Sinds Alyna 8 maanden is, eet ze al heel goed eten met stukjes erin. Maar ik merk wel dat het sindsdien een stuk trager en minder van harte gaat.(en met een stuk trager bedoel ik dus een uur)Ik doe er altijd wel wat kookvocht bijn maar het was toch maar van 'zo-zo', dus heb ik een paar dagen geleden iets nieuw bedacht... Ik doe (een deel van) de groenten in de blender, de rest prak ik gewoon en dan doe ik het bij elkaar. Resultaat= een lekker smeuïg hapje! Ik heb soms de indruk dat mensen mij voor gek verklaren, omdat ik 'dubbel' moeite doe.(wat kan mij dat nou schelen), en dat ze dan nooit 'echt' leert eten. Ik zie het zo: -ik pureer alleen een deel van de groenten, er zitten dus wel stukjes in! -het vlees pureer ik ook niet mee, dus dat zijn ook kleine stukjes -het is 9/10 keer vers, dus de smaken leert ze sowieso kennen. -ze eet haar bordje weer lekker en op een normaal tempo leeg.(vaak liet ze een deel staan omdat het te lang duurde) -ik zie haar weer smullen. blije Alyna=blije mama. Of ben ik nou zo gek?
geweldige oplossing en tip ! je zou ons hier soms eens bezig moeten zien om tim aan het eten te krijgen hahaha !
Doe ik ook weleens hoor. Als ik een groente heb die 'wat rottig' eten is zoals suikerboontjes dan mik ik die in de staafmixer en prak ze dan door zijn aardappelen zodat er toch stukjes inzitten. Peren eten hij wel in stukjes maar appels b.v weer niet. Toch net te hard nog. Hij stikte half in een stukje appel van de week. Ja jammer dan hoor maar dan maak ik het toch fijn.
Goeie oplossing zou ik zeggen! Kan best wezen dat ze t te droog vind en wat moeite had om het weg te krijgen. Trek je niks van andere mensen aan, iedereen weet het altijd beter... Zo waren wij afgelopen zaterdag met onze meid (toen bijna 2 weken oud) even eruit. Lekker even over de kerstmarkt een uurtje. Ze had 2 kruiken, een muts, de muts van t jasje en handschoentjes aan. Maar dan nog vinden mensen het niet kunnen. Toen we thuis kwamen had mevrouw het warmer dan mijn man en ik bij elkaar. Ook geen koude wangertjes! Zo zie je maar....
Dankljewel! En inderdaad, mensen hebben altijd wel wat te zeuren! Kan me niet voorstellen dat je kleintje het te koud had.
sinds kort doe ik het ook wel met de stamper (om stampot te maken), en als het dan te droog is kan ik er wat kookvocht bij doen