erg kwijlt.
    Als het mooi weer is niet zo maar als het wat kouder is wel, anders heeft hij heel de dag zijn truitje nat, en dan word zijn borstkasje dus ook nat,en zo kan die dus ziek worden.
    Nu kan ik dan 5 keer per dag een nieuwe slab om doen.
    dus weet niet wat daar raar aan is.

En ja wassen kan ik ook, maar vervelend voor de kleine als ik hem 5 keer een ander truitje moet aan doen, wat hij al helemaal niet leuk vind.
    Dus dan is mijn keuze ook gemakkelijk gemaakt.

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb ook wel veel fotos waar men meid een slabbetje om heeft maar dat zijn dus fotos vlak voor/na de maaltijd voor de rest heeft zij ook geen slabbetje om vind het eigenlijk niet storend om te zien :)

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Tja, als je kind zulke hevige reflux heeft dat het continue spuugt zoals mijn zoon deed ben je wel genoodzaakt.
    Geen gezicht of niet, maar 36 keer omkleden omdat de kleertjes onder het maagzuur zitten en daar niet mooier op worden vind ik minder!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Same here!
    Mijn dochter sliep alleen zonder slabber...

7. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    klopt helemaal.

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik vind het er ook niet uitzien,maar het gaat meer om het praktische voor de ouders.Ik heb het bij de meiden trouwens nooit gedaan,maar dat waren ook niet zo'n kwijlers.

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

waarom is het geen gezicht je hebt ook super leuke slabbertjes
    en ik doe dat ook wel eens vooral als ze onwijs ziek zijn en spuugerig :(
    vind het ook niet echt erg
    ik ga echt niet 50 wasjes weg staan wassen omdat alles onder zit
    vind het wel gezegend
    en anders niet naar de fototjes kijken of heerlijk de andere kant
    ieder doet het zo ze denken het goed te vinden en te doen;):)

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    sorry maar mijn oudste had ook de hele dag een slab om, zelfs over haar jasje heen. Deed ik dat niet dan zat naar een half uurtje haar hele jasje onder de spuug. Wat vervolgens irritatie gaf aan haar nekje. Zoveel spuugde ze.
    Het had niks te maken met niet willen wassen. Maar voor haar was het prettiger om om het half uur even een droog slabbetje om te krijgen, dan natte romper en shirt continu vervangen.

11. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    mee eens!
    soms werd het truitje zo nat bij mijn zoon dat het truitje begint te scheuren,
    en dat is helemaal geen pretje voor hem!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn oudste heeft een periode wel vaak een slab omgehad...hij kwijlde echt enorm. Zo erg dat hij rode vlekken kreeg (ook nog eens een eczeem gevoelig kind) van dat natte shirtje en rompertje steeds. Ik kon er echt niet tegen verdrogen.
    Zodra het minder werd, slabje af (op visite etc. ook af en extra shirtje mee.....t was wel een gedoe).

13. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb er dan ook geen ervaring mee dat de kids spugen en heel veel kwijlen, behalve dan met tandjes. maar natte truitjes in niet fijn. mijn kids trokken die dingen altijd af. deden jullie kids dat dan niet??

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee hoor, hij liet de slabjes gewoon om. Zelfs op het KDV hadden ze hem wat langer een slab om..dus het lag ook niet aan mij ;).
    Ouders doen dingen vaak niet voor niks (dus als je merkwaardige dingen op foto's ziet..is er vaak wel een reden voor).

15. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    En weet je wat ik raar vind, als ouders weten dat hun kindjes kwijlen en dan nog geen slab omdoen, maar lekker de truitjes nat laten kwijlen. zo dat de kinderen ziek kunnen worden, omdat ze dan de oo zo mooie kleren kunnen laten zien en niet aan het kind denken dat vind ik nou raar..

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mijn dochtertje heeft alleen de eerste maand bij het eten een salbbertje omgehad.. en verder niet. was de kleertjes wel.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Poeh nou mijn derde heeft tot haar amandelen geknipt werden echt enorm gekwijld en altijd veel gespuugd. Zelfs over haar jasje moest ik nog vaak een slab doen omdat anders haar jas doorweekt was. Ze kreeg dan ook allemaal smetplekken als ik geen slab omdeed...

Mooi is anders, maar we zijn niet op de wereld om mooi te zijn ;).

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier idem
    soms weet je de reden niet waarom een kindje de hele dag een slabber om heeft Kan misschien geen gezicht zijn, maar soms wel nodig!

19. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Dit doen vrienden van ons jochie kwijlt als een gek maar ho maar dat er een slab om gaat of dat zn truitje verwisseld word te sneu voor worden.. sindsdien hebben we hier een setje voor hem liggen en als hij hier komt krijgt hij ons setje aan :p

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @nickyz, ja ze probeerde hem ook vaak af te doen, maar ze raken er ook wel aan gewend. En die slabbers die je over het hoofd doet sluiten mooi af, die kreeg ze in haar ik-wil-die-slab-afdoen periode nog niet over haar hoofd.

Deel Deze Pagina