Zijn het wel echt krampjes? Bij Lisa had ik hetzelfde, ik kon haar alleen maar bij me houden, heb toen ook een topic daarover geopend toen ze 4 weken was, iedereen had het over dat zo'n klein kindje graag bij mama wil zijn en krampjes had, maar ze bleek dus reflux te hebben en vrij heftig ook. Dus kijk even of ze niet misschien reflux heeft.
Hier ook de eerste 3 maanden vastgehouden. Ze huilde elke keer met liggen. Ze wilde alleen recht op zitten of vastgehouden worden. Snachts 2 maand bij onsin bed. Hierna op haar buik in eigen bed. Als jenaar wc moet e.d kun je evt. Wipstoel, babybjorn mag van geboorte, of maxi cosi gebruiken. Ik zet haar dan voor me neer zodat e me kan zien. Laten huilen vind ik echt heel zielig. Ik heb ook het advies gehad met 6 weken. Ik moest haar maar de hele nacht laten huilen, hand op rug af en toe. Ze zou zo binnen een paar dagen stoppen. Een avond geprobeerd maar nooit meer. Misschien help het van sommigen maar je baby wilt je iets zeggen en je negeert het. Ik vind het het inbreken van een baby. Je kun ze niet verwennen nu, ze heeft je nodig. Echt het wordt e ht makkelijker. Hier veel overstrekken gehad en denk ook aan reflux.
Dank allemaal voor de lieve berichtjes. Reflux kan denk ik niet want ze spuugt bijna nooit. Maar vandaag was opeens een betere dag. Ik heb haar toch weer ingebakerd met de "snug and tug" doek en ze heeft na het ochtendbadje 3 uur geslapen!!! Nu kon ik weeeer janken, maar dan van geluk. Ik ga het, denk ik, elke dag doen. Even lekker in bad en dan ingebakerd haar bedje in... Ooooh als het alleen al die paar uurtjes in de ochtend zo zouden zijn als vandaag, sprong ik al een gat in de lucht....
Hier ook geen spugen hoor. Denk daarom ook aan verborgen reflux. Wat het ook is, ze had me nodig. Dus ik deed het, hoe moeilijk he soms ook is. Haar in pijn of verdriet horen is moeilijker. Fijn dat jeiets gevonden hebt!
Zooo herkenbaar. Ik heb alle tips die hier al gegeven zijn ook gebruikt de eerste 6 weken, infacol, draagdoek, inbakeren. Na 6 weken had ik een heerlijk tevreden kindje en kwam ik dan eindelijk op een roze wolk terecht. Ik vond de eerste 6 weken ook heftiger dan mijn zwangerschap en bevalling! Achteraf was het allemaal te doen maar op dit moment zit je er middenin en weet je niet hoelang het duurt dus gewoon even veel sterkte voor nu!
Bij verborgen reflux hebben ze veel pijn, maar spugen ze vaak haast niet. Het komt wel omhoog maar niet zover dat het eruit komt.
Ik heb ook heeeeel veel de draagdoek gebruikt het eerste jaar, echt wel uren per dag. Ook naar het toilet, brood smeren/huishouden, en natuurlijk lekker wandelen. Voor even een plasje zou je je kindje natuurlijk even kunnen laten huilen, soms kan het niet anders, maar als je echt veel met je kindje op de arm loopt is een draagdoek echt zo fijn!
ik heb de eerste 6 maanden heel veel met mijn zoon op de arm gelopen. de eerste 3 maanden haast continue. toen kwamen we uit bij KMA en ook de daarop volgende 3 maanden ontzettend veel met hem gelopen en maar wiegen en niet zelf in slaap komen, maar echt slapend in bed moeten leggen na een half uur wiegen. erg vermoeiend, maar ineens werd dat minder en nu is het over
Waar woon je? Als je in de buurt woont mag je mijn draagdoek lenen hoor. Mijn meisje is 10 maanden en 10 kilo dus die draag ik niet meer.
liedjepietje, als je het een geweven doek draagt kan dat nog makkelijk met dat gewicht/lengte! Ik draag Mart ook, die is bijna 11 kilo en ik schat 80 cm
Mijn baby is pas 4 weken maar ik heb het vanaf de 2e week ook gehad tot 3 dagen geleden. Hij heeft een lichte vorm van verborgen reflux en we gebruiken Zantac maar hij bleef maar huilen en zichzelf overstrekken, heel erg hyper huilen en krijsen. Overdag geen uur slapen en 's nachts heel onrustig. Ik heb uren met hem op de bank gezeten en gelopen door de huiskamer. Ik ben met Dex naar de haptonoom gegaan en het bleek dat zijn fontanellen zoveel druk op zijn koppie gaven dat hij daardoor alleen maar hoofdpijn had. Ook zaten zijn schoudertjes helemaal vast door de bevalling. Ze heeft het losgemaakt en het lijkt wel of ik een andere baby heb. Totaal ontspannen, nagenoeg geen last meer van z'n reflux en slaapt weer overdag! Wel liever bij mij dan in zijn bedje maar dat is heel normaal voor een baby van 4 weken oud. Ik heb ontspanningsoefeningen voor hem geleerd, ik pak hem ook anders op nu en het is een wereld van verschil! Om het helemaal goed te krijgen heeft hij nog ongeveer 3 behandelingen nodig maar het kan dus alleen maar nog beter worden. En hij poept zich nu een ongeluk omdat zijn darmpjes weer de ruimte krijgen
Violetriot. Dat weet ik hoor. Ik heb een hoppediz en die kan haar nog wel tillen. Maar ik heb een super zwakke rug dus dat is echt geen optie.