De hele straat loopt hard!

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben ook begonnen met buiten hardlopen.
    Loop in de sportschool 2x in de week op de loopband maar met dit mooie weer ga ik nog 1x buiten lopen.
    De rust in de sportschool is ook al teruggekeerd na de verschrikkelijke drukte in januari/februari :D

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij fietsen allemaal (wielrennen) en 4 mensen gaan daarnaast ook hardlopen.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik loop nu ruim een jaar hard. Ik liep altijd 10 km en dan ruim 10 km per uur en dan de laatste 1 a 2 km 11 a 12 km per uur. Nu heb ik kort achter elkaar de banden van beide enkels gescheurd en ben ik aan het opbouwen. De snelheid op het oude niveau krijgen wil nog niet zo. Zit nu op 9.5 tot 10 km per uur. De afstanden gaan prima. Laatst een afstandsrecord van 17 km

4. soeza

soeza Niet meer actief

Ja! Ook hier een 'verslaafde' volgens mijn man :D
    Moet 3x in de week lopen, want anders word ik onrustig haha.
    Loop dan meestal tussen de 7 en 10 km, vind ik genoeg, langere afstanden zijn juist weer niks voor mij... al kan ik dan weer wel met jaloerse gevoelens naar de marathon kijken, lijkt me toch wel een kick om lange afstand uit te lopen.
    Ik loop het liefst alleen, muziekje in, verstand op nul en rennen! Heerlijk!
    Aankomend doel: 10 km in 45 min. Zit nu op 10 km in 50 min, dus ben er bijna :)

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik ook! Wij hebben hier al een buurt-hardloop clubje opgericht.
    Ik loop sinds juli 2014 hard, nog niet zo lang dus. Ik heb de Dam tot damloop 3 minuten langzamer gelopen dan wedstrijdniveau, de 8 km Amsterdam marathon nog wat sneller en recent de Electric Run lekker genietend van alle lichtjes op mijn gemakje. :D

Mijn langste afstand is een halve marathon geweest. Dat vond ik prima te doen tot de 19,5 km. Toen ontstond een suikerdipje.

Heerlijk effect en goed voor mijn figuur!
    En onvoorstelbaar als ik bedenk dat ik nauwelijks kon lopen aan het einde van mijn tweelingzwangerschap en vele maanden erna van de bekkenpijn. Ik werd toen zo'n drie kwart jaar ingehaald door ouderen met looprekken. En ik snapte niet dat zij zo hard konden lopen :):)

6. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik loop ook hard doel afvallen helaas nu niet ivm zwangerschap Hihi wel jammer zo mooi weer ervoor straks weer lekker opbouwen na die bevalling

7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @lootje: netjes hoor!
    @Soeza: snel zeg! Boven de 12 km/uur red ik meestal niet meer na de eerste 5 km! In een trainingsronde dan, dam tot dam en A'dam marathon zaten er wel ruim boven.

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik liep (wil wel weer na de zwangerschap beginnen) samen met de hond. :D die vind het nog leuker als ik. 😂 de 1e paar 100 mtr wapper ik er achteraan 😂

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoe hebben jullie het tempo dat je loopt opgebouwd? Ik merk wel dat ik sneller loop tijdens een recreatieve loop maar als ik zelf oefen kom ik niet verder dan 10 kilometer per uur. Tips?

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh wat goed van jullie zeg!
    Ik wil ook graag beginnen met hardlopen, maar ik ga heel snel door m'n enkels. Wet iemand hoe dat kan en wat ik er tegen kan doen?

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik loop nu sinds 2,5 jaar hard. Heb ook een halve marathon gedaan. Ik vind het heerlijk.

12. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Dat lukte mij vroeger nooit, sowieso hardlopen niet eigenlijk, maar met gps gebaseerde hardloop en andere sporten apps als Runkeeper, hou ik het bij (op tel.). Dan hoor ik het als het goed gaat en dat stimuleert enorm.

Iedereen heeft natuurlijk wel een andere natuurlijke top die je kunt bereiken. Maar dat was het keerpunt voor mij!

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Met dat mooie weer is het echt druk op straat idd! LOL.
    Ik loop nu twee jaar hard, afgelopen september ben ik gestopt en vorige week weer begonnen. Heerlijk om weer te lopen, waarom ben ik ooit gestopt? Ik loopt nu 3 km hard en ben weer aan het opbouwen naar de 5 toe. Totaal loop ik 6 km maar dus 3 aaneengesloten hard.

En stiekem wil ik naar te 10 toe maar weet niet of ik dat kan. :)

Ook ik loop liever alleen. Ik doe al een teamsport voor het sociale, dit is puur voor mezelf of de crap van de afgelopen zeven maanden een plekje te geven.

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Natuurlijk kun je dat! Ik dacht dat ik nooit 5 km kon lopen. Toen ik dat 2x aan een stuk had gedaan, ben ik in 1x doorgestoomd naar 10. Volhouden en doorzetten

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ik ben pas een begonnende loper, loop nu meestal rond de 5/6 km maar mijn langste afstand is 8,5 km. Ik kom van 0.000 conditie af en ben nu 1,5 maand bezig dus ben erg trots op mezelf! Ik loop niet heel hard, tussen de 8 en 9 kmh

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik merk inderdaad wel als je de 5 kilometer kunt lopen en je ademhaling goed onder controle hebt, dat je dan ook zo richting de 10 kilometer loopt. Ik ren met de Evy App op mijn telefoon en dit doe ik al vanaf de eerste dag. Mooi om steeds te horen hoe ver je bent, hoeveel kilometer per uur etc.

17. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb vanmorgen les 16 van Evy gelopen :) ben het afgelopen jaar 25 kg afgevallen, dus de kick is extra groot als ik iedere les verder kom. Ik vind het heerlijk, vooral de energie die je erna hebt. Ik loop het liefst alleen, lekker in eigen tempo. Maar eigenlijk heb ik geen vergelijkingsmateriaal, want heb nog nooit met iemand samen gelopen. Wat ik zo lekker vind aan hardlopen, is dat je niet echt speciaal ergens naartoe hoeft te gaan, zoals een sportschool. Je kan het vanuit huis doen. Ik doe het meestal op mijn parttime dagen, meteen als ik de kinderen naar school heb gebracht. Na 30-60 minuten ben je weer thuis en kan je lekker rustig bijkomen met een bakkie koffie :D

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik loop ook sinds een half jaar. Mijn doel was om meer beweging te krijgen en te kijken of ik het voor elkaar kon krijgen om 5 km achter elkaar te lopen. Dat kan ik inmiddels. Maar ik vind het zo ongelofelijk saai om te doen, dat ik geen ambitie heb om harder of verder te kunnen rennen. Een half uur, langer vind ik het echt niet leuk.

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ik raak hier helemaal gemotiveerd van! Ik ren nu 6 km totaal waarvan 2x 3 km aaneengesloten. We hebben in de buurt een hele leuke route die totaal 5 km is. Die ga ik komend weekeind eens helemaal rennen en als dat goed gaat probeer ik die de keer erop gewoon 2x te rennen. :D

20. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik heb net les twee van Evy gehad en zit lekker in de spierpijn! Maar we gaan door. Ik heb een hele slechte conditie en probeer het zo een beetje op te bouwen. Als het me lukt de vijf kilometer te rennen, ben ik al blij!

Deel Deze Pagina