De helse nachten...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jet2018, 30 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Zoon is bijna 9 maanden en ik ga er ondertussen bijna aan onderdoor.

    Overdag voed ik om het uur, soms zit er drie uur tussen. Hij slaapt drie keer een uurtje.
    Maar 's nachts...

    12u, 1u, 2u, 3u, 4u... En maar woelen en draaien en jammeren tussendoor.
    Ik krijg dan eventjes slaap tot 7u als ik geluk heb.
    9u
    11u
    13u
    15u
    17u begint het clusteren, om 20u slaapt hij.
    23u nog een slok en dan begint het weer overnieuw.

    Dit duurt al ruim vier maanden, hiervoor maakte hij nachten van soms 8 uur, 11 uur een paar keer. Hij kan het dus wel, maar waarom doet hij het niet meer?

    We zijn met 7 maanden langzaam begonnen met fruithapjes. Dit gaat prima. Sinds een week of 3 krijgt hij ook avondeten en sinds dat moment zijn de nachten nog erger geworden.


    Ik heb ruim voldoende melk, daar ligt het niet aan. De andere borst lekt vrolijk mee wanneer hij aan de ene ligt te drinken. Kan tussendoor ook makkelijk 200cc kolven (het is dat hij geen fles accepteert, anders hadden we dat al geprobeerd).
    Hij groeit op de +1 lijn, ook prima. Drinkt telkens maar een paar minuutjes, volgens LK is dat normaal. Dit is zijn ritme om het uur, was al zo sinds geboorte dus daar leg ik me bij neer. Overdag prima te doen maar die nachten...

    Ja, vaak heeft hij in de ochtend een vieze luier, kan er bijna de klok op gelijk zetten. Krijg de neiging om maar weer te stoppen met bijvoeding.

    Wie herkent dit en/of heeft 'de oplossing'.

    *Gaap*
     
  2. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Hoe houd je dit vol? Jemig zeg, compliment.
    Ik heb geen ervaring met zulke vreselijke nachten maar is het een mogelijkheid/idee om hem zijn hapje in de middag te doen i.p.v. de avond?
     
  3. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Hij eet met de pot mee dus lastig. Ik heb pas rond 18:00 de kans om te koken wanneer mijn vriend thuis is, anders slaan de oudste twee elkaar de hersens in als ik even uit beeld ben :mad:

    Daarnaast, zelfs al geef ik hem eerder, dan krijst hij alles bij elkaar als wij aan tafel zitten en stopt pas als ik hem dan ook wat geef. Hij heeft heel goed door dat wij dan eten en 'eist' zijn portie wel op :roflmao:
     
  4. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Ohja, hoe ik het vol houd, geen flauw idee. Ik schreeuw en krijs af en toe alles bij elkaar uit frustratie, zit dan een potje te janken en kan er vervolgens weer een paar weken tegenaan. Pffft heftig hoor. Dank je voor je lieve berichtje :)
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Slaap je samen?
    Hier werkte het om zoon op z’n eigen kamer te leggen. Ipv elke anderhalf uur werd hij elke 3 uur wakker snachts. Wat de meeste nachten maar max 2 keer eruit betekende. En de tijd die hij ertussen liet werd ook snel langer.
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hier ben ik ze op haar eigen kamertje gaan leggen. Weet niet of die van jou op een eigen kamertje slaapt?
    Anders zou ik ergens tegen gevoel in rekken... in de hoop dat ie dan meer per keer zou drinken.
    Hoewel met deze warmte snap ik dat hij vaker om korte voedingen vraagt ivm dorst. Ik zou denk ik proberen buiten de warmte om toch meer ritme te krijgen wat voor beide werkt.
    Dit is zo zwaar voor je! Zou hij snachts een slokje water van je partner accepteren?
     
  7. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Ja we slapen noodgedwongen samen, helaas (nog) geen eigen kamertje.
     
  8. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Als hij de fles zou accepteren zou ik vriend met baby en fles naar boven sturen en zelf een lange nacht op de bank maken denk ik.
    Het is 's nachts echt dorst. Ik kan proberen het te rekken, dan zet hij een keel op. Met de borst is hij zo weer stil.

    Een eigen kamertje is in zicht, onze verbouwing is in de laatste fase dus over een maand hebben we allen een eigen kamer. Heerlijk!
    Denk dat het veel verschil gaat maken aangezien ik dan niet meer van elk zuchtje wakker word en hij mij niet in zijn buurt ruikt.
    Het is zo makkelijk hè, die borstvoeding. Mama is er altijd. :rolleyes:
     
    Eternity vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik lees nog een maandje. Je zou natuurlijk ook een nachtje beneden kunnen slapen. En als hij dan wakker wordt erheen gaan. Of laten brengen door je man. Wie weet door je afwezigheid al een lange ruk.
     
  10. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Accepteert hij een drinkbeker ipv fles, bijvoorbeeld zo'n Difrax oefenbeker?
     
  11. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Pittig meid. Hopelijk is de verbouwing g voorspoedig en helpt het als hij je niet meer 1,2,3 hoort en ruikt.
    Oefenbeker of een rietjes beker met wat anders dan borstvoeding er in voor de dorst?
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Poeh ik baal al bij 2 nachtvoedingen. Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Geen tips hier die nog niet gegeven zijn maar Wil je wel succes wensen. En ik hoop voor je dat hij weer wat langere rukken gaat maken
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je zijn oren al laten nakijken? Dat gedrag begon bij ons ook rond zeven maand, en op elf maand heeft hij met spoed buisjes gekregen toen bleek dat het daar niet goed zat...
     
  14. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Ook als je er verder helemaal niks aan ziet?
    Zal een afspraak maken bij de huisarts, want dit trek ik zo ook niet meer.
     
  15. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Helaas accepteert hij niks anders dan de borst. Zou het evt van een lepeltje kunnen proberen maar dat is ook zo'n gedoe.
     
  16. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Difrax ga ik achteraan, makkelijker dan een gewone beker. Tenminste, dat zijn die met die uitsparing toch? Dank je voor de tip!
     
  17. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ja, precies. Die kunnen ze vaak al vroeg gebruiken, dus wellicht ook voor de gekolfde melk. Kun je in ieder geval een beetje afwisselen.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  18. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    En wellicht is een beetje water ook al voldoende evt.
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier precies hetzelfde verhaal. Als mini baby perfect slapen moesten haar zelfs wakker maken voor een voeding.
    Met een maand of 6 begon t. Steeds slechter slapen uiteindelijk ieder uur wakker.

    Bleek dat ze een nekblokkade had. Paar keer naar de osteopaat geweest en grootste probleem opgelost. Het drinken was gewoon het troost zoeken vanwege pijn.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, dat kan.

    Overigens: hij drinkt echt niéts anders dan de borst? Ook niet uit een open beker? Oefen je daarop? Bijvoorbeeld yoghurt in een beker, dat is niet zo lopend. Of een beker mee in bad en daar oefenen. Dat kan wel helpen.
     

Deel Deze Pagina