Aaaah! Ik kreeg net een mail van de manege. Ik wilde, na een pauze door mijn zwangerschap, weer gaan beginnen met rijden, maar nu gaat de Wassenaarse manege ermee stoppen! Voor de paarden is een goede plek gevonden (2 met pensioen, anderen gaan naar de gehandicaptenstichting of andere manege), maar nooit meer zal ik op de superlieve maar eigenwijze fjorden en haflingers kunnen rijden . Niet meer knuffelen met deze paardjes en als mijn dochter interesse krijgt in paarden, zullen deze brave, betrouwbare dieren niet degene worden waarop ze het rijden gaat leren. Voor mij is het best een schok. Ik kan weer meerdere stallen gaan bekijken, want een aantal voldeed gewoon niet aan mijn verwachting voor een manege. Eisen voor mij zijn: Goede omgang met de paarden (en dus strenge instructie, maar wel rechtvaardig) Veel weidegang Mogelijkheid tot buitenrijden Geen prestatiedrang, gewoon lekker recreatief kunnen rijden De Wassenaarse Manege voldeed hier volledig aan. Nou ja, ik ga op zoek naar een andere manege in de buurt. Dat zal een pittige opgave worden
Vreehorst heeft nauwelijks weidegang. Dat vind ik gewoon zielig voor de paarden. Die op de leidseweg zou een optie kunnen zijn, maar ik zal eerst na moeten gaan of ze wel buitenritten doen. Lijkt mij lastig vanaf die locatie. Anders zal ik het wat verder weg moeten zoeken. Ik heb een auto, dus die luxe heb ik gelukkig.