de hele dag een slabetje om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon heeft totdat hij 3 was echt heftig gekwijld. Hij is dus ook zo'n kind wat de hele dag slabbers droeg(hoera voor sillybillyz)
    Mijn dochter heeft dat niet en draagt nauwelijks een slabber.

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Hier hebben ze eigenlijk nooit een slabber om..

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    hier ook een periode gehad dat de kleine man dagelijks bijna de hele dag met een slabbetje lag, maar dat kwam ook door het spugen en kwijlen, en in die periode vond hij het ook niet zo fijn om steeds om gekleed te moeten worden, dus was dit voor ons de beste oplossing. En als we dan bijvoorbeeld een foto moesten maken, dan deden we gewoon even het slabbetje af.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier alleen rond de maaltijden een slabber om, maar heb best veel foto's van Lisa met slabber om omdat ik dan blijkbaar veel foto's maak ;)

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    er was laatste eenzelfde topic hierover trouwens.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn dochter heeft wel eens perioden gehad dat ik hem omdeed. Op het kdv deden ze dat toen ook (niet eens op verzoek). Binnen een paar minuten was haar truitje voor de helft nat.

Dus misschien dezelfde reden bij diegene waar jij het over hebt.

Overigens vind ik het niet zo storend (ook niet als ik het niet bij mijn dochter had gedaan).

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

same here :D;)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hehehe, dat zijn ook de weinige momenten waarop je even je handen vrij hebt om foto's te maken :p een relax moment ;)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Lees deze reactie nu pas, maar ben het dus volledig met je eens.

Mijn dochter liet de slab ook gewoon zitten, ze probeerde hem niet af te krijgen.

11. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Thijs had ook erg veel slabbetje om spuugde erg veel zuur op een dag.

12. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

mijn nichtje kwijlde ook zo en die had een leuk sjaaltje om , in een punt vond ik erg schattig ...

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik vind het ook geen gezicht. Kindjes die de hele dag een slab omhebben. Maarja, je moet het zelf ervaren om te merken hoe je er mee omgaat.
    M'n jongste kwijlt ook behoorlijk. Veel natte shirtjes. Ik trek haar max 2 per dag een ander shirt aan- en dan blijft de slab om. Het is niet anders. Soms zie ik wel dat haar shirt behoorlijk nat is, maar als het shirt dik genoeg is en haar romper dus niet nat is, laat ik het wel zitten/aanhouden. Maar het gaat gewoon om haar gezondheid , wat andere al zeggen. Soms heb je helaas geen keus.

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier gebruiken we de slabber alleen als we iets eten wat echt viezig knoeit, zoals yoghurt.
    Voor degenen die wegens overmatig gekwijl heel vaak de slab omdoen, halen jullie hem dan ook nooit even af voor een foto? Niet voor elke foto natuurlijk, maar zodat je in ieder geval een enkele foto zonder slab hebt... ?

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Sil liep ook hele dagen met een slabber... Inmiddels hebben we een alternatief gevonden ("sjaaltjes voor het kwijlen"); ziet er minder storend uit, maar hij heeft nog steeds dagelijks iets om vanwege het hevige kwijlen. Gewoon omdat ik het onzin vind om hem met natte shirts te laten lopen. Zou ik zelf ook niet prettig vinden, dus waarom hij wel....?

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    in dld is het vrij normaal hebben ze van die puntdoekies speciaal voor het kwijlen. vind het zelf ook geen kijk maar jah alss je kind zo spuugt kan ik me er nog iets bij voorstellen.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier 2 kids met maagzuur en dus ook vaak een slabbertje om. Vooral mijn zoontje omdat die ook nog eens mega dunne voeding drinkt. Als ik hem optil spuugt hij, beweegt hij teveel dan spuugt hij, ga ik lopen terwijl ik hem vast heb? Zodra ik stil sta daarna dan spuugt hij, als hij op zijn buik ligt (buikslaper) spuugt hij...

Tja, mooi of niet.. lijkt mij niet bepaald gezond voor een baby om steeds een nat shirt te hebben! (zoveel als mijn zoontje spuugt valt niet tegen te verkleden, dan mag ik wel 30 shirts en rompers per dag hebben....

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat hij bijna altijd af voor de foto's. Die maak ik meestal tussen het wisselen van de slabbers om.

Overigens heeft mijn zoontje ook veel dagen zonder slabber hoor. Ligt er maar net aan hoe het die dag gaat met het spugen.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje kwijlt veel ,hier ook de bandana-slab,ik heb veel kleurtjes en patroontjes dus probeer altijd een bijpassende bij zijn kleding te zoeken :Dnat shirtje vind ik niks en dit is toch wat hipper dan een gewone slab!
    Bekijk bijlage 176653

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier nooit gedaan want niet nodig, maar ik kan me wel gevallen voorstellen waarbij het handig is.

Deel Deze Pagina