ja heel erg. Na 2 dagen stopte hij ook zijn zuigreflex. Wanneer hij dan na 3 weken weer mocht eten dan ging dat ook op voorgaande manier omschreven: steeds opbouwen van een paar milliliter voeding. Toen hij 1 jaar oud was kreeg hij `negatieve mondstimulatie`dat is wanneer je een mond-trauma hebt ontwikkeld. Hij wilde niets meer eten, alleen in een heel veilige omgeving een klein beetje. (dat was in zijn bedje) Hij kreeg toen ook dat calorierijke nutrilon (uit een flesje dat je ook bij de apotheek kunt kopen) maar vanwege het volle gevoel dat hij ervan kreeg wilde hij dat op een gegeven moment ook niet meer. Het duurde erg lang voordat hij het eten weer leuk vond. Inmiddels eet hij net zoals zijn broertjes, maar ik weet hierdoor wel hoe moeilijk het kan zijn voor mensen/ sommige kinderen om te eten. Moet je ook wel eens spugen? of is het alleen het gevoel? gebruik je ook medicijnen? je hoeft niet te zeggen welke, maar kijk in de bijsluiter of ze ook effect op het hongergevoel kunnen hebben. groetjes
Nee gebruik geen medicijnen Het is niet zo dat ik misselijk dan ben ofzo zit gewoon vol. Nee spugen hoef ik ook niet . Het gaat nu alweer twee dagen beter. Eet in de ochtend pap ipv brood want krijg brood niet weg..nooit gekund trouwens
Tot nu toe alleen je eerste bericht gelezen maar ik herken het en ik heb de oplossing voor mezelf gevonden. Begin de dag met cornflakes!!! Cornflakes en al die andere dingen zijn dikmakers want die kweken honger en het is echt zo!!! Sinds ik mijn dag met cornflakes begin heb ik na 2 uurtjes weer honger dus ik eet nu 2 keer per dag cornflakes om honger te krijgen Ik ga nu de overige 7 pagina's lezen
Alles gelezen en ik blijf bij mijn mening. Heb ook eens een pagina gevonden van een ziekenhuis waar in staat wat je moet eten als je MOET bijkomen. En die raad was,...ongezond Maak je broodjes lekker, doe er dubbel beleg op, volle boter. Volle melk, veel pasta. Eet ook vaak kleine dingetjes, elk uur een koekje zodat je maag blijft werken. Maar ik vind die pagina niet meer :x Maar mijn broer gaf me die tip van cornflakes en al dat andere spul in dezelfde categorie en het zijn echt dikmakers. Ik ben er nog maar 2 weken mee bezig en nog geen gram bijgekomen volgens mij, heb nog niet eens borsten pfffttt maar ik heb wel een gezonder gezicht. 2 maanden gelezen ben ik begonnen met mezelf te verplichten meer te eten zodat mijn maag wat groter word maar ik vergat nog vaak te eten. Nu met die cornflakes gaat het echt beter. Ook ga ik van die vieze gore nutrilon drankjes kopen. En ga ik zo een flesje voor het slapen drinken en opbouwen tot 2 flesjes per dag. 1 flesje/pakje is 300 calorieën
Ow toch gevonden volgens mij http://www.kg.nl/Portals/0/KG%20folders/Diversen/1074451_DIV_energievervoe_A5.pdf Als je ziet wat je moet eten krijg je denk ik nooit op, krijgt hurley van de serie lost zelfs niet eens op Maar er staan ook wel bruikbare tips bij
misschien is het al gezegd, maar probeer gezonde vetten en koolhydraten te eten; nootjes, avocado, vette vis etc. en volkoren pasta, spelt pasta, speltbrood, volkorenbrood, havermout, quinoa etc. en bijv. fruit met meer calorieën zoals banaan, mango, kaki, meloen, druiven, vijgen, dadels etc. eigenlijk moet je de gezonde dingen die mensen op dieet met mate eten lekker veel eten! zoals al meerdere mensen zeggen, telkens kleine beetjes en dan opbouwen naar grotere porties
ik denk dat ontbijten in zijn algemeenheid ervoor zorgt dat de spijsvertering op gang komt, en hierdoor krijg je daarna weer een hongergevoel. Zou je niet ontbijten, dan blijft het hongergevoel uit. TS fijn dat het goed gaat!
@Sydynes bedankt voor je adviezen ! ik eet nu elke ochtend een bak Brinta met melk, telt dat ook ? haha het voed wel erg maar krijg het goed op, en idd daarna heb ik al gauw weer honger. Ik doe tegenwoordig roomboter op mijn brood, lekker dik haha vind roomboter heerlijk. Bedankt voor al jullie tips , hier heb ik wat aan morgen even nootjes halen op de markt.