balen...bloeddruk verhoogd...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mukkie11, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Gisteren bij de gyn geweest (ik ben nu ruim 35 weken) en echo gehad. Alles zag er met de beeb gewoon goed uit, beweegt goed, alle orgaantjes zoals altijd goed. Bij de dopplertest bleef hij iets langer hangen (was altijd heel goed en ook 2 weken geleden allemaal ok!). Ik voelde 'm al...nu blijkt dat de gyn een vermoeden heeft van een gevaar voor beginnende zwangerschapshypertensie ('vergiftiging')...:$

Op 3 fronten heeft hij dat vermoeden: een iets te hoge bloeddruk (onderdruk was 88) maar dat kan ook omdat ik gespannen was....dan vertoonde de placenta op de echo licht witte streepjes wat duidt op verkalking, heel licht allemaal maar toch...en de navelstreng was prima maar op sommige plekjes was de toevoer van bloed iets minder dan anders....In vergelijking met alle andere keren toen het allemaal zo perfect was!

Nu weet ik inmiddels dat m'n gyn echt van de details is, maar toch, hij neemt geen enkel risico en wilde dat ik vandaag meteen weer onderzoeken ga doen: bloed (lever en nier geloof ik), urine (eiwitten) en 24 uur urine verzamelen om te kijken of dat uitkomst geeft. Bovendien moet ik vandaag ff een paar keer m'n bloeddruk meten. gewoon thuis rustig. Ik moet me rustig houden (maar ik voel me niet gestrest!!) en ik was al aan een dieet om m'n suiker op peil te houden (gaat heel goed, ik heb geen zw.sch.suiker gekregen!!:)) en nu dus ook zoutloos eten...:(

Ik voel me echt een 'patient' nu...ok, het is nog maar even, maar ik voelde me prima in m'n zwangerschap en wilde er nog echt wel een paar weekjes van genieten!! ben niet veel aangekomen, ben nog afgezien van m'n buik behoorlijk slank zeg maar :p dus daar kan het allemaal niet aan liggen...Maar nu lijk ik wel een zieke, terwijl ik dat helemaal niet zo voor me had gezien.

Ik weet: het kan erger...er zijn meiden die op bed moeten liggen en niets meer kunnen tot ze gaan bevallen...:( maar toch...ik wilde nog ff lekker genieten van het zwanger zijn omdat verder afgezien van de dieten en ook het prikken voor suiker (waar ik aan gewend ben) alles gewoon prima verliep!

Ik ben bang ook voor het kindje...kan hij niet ineens overlijden zo??? hoe serieus is alles, hoe snel gaat het?? ik heb geen symptomen (klachten) en m'n arts zei dat ik nu niet moet gaan panieken maar dat ga je toch doen...ik wel tenminste! Moet hem meteen bellen vanavond als ik uitslagen van de onderzoeken heb en ook maandag weer langskomen...dus het is wel een beetje ernstig...terwijl hij ook weer zei dat het niet allemaal zo'n vaart loopt...

met de beeb ging het dus allemaal goed nu maar kan het ineens van de ene op de andere dag misgaan???ik heb geen idee!! We hebben er meer dan 5 jaar over gedaan om zwanger te raken (natuurlijke manier!!) dus we hebben nogal wat te verliezen...

Komt nog bij dat m'n man tot 13 juli op reis is voor werk...:(

Sorry voor m'n lange verhaal en geklaag maar wilde het ff kwijt! Ik ben best ongerust...

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi

ik weet hoe het is ik heb afgelopen donderdag ook in ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk... NIET LEUK en ben zondag 36 weken zwanger.
    ook echo gehad en bloed afgenomen urnie getjek.. enz enz
    toen ik in het ziekenhuis aan kwam gingen ze ook me bloeddruk op meten en die was opeens weer goed..
    heel apart terwijl de verlos thuis is geweest en thuis was die weer te hoog:(

nu moet ik zelf zodrek na de verlos toe om weer te meten en krijg weer echo.

maar je kindje kan niet overlijden het enigste wat ze doen als die echt te hoog blijf is je kindje halen.... ik was daar namelijk ook bang voor en heb dat ook gevraag aan me verlos van" wat zijn de risicos voor de kleine".
    en je gaf al aan dat de kleine het goed maak zelfde als mij..

maar ze houden het goed in de gaten vindt ik en als je niet vertrouwd en duurt nog paar dagen dat je weer bij je gyn of verlos moet komen gewoon bellen zeiden ze tegen mij dan...

3. samantha1985

oooh ff vergeten te zeggen hoge bloeddruk kan ook beetje van de warmte komen zeiden ze tegen mij als te warm word zoek afkoeling en ontspan.
    weet niet of je tuin heb anders haal een zwembad al is het maar een kleintje waar je gewoon lekker in kan liggen wel dat je buik helemaal onder kan...
    zo krijg je vrieze lucht en ontspan je en je geniet van het weer....

(doe ik namelijk ook)

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt voor je antwoord!! dat stelt me weer gerust! Niet dat jij het ook hebt, want dat wens ik niemand toe...balen he?? zo op 't laatst??!!

Moet erbij zeggen dat ik ook dacht dat de warmte een rol speelde...ik woon ook nog in G'land waar het echt een stuk warmer is!!! Moet vanavond sowieso m'n gyn bellen om m'n bloeddrukwaarden door te bellen. Dus vraag 't meteen ff! Tot nu toe vandaag (rustig dagje niets doen) zit ik tussen 72 en 82 onderdruk...dat is binnen de marges nog, maar ja zodra je gaat lopen, schoonmaken enz, gaan ze weer omhoog denk ik!!

Gisteren had ik dus 88 maar dat was na een dag in de stad en een dag drukte. Ik mag niks doen ff, ook niet opruimen (en we moeten nog zeveel te doen!!!)maar ja, geduld denk ik dan!

Jij ook succes he?! en ook bijna uitgerekend (we zitten erg dichtbij elkaar haha!)!!

5. samantha1985

ik kom net terug van de verlos en me bloeddruk was weer aan de hoge kant 139/98 maar bij mij is het meer de onderdruk...
    maar moet nog wel in de gate houden met overgeven en misselijkheid en hoofdpijn gelijk bellen...
    en voglende week vrijdag moet ik weer terug komen om weer te meten:(
    en toen ik die donderdag in ziekenhuis ff lag bleek dat ik ijzer te kort komt nu slik ik pillen ervoor en die moet ik ook ff doorblijven slikken...
    en volgende week gaan zeweer me ijzer na kijken hopelijk is die dan wel goed..

jha gelderland is warm pfff niet normaal is nu 30 graden hier in arnhem dan:x
    gelukkig hou ik het wel uit met die warmte lekker koel binnen en zwembad in de tuin voor geval als ik het niet meer hou ken ik lekker het water in gaan...

en rust houden zeggen ze ook tegen mij maar jha rust houden in wat want ik hoef thuis niks te doen geen huishouden eten koken boodschappen niks enigste wat ik moet doen is drinken pakken wc gaan en vuile kleren in de wasmand doen en douche en eten pakken...
    voor de rest ontspan ik en geniet van de laatste weekjes....
    dus met rust houden vindt ik het een beetje onzin wat ze zeggen:(

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

samantha: heel veel vrouwen vinden het huishouden langzaamaan doen en volledige wassen draaien en koken enz. rustig aan doe. daarom zeggen ze rust houden, wat betekend, liefst liggen ,zitten, naar wc, kan drinken klaar zetten en klaar. dat is rust houden en ze zullen het wel moeten zeggen want anders gebeurd het 9 van de 10 keer niet, omdat veel vrouwen gewoon doorgaan zei het in een rustiger tempo..Dus zeker geen onzin.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja rust houden zei m'n gyn ook maar ja, je gaat toch automatisch 'iets' doen...

Mijn onderdruk is het belangrijkst volgens de gyn en tot nu toe vandaag (heb me rustig gehouden, was maar eventjes wat boodschapjes aan het doen!) ben ik niet boven de 84 gekomen...dus misschien valt het idd nog mee...

ijzer is een bekend probleem en niet zo schadelijk, meer voor jezelf vervelend...ik ben ermee gestopt want ik kon echt zooooo moeilijk naar de wc!! was echt een ware bevalling elke keer!!! dus ik laat het maar f zo en na de bevalling ga ik wel weer slikken...

Sterkte joh ook voor jou!!

P.S. Ik woon niet in Gelderland maar in Griekenland hahaha! (Ik had het idd ongelukkig opgeschreven met g'land!!) en dara is het echt heet!! hihi!

8. samantha1985

zoals ik al zei ik doe niks eigelijk geen huishouden koken boodschappen enz... en dan zeggen ze ook tegne mij rust houden lig 9 van de 10 keer lekker in me zwembad lekker te ontspannen dus vandaar dat ik dat niet snap dat ze het elke keer maar blijven zeggen..

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    pfff belde gisteren met m'n arts, hele dag op gezette tijden bloeddruk gemeten en zat nooit boven de 85 wat maar een keer was!! verder meer tussen de 70 en 82 Is dit hoog??? Hij vond van wel!! hij vond dat dat uitschieters waren en nu moet ik nog 3 dagen doorgaan met meten...

Durf nu niet eens meer ene trap op en af of enthousiast een verhaal te vertellen of lekker te kletsen een spannende film te kijken wat dan ook!

Hij zei overigens dat warm weer juist de bloeddruk omlaag bracht...vreemd, dacht andersom.

vandaag begon ik met 77 onderdruk aan het ontbijt. Dus rustiog zittend en niet helemaal liggend (want dan is ie altijd laag, was zelfs bij mij gisteren 58!!!toen lag ik op bed)

Ik wacht op de onderzoeken die ik vanmiddag ga krijgen (vooral de 24 uurs urineopvang is belangrijk) maar ik vrees dat hij bij het minste of geringste kleine verhoginkje al minstens de alarmbel slaat!!!

Zijn jullie artsen ook zo ontzettend streng??straks laat hij me nog opnemen met een onderdruk van hooguit 85...???

Deel Deze Pagina