Ik weet dat je niet mag powerplaten als je zwanger bent. Dit wordt uit voorzorg afgeraden, omdat er te weinig wetenschappelijke gegevens over bekend zijn en zwangere vrouwen dit (uiteraard) niet willen testen. Nu ben ik nog niet zwanger, maar wil wel graag zwanger worden en vraag me dan af of ik mag powerplaten. Uit voorzorg deed ik dit tijdens de 1e 4 KID's na mn ei niet meer, maar ik merk dat ik dan verschrikkelijk inkak en erg slecht in mn vel kom te zitten, wat de wachtweken nog extra bemoeilijkt. In mijn optiek is deze stress ook niet bepaald goed voor het zwanger worden, dus liever blijf ik het de hele maand doen. Mijn trainer zegt dat ik gewoon mag blijven powerplaten tot het moment dat ik zwanger ben (tot de positieve test), omdat het de doorbloeding en hormoonhuishouding verbetert. Dit kan ik ook wel terugvinden als ik google. Anderen beweren weer dat het slecht is voor een eventuele innesteling, maar een echte onderbouwing hiervoor kan ik niet terugvinden. Nu is mijn vraag eigenlijk: zijn er hier dames die powerplaten voordat ze zwanger werden?
Ik deed veel aan powerplaten voordat ik zwanger werd. Ik ben dmv IVF zwanger geraakt: tijdens het hormonen spuiten ging ik nog wel op de powerplate, maar dan alleen de liggende oefeningen voor mijn benen. Verticaal erop staan deed ik niet meer. Ik had het idee dat alles in mijn onderbuik dan teveel door elkaar geschud zou worden.
Ik ga maar eens even googlen wat powerplaten nou is, ben erg nieuwschierig geworden na jullie verhalen
@Charmed, bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn de IVF geslaagd is. Deed jij het powerplaten na de TP ook nog? Ik heb m'n vraag ook neergelegd bij Powerplate Nederland. Die heeft me ook afgeraden de 2e cyclushelft nog te powerplaten, maar wederom niet vanwege 'evidence based onderzoek', maar uit voorzorg. Ik doe het dus toch maar niet dan. Ik ben sinds een paar weken weer gaan hardlopen en ik merk dat dat nu ook begint te helpen en ik blijf dat de 2e cyclushelft wel gewoon doen. Frisse lucht en beweging doen ook wonderen
Toen wij voor een kindje gingen werd op onze sportschool Powerplaten al afgeraden. Ik geloof dat het niet bewezen is dat het kwaad kan maar ze nemen geen onnodig risico en ik dus al helemaal niet.
Vind het toch vreemd dat mijn instructeur mij dan verzekert dat het geen kwaad kan tijdens het proberen Hij zei ook dat ze wel meer zwangeren hebben gehad, die stopten toen ze zwanger waren. Maar ik doe het dus toch maar gewoon niet dan. Bedankt voor jullie reacties!