Avondmaaltijd mee tijdens dagje uit...hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij willen dit voorjaar/zomer af en toe lekker een dagje erop uit met zoonlief. Naar de dierentuin, fietsen etc. Maar het probleem is: hij wil geen groente uit potjes. Alles moet vers zijn (of uit de diepvries), en ik wil hem geen patat o.i.d. uit het restaurant geven.
    Omdat zo'n dagje weg best laat kan worden, dacht ik erover om zijn eten dan in een koeltasje mee te nemen. Maar hoe lang blijft zoiets dan vers en koel? Als ik het eten 's ochtends bevroren in de koeltas doe, en er meteen koelelementen bij doe, is het dan aan het eind van de middag nog vers? En is het dan al ontdooid (anders is het weer zo lastig opwarmen...)? Iemand tips?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bij een dagje uit kopen wij meestal vers eten ter plekke, als wij eten bestellen we er iets voor ons meisje bij, (hier ook 1 die potjes niet lust/wil) meestal zijn er wel verse groenten te krijgen bij lunchrooms en restaurants.

ik neem alleen vers mee als we een middag weg gaan en het dus binnen een paar uur op wordt gegeten.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

of groente wisselen met fruithap? dus ´s ochtends groente en ´s middags fruit?

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Als wij ergens anders eten dan thuis, dan eet Iris ook gewoon van ons bord mee. Een stukje stokbrood, wat patatjes of aardappeltjes, wat groente/salade e.d. Ik neem wel altijd een toetje mee (van die toetjes die niet in de koelkast hoeven-die krijgt ze thuis nooit, dus dat is een echte traktatie).

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    wij bestellen gewoon eten voor ons meisje. Vaak een bord pasta of een maaltijdsalade oid. Zo heeft ze toch gewoon een normale maaltijd.

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jeetje wat maak je het jezelf dan moeilijk. Waarom bestel je niet iets en laat je hem mee eten? En als je niet wilt dat hij patat eet, dan bestel je toch iets anders? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan denk ik dan.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik geef mijn dochter in dit soort gevallen gewoon een pannenkoek, friet of salade. Als je het niet elke dag doet maakt het toch niet zo uit? Anders kan je nooit iets doen.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja jullie hebben gelijk...ik maak het mezelf erg moeilijk idd :)
    Maar als ik hem iets uit het restaurant geef, ben ik weer bang dat hij het dan niet lust (hij is nogal kieskeurig). En dan zit hij met een lege maag.
    Maar ja, ik kan ook altijd nog een paar boterhammen meenemen, met het beleg apart....voor in noodgevallen.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik neem altijd gewoon 2 boterhammen met chocopasta mee. Die gaan er hier altijd wel in! haha En als je het echt zeker wilt weten kan je ook nog een pakje pyjamapap meenemen. dat vult ook goed natuurlijk en drinken ze meestal wel.

En anders is je leuke dagje niet zo leuk en kom je er ook wel overheen hihi

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier vaak ook een boterham, banaan, liga mee voor noodgevallen. Maar meestal is hij in zo'n situatie ook niet zo hongerig. Veel te veel te zien vaak. Dus dan op weg naar huis in de auto nog een klein hapje fruit/brood.

Eten was het probleem meestal niet.. Alleen dat slaapje ;)

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Niets meer aan toe te voegen. Hier ook geen potjes meer, voor die ene keer dat ze eens frietjes eten dat is toch geen ramp??

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik lig er niet wakker van als mijn zoontje een keer niet eet. Weet natuurlijk niet hoe jouw ventje reageert op een maaltijd die overgeslagen wordt, maar hier is het eten wat de pot schaft en anders legt ie zn lieve koppie er maar naast. ;)
    En misschien gaat het in een restaurantje wel boven verwachting goed. Ik zou het gewoon proberen.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou ook gewoon eten uit het restaurant proberen. Laat hem inderdaad van jouw bord mee eten. En anders inderdaad een paar boterhammen achter de hand houden zodat hij toch zijn buikje kan vullen. Maar een dagje wat minder gezond eten is echt niet erg ;) Je kunt bijvoorbeeld ook zoutloze patat vragen. Tegen die tijd is je uk alweer 1,5!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou in die gevallen idd als je toch ook zelf wat gaat eten, gewoon iets bestellen wat de kleine lust. Je kan toch altijd wel iets van groenten nemen of iets van een pasta? Maar misschien is dat gewoon makkelijk gedacht ;) haha en wil jij het liever anders.

Zou dan trouwens liever kiezen voor een boterham dan om groenten in een zakje ofzo mee te gaan nemen de hele dag ;).

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou ook gewoon iets bestellen.
    En voor de zekerheid een broodje meenemen, een keer een dagje geen warm eten is echt geen ramp hoor.

Deel Deze Pagina