Als je uit eten gaat met je kleine, laat je hem dan ook gewoon zelf met zn handjes eten a la Rapley of vinden jullie dat raar of asociaal?
Wij lieten haar gewoon zelf eten en hadden onze eigen Ikea stoel en eten voor Kyra meegenomen (ze was toen nog vrij jong). Ik heb er niet eens bij stil gestaan wat mensen er van zouden kunnen denken, laat staan dat ik daar rekening mee zou gaan houden. Wel hadden we dingen meegenomen die wat minder zooi gaven als Kyra ze op de grond liet vallen. Als een stukje bleekselderij op de grond valt raap je dat zo op, en met een klodder spaghetti saus gaat dat een stuk minder goed. We zijn ook toen Kyra een maand of 10 was naar centerparcs gegaan waar ze ook gewoon a la Rapley at, maar daar hoefden we het eten niet zelf mee te nemen omdat er veel was van het buffet wat Kyra ook mocht. En zo zou ik het als we nu uit eten zouden gaan ook doen. Wat is er mis met een dreumes die lekker zit te smikkelen?
Ik zie dat jou dreumes al anderhalf is.. Toen deden we het lekker met de handjes, en vaak nam ik wel een kindervorkje mee van thuis. We probeerden dan eten te bestellen wat gewoon makkelijk eet. Evt aan de ober even vragen of de kok wat kan maken. Wat krieltje/aardappelblokjes en warme groente. Dat hebben ze vaak toch wel voor de volwassen borden. Ik probeerde de patat-frikandel-kipnugget borden wel een beetje te vermijden. Of ik vroeg er een schep groente bij. De wok-chinees is ook handig. Kun je zelf bordjes maken,en dus uitkiezen wat je de kleine geeft.
Ik zou zeggen gewoon lekker meenemen en lekker zelf laten eten. Kan me nog herinneren dat we toen met Kylian (ook rond de 18 maanden) en mijn schoonouders uit eten gingen. Iedereen had besteld maar voor die kleintjes kon je dus alleen patat en frikandelen e.d bestellen. Heb toen speciaal gevraagd of ze voor hem een klein schnitzeltje konden bakken, met gebakken aardappeltjes en groente erbij. Hoewel de serveerste meende te moeten melden dat ze het zo zielig voor Kylian vond dat hij geen patat mocht (had hij toevallig de vorige dag gehad maar dat gaat haar geen reet aan) hebben we er ons niets van aan getrokken. Nu is hij inmiddels zelf zo oud dat hij kan bestellen en dan de gezichten van de obers als hij de vraag en jij wilt zeker een lekkere frikandel wordt beantwoord met Nee doe mij maar een schnitzeltje Groetjes Anita