VRESELIJKE jeuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Euhmzz, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Pff, heb echt dringend goede tips nodig tegen jeuk. Heb al een tijdje last van jeuk aan mijn buik, maar dat wijtte ik steeds aan het oprekken van de huid. Het is vooral 's avonds en 's nachts dat ik er last van heb, waardoor ik dus heel dikwijls al krabbend van de jeuk wakker wordt.
    Sinds iets meer dan een week heb ik ook steeds jeuk aan mijn onderarmen en bovenbenen, ook vooral 's avonds en 's nachts. En als ik daar krab (net als op mijn buik trouwens) komen er van die "krabvlekjes", rode puntjes.
    Waar kan dit vandaan komen? Heb ergens gelezen dat het van de lever kan komen. Ik maak me hier erg druk over, het zou namelijk gevaarlijk kunnen zijn voor de baby! Zijn er nog vrouwen die hier last van hadden? En wat kan je eraan doen?
    Binnen 2 weken moet ik weer op controle bij mijn gyneacoloog, ga het dan zeker ook ter sprake brengen.

2. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    waarom nog 2 weken wachten? bel morgen de verloskundige even.
    ik heb hier wel eens gelezen dat mentholpoeder tegen de jeuk kan helpen. of koude washandjes erop.

veel sterkte

3. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    gebruik je toevallig ook mama buikbalsem?
    Heb een kennis die dat gebruikte en dus helemaal onder de bultjes en jeuk zat!

en anders zou ik zeker bellen het is heel erg vervelend zo!

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Tja, kan misschien morgen ofzo eens naar de huisarts gaan. Hier in België werken we namelijk niet met een verloskundige, wel moet ik iedere maand naar de gyneacoloog en denk niet dat ik daar enkel voor dat terecht kan.

Nannie, ik gebruik wel Zwitsal Mama, maar enkel op mijn buik, dus dat kan de jeuk aan mijn armen en benen niet verklaren.

De jeuk opzich is echt om gek van te worden, maar het feit dat het kwaad zou kunnen voor de baby is nog veel erger. Het kan natuurlijk altijd gewoon door de hormonen kunnen komen ofzo, maar maak me toch wel zorgen...

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid hier hetzelfde en ja zwangerschaps jeuk! hier slaap maar paar uur per nacht iedere 2 uur snacht met mijn benen onder de koude douche! als je thuis ben zoveel mogenlijk de plekken niet te warm aankleden , gebruik katoen laken om onder te liggen! en ja

bel de vk!

hier waarschijnlijk te hoog galzouten in mijn bloed krijg morgen de uitslag!

sterkte ermee!

6. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik heb ook jeuk aan mijn buik (geen buktjes ofzo).
    Daarvoor gebruik ik mentholpoeder.
    Als je het niet vertrouwt zal ik als ik jouw was een afspraak maken bij de huisarts.
    Die kan jouw wellicht advies ed geven.
    Succes ermee!

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid maak je niet druk kan geen kwaad voor je baby ;) en ik loop ook bij de gyn voor de jeuk!dus vraag aan je gyn ;)

8. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Het kan ook zwangerschapscholestase zijn en als je daarover opzoekt, lees je dat dat wel kwaad kan. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan dat, maar zwangerschapscholestase kan wel degelijk kwaad :(.
    Pff, internet is een goede uitvinding, maar je kan ooit teveel informatie krijgen he, en ik denk natuurlijk steeds het ergste :cry:.

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    daarom morgen je eigen laten onderzoeken bij de gyn!!succes en kan meevallen meid! hou ons op de hoogte ;) knuffel :)

10. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Bedankt!
    Ga morgen proberen langs te gaan bij de huisarts, die zal er ook wel het een en ander van weten en ze kan ook bloed prikken, dus.
    Laat jij ook de uitslag van je bloedonderzoek weten?
    Ook succes voor jou! :thumup:

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja ze konden niks in het ziekenhuis in het bloed vinden! daarom moest het naar het landelijk labatorium kunnen ze echt goed checken op zulke dingen die ze in het ziekenhuis of met gewoon bloedprikken niet kunnen zien! dus ik denk niet dat het bloed prikken bij je huisarts voldoende is!! maar zou dit wel ff melden daar!! succes en ik laat het wel weten!!moet morgen om 11 uur naar de gyn! ;)

ga nu bedje opzoeken! ;) weltrusten!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb precies hetzelfde gehad... niet meteen het ergste denken hoor! Bij mij is alles getest en er was niets geks aan de hand. 'Gewoon' zwangerschapsjeuk, komt inderdaad door je lever, maar hoeft niet ernstig te zijn. Ik kreeg het alleen 'pas' met 37 weken, maar het was om gek van te worden! Sliep toen nog maar zo'n 2 a 3 uur per etmaal. Als ik sliep warmde ik op en kwam de jeuk dubbel zo hard terug.
    Laat even je bloed controleren en ook meteen je bloeddruk. Die van mij schoot namelijk omhoog door de jeuk en slaaptekort.

Tips heb ik verder niet, behalve mentholpoeder. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige wat een beetje werkte. En calendula emulsie na het douchen, dan droogt je huid niet zo uit en dit was het enige wat ik kon verdragen op mijn huid, andere cremes gingen heel erg kriebelen. Heb ook homeopathische pilletjes gebruikt, maar die werkten ook niet. De beste tip die ik kan geven en die ik ook telkens kreeg is: bevallen. Alleen is dat voor jou een beetje vroeg....

Succes ermee, ik weet hoe erg het kan zijn...

Liefs,
    Snoopy

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja die tip krijg ik ook telkens! bevallen!! maar daar moeten we nog ff mee wachten ;) En is voor haar helemaal vroeg!!!hier het zelfde hoor jeuk, broeien snachts weinig slaap enz..

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben dan ook zo blij dat ik er vanaf ben! En dat ik het pas met 37 weken kreeg... als ik het hier zo lees. Je hoort er eigenlijk niet zo vaak over, gelukkig maar, dat betekent dat bijna niemand het heeft...

Ik had telkens gehoopt dat de bevalling aan het eind van de dag zou beginnen, dan was ik altijd het meest uitgerust. Maar nee, mijn vliezen braken om 5:45 uur, nadat ik net een uurtje had geslapen. Was helemaal oververmoeid, zakte telkens door mijn benen, zeker bij de laatste centimeters. Maar ik kon alleen staand de weeen goed opvangen.
    Voordeel is wel als je zo moe bent, je een beetje in een roes zit, wat je ook hebt bij bepaalde pijnstilling, daar wordt je vaak ook moe en suf van. Ik viel ook vaak tijdens de weeen in slaap (kun je je voorstellen, om de 2 minuten weeen, dus 1 minuut wee wegpuffen, om daarna een minuut in te dutten, hangend aan mijn vriend ;)).
    En na de bevalling heb je energie alsof je wekenlang alleen maar geslapen hebt. Was de jeuk meteen vergeten (was ook meteen grotendeels weg), maar goed, daar hebben jullie nu niets aan.

Nog wel 1 tip: probeer zo min mogelijk met je nagels te krabben, maar pak een handdoek. Ik had er standaard 2 in bed liggen. Het voelt wel fijn, maar je krabt jezelf niet zo open. Ik heb vooral op mijn onderbenen aardig wat littekens zitten, ben benieuwd of ze nog helemaal wegtrekken, het is wel een stuk minder.

Liefs,
    Snoopy

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja kan het begrijpen die vermoeidheid! hier ook maar paar uur slaap per dag!! en ja zou lekker zij einde van de dag en niet snachts ja! das waar pfff we zullen zien!! thanx ;) en jij wrijven is beter dan krabben! :rolleyes:

16. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    och jeuk, praat me er niet over... Ik heb al maanden jeuk en ze kunnen niks in mijn bloed vinden.. Ik heb het nu een jaar en tijdens zwangerschap is het erger geworden..Ik heb ook overal jeuk, en er is niks iritanters dan wakker worden met jeuk, (ja een snurkende man is ook niet alles)
    Het is bij mij waarschijnlijk, dat ik extreem droge huid heb zeggen ze.. Ik kan ook geen cremes gebruiken met parfum erin want dan wordt ik helemaal gek..
    Ik ga na de bevalling als ik nog jeuk heb weer naar de Dermatoloog..

@Snoopy: goede tip met handdoek,wel het liefst zo'n ruige anders helpt het mij niks hihi... Ik zit ook onder de littekens en die trekken jammer genoeg niet weg.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kon ook niet tegen cremes, had zo'n creme zonder rotzooi van Zarqa gebruikt, maar zelfs daar werd ik helemaal kriegel van. Alleen calendula emulsie ging goed en dat heelt de huid ook een beetje. Wel een beetje duur zo'n flesje, 8 euro geloof ik, deed er 3 a 4x mee... maar ik wist dat het einde in zicht was ;). Was zoooo blij toen mijn vliezen braken!

18. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ja kan ik me voorstellen, want je wordt helemaal gek!
    Maar ik had het voor de zwangerschap al, en nu verergert en ik kan alleen maar over olie, zonder parfum, trekt niet in maar ja jeuk is over hihi..
    Nog gefeliciteerd met je dochter Eva! Geniet ervan!

19. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ok, ben dus naar de dokter geweest en heb mijn bloed laten controleren.
    Met mijn lever was niets mis, pfieuww dus. Waarschijnlijk zijn het allergische reacties op "iets", onder invloed van de hormonen.
    Wel hebben ze via de suikertest ontdekt dat mijn suikerwaarden te hoog zijn. Voor mij dus geen suiker meer :( .
    In elk geval, sinds mijn suikerdieet is de jeuk plots VEEEEEL minder. Toeval zal het wel niet zijn, zeker ;)

Bedankt aan iedereen nog voor de reacties trouwens!

Deel Deze Pagina