Teunisbloem?? Ook als je korte cyclus hebt??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stippeltje, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Iedereen een fijne Sinterklaas gehad??

Even een vraagje:
    Ik lees het een en ander over teunisbloem: Dat het mogelijk een zwangerschap zou kunnen bevorderen.
    Maar ik lees ook dat dat komt omdat het je hormoonhuishouding in balans brengt, en het je vruchtbaarder maakt omdat het wellicht een eisprong op zou kunnen wekken.
    Ook lees ik dat vrouwen die dit gebruiken/gebruikt hebben, een kortere Lut. Fase hebben.
    Daarbij lees ik dan dat je minimaal een Lut. Fase van 10 dagen moet hebben zodat het eitje genoeg tijd heeft zich in te nestelen.
    Mijn vraag is nu: Is het voor iedereen goed om teunisbloemolie te gebruiken, of alleen maar als je bijv. een hele lange/onregelmatige cyclus hebt??
    Kun je het ook gebruiken als je Lut. Fase 10 of 11 dagen is??

(Haha, ik lees net hierboven dat ik nogal veel lees :D maar hoop dat jullie het toch snappen en hier iets meer over weten?)

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Toen ik van onze eerste zwanger wilde worden kwam mijn cyclus niet echt op gang, ik ben tijdens mijn cyclus teunisbloemolie gaan gebruiken, ik weet niet of het daar iets mee te maken had maar toen was ik dus wel zwanger. Uiteindelijk wel een cyclus gehad van 60 dagen (toen kwam ik er dus achter dat ik zwanger was) dus bij ons was het zeker de moeite waard.

Of het verder bevorderlijk is voor je luteale fase durf ik niet met zekerheid aan te geven...

3. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt voor je reactie!
    Dat hoor (lees) ik dus heel veel, dat meiden teunisbloemolie gebruiken, en daarna zwanger zijn (toeval of niet?)

Nog meer mensen die hier iets meer van weten??

Thnx!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb mijn huisarts eens gevraagt omdat ik ook een hele onregelmatige cyclus had. Zij zegt dat het niet helpt en dat het allemaal geld klopperij is. Heb trouwens wel meer verhalen gelezen dat het bij vrouwen hielp. Dus ja welk verhaal waar is weet ik niet.

Het is homepatisch ( schrijf ik dat goed? ) dus je kan het altijd proberen

5. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zijn de meeste artsen ook wel tegen bijna alles wat homeopatisch is en niet wetenschappelijk bewezen....

Proberen kan natuurlijk altijd ja!

@ Jada: Heb jij het niet geprobeerd dan?

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb ook een onregelmatige cyclus
    loop bij de gyn
    slikte dus teunisbloemolie en tarwekiemolie
    maar volgens de gyn zou het niet schaden, maar zeker niet baten

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ stippeltje: Nee ik heb het niet geprobeerd mede doordat de huisarts zei dat het flauwekul was. Ben ook na dat bezoek doorgestuurd naar een gyn. En uiteindelijk zwanger geworden via hormonen omdat ik geen eisprong had uit mezelf.

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn huisarts was wel heel tevreden over homeopatie, denk dat het dus ook wel deels aan wat voor huisarts je hebt. Mijn vorige was ook geen pro homeopathie.

Teunisbloemolie kan geen kwaad als het niet mocht baten, dat is trouwens niet met alles zo uit de homeopathie. Sint Janskruid (helpt tegen depressies) is gevaarlijk icm bepaalde anti depresiva. En zo zijn er meer middelen (ik lees namelijk vaker "baat het niet dan schaadt het niet, maar dat is dus niet met alles zo)

Probeer het zou ik zeggen, ik heb dankzij etos multi zwanger worden nu eindelijk weer een cyclus.

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het 2 maanden gebruikt en was beide keren zwanger.:$
    Mijn cycli zijn tussen de 19 en 24 dagen. (weet dus niet of het dan nog korter zou worden)
    De eerste keer heb ik het gebruikt omdat ik veel last had van pms, en ben per ongeluk zwanger geraakt. (stond op het potje dat het daartegen zou helpen)
    Nu waren we klaar voor de tweede, en gelijk weer zwanger.:D
    Weet niet of het daardoor kwam natuurlijk, maar het had de eerste keer niet tegengewerkt in ieder geval..)
    Kreeg de afgelopen keer wel gigantische pijn tijdens de eisprong.
    Echt wel een dag of 4.;)

Wel stoppen ermee als je je eisprong hebt gehad, schijnt niet goed te zijn. (wist ik de eerste keer ook niet, maar alles is goedgekomen gelukkig)

10. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    OKe bedankt, nuttige info!!!

11. misa

misa Niet meer actief

#11 misa, 7 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2009
    Ik heb ook een wat onregelmatige cyclus. Tussen de 30 en 37 dagen. Mijn luteale fase is geloof ik 11.
    Vervroegd deze olie je menstruatie of maakt het het gewoon regelmatig?

Meer mensen ervaring mee? Positief of negatief?

Ik denk wel dat het met homeopatische middelen geldt: baat het niet dan schaadt het niet.

@Missy: Het voorbeeld dat je noemde, ligt aan de antidepressiva. Maar als je zware medicijnen als deze neemt, dan moet je altijd opletten wat je erbij inneemt, drinkt of eet.
    Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om een arts, apotheek of internet te raadplegen!

@agnes78: Moet je het dan vanaf de menstruatie t/m eisprong innemen en dan weer wachten tot je ongi bent?

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    idd van menstruatie tot eisprong teunisbloem, daarna kan je dus tarwekiemolie innemen

maar moet zeggen dat ik deze ronde niets heb ingenomen en mijn cyclus verder ook niet anders is dan wanneer ik het wel inneem

Deel Deze Pagina