De helse nachten...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jet2018, 30 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier 3 baby's met dat gedrag helaas. De oudste was het ergste, maar die kreeg flesvoeding, het hoeft dus zeker niet aan de borstvoeding te liggen. Dat vond ik juist makkelijker, dan sliepen ze vaak daarna weer verder. Hier wel alle drie verborgen reflux, buikslapen maakte het al iets beter. Maar pas vanaf een jaar of 2 begonnen ze met doorslapen.
     
  2. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Onze zoon kreeg de fles en sliep met 6 weken door. Dochter borstvoeding en pas na 3 jaar weer eens een nacht doorgeslagen, zij huilde niet, dronk en sliep verder. Maar zoon #2, pfffttt ... Ik weet niet wat het is. Morgen de huisarts bellen voor advies. Hij slaapt al vanaf de kraamweek op zijn buik, anders slaapt hij niet (bij alle drie zo).

    Gisteren heb ik hem geen avondeten gegeven, maar gewoon de borst als hij honger had. 2x 3 uur gemaakt. Ik snap er niks van. Is het dan gewoon mama honger? Omdat hij na avondeten minder lang clustert?

    Vanavond is hij chagrijnig. Er komen tandjes door, de een na de ander, zitten nu op 5 totaal en volgens mij komen er weer twee.
    Hij is de afgelopen maand gaan kruipen, zitten en staat nu, doet voorzichtig stapjes langs de rug van de bank en langs de tafel.
    Is het een sprong?

    Pffft... Out of options

    Morgen huisarts bellen dus.
     
  3. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Nee, water en dergelijke ook geprobeerd. Maar moet doorzetten, dat weet ik. Hij vindt zelfs gekolfde melk vies. Koud, warm, lauw, maakt niet uit. Kreeg er gisteren al slapend 5cc in. Bij elke druppel die per ongeluk in zijn mond kwam keek hij zo vies, best grappig eigenlijk haha
     
  4. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Even een update. Binnen een maand heeft onze jongste zes (!) tandjes gekregen, is gaan kruipen, zitten, staan binnen een paar weken. Die paar weken waren echt een hel, maar sinds ik dit topic heb geopend is hij iets rustiger.
    We hebben de vaste voeding wat geminderd, meneertje eet namelijk als een bouwvakker en krijgt dan volgens mij gewoon buikpijn. Dat in combinatie met de sprong, 1+1. Minder bijvoeding is een rustiger kind.

    Hij komt nu 's nachts net als overdag om het uur, ik leg hem aan en val weer in slaap. Het is niet ideaal maar het went. Vannacht heeft hij mij tussen 2:00-6:30 laten slapen *doet een vreugdedansje* :thumup:
     
    Zoe123, NdNk, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Fijn dat er in elk geval iets vooruitgang is. Hij is ook flink aan het ontwikkelen ja!
     
  6. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Het gaat nog steeds niet best hier.
    Heb via de vpk van CB een pedagoog ingeschakeld, sta op de wachtlijst (met urgentie, gelukkig).

    's nachts drinkt hij om het uur, ligt dan ruim een kwartier aan de borst en wanneer ik hem loskoppel omdat hij mij als speen gebruikt, begint hij weer te huilen. Ik wieg hem dan in slaap, als dat niet werkt voed ik hem in slaap en probeer het opnieuw.
    Hij draait en zucht veel in zijn slaap waardoor ik ook vaak wakker word, en als hij weer wakker wordt begint hij keihard te krijsen en kunnen we weer overnieuw beginnen.
    Ik slaap tegenwoordig in etappes van hooguit een half uur. :cry:

    Nu school weer is begonnen en ik elke ochtend en middag een half uur in de auto zit, merk ik dat het echt niet meer verantwoord is.

    Hoop dat de pedagoog kan helpen met bijvoorbeeld slaaptraining, of me kan helpen met onderzoeken naar wat er aan de hand is.
    Wil zelf nu koemelk vrij gaan eten om dat in ieder geval uit te sluiten.

    Gevalletje handen in haar ofzo. :confused:
     
  7. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Hier niet veel raad, wel herkenning. Heel veel geprobeerd (bij ons in slaapkamer versus in eigen slaapkamer, flesje kunstvoeding geven voor het slapengaan, …), maar niets hielp (en het ging ook een hele tijd van kwaad naar erger).
    Uiteindelijk is het plots vanzelf opgehouden toen ze ca. 18 maanden was. Dus het enige dat ik je kan meegeven, is: het is zwaar, heel zwaar met momenten (ik kan me de ochtenden nog levendig voor de geest halen waarop ik op de werkvloer moest verschijnen na wéér een nacht elk uur gezien te hebben), maar ooit stopt het... Heb je misschien niet veel aan, maar dat was mijn overlevingsmechanisme toen. Het proberen los te laten en gewoon wachten op het moment dat het zou beteren (me inprentende dat dit moment ooit echt wel zou komen).
    Maar 'k heb soms wel gevloekt, zeker als je op je werk wel vijf dagen moet 'presteren'.
    Ik duim voor betere nachten, die hopelijk in de nabije toekomst op jou liggen te wachten!
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  8. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Dank je voor je lieve berichtje @Ansel
    Ik weet het, ooit gaat het over, zo was het ook bij mijn dochter, maar die huilde niet zoveel.
    Ik ben zo 'blij' dat ik nu geen werk heb, had er niet aan moeten denken om zo brak op mijn werk te moeten verschijnen.

    Ik zie vandaag een ondernemend mannetje, vrolijk, spelend, uitdaging zoekend, door het hele huis heen kruipen en lopen (langs de tafel). Hij is nog geen 10 maanden oud en ontwikkelt zich zo snel. Dat zal vast allemaal meespelen.

    Deze week komt de pedagoog al! :thumup:
     
    Ansel vindt dit leuk.
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ben je al iets wijzer geworden?
    Wat ik me nog afvroeg, zou slapen op zijn eigen kamer nog helpen? Hier scheelde dat echt heel fors in de nachten, maar mijn zoon was toen nog wel een stuk jonger. Ik werd wakker van ieder zuchtje. En ik heb een onrustige slaper, die ‘s nachts regelmatig een paar snikjes geeft en dan weer slaapt. Vaak had ik hem dan alweer uit de wieg om hem aan te leggen.

    Edit: sorry, bericht gemist dat hij geen eigen kamertje heeft.
    Heel extreem, maar wat gebeurt er als jullie eens een nachtje in de woonkamer slapen?
     
  10. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Hoe gaat het nu @Jet2018 ? Ik heb een dochter van 9 maanden en ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben zó moe.
     
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Precies hetzelfde, hij huilt en huilt. Weet t momenteel ook even niet meer. Ben vannacht maar zelf ergens anders gaan zitten en heb hem laten huilen. :cry: tot hij echt verdrietig werd, toen aangelegd. Heb twee keer gevoed vannacht ipv de reguliere 5 a 6x.
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Oh bah wat naar hè....

    Ben op het punt aangekomen dat mijn hersenen kortsluiting kijken te maken, mijn hoofd wordt traag en ik ben warrig.
     
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    #33 Neuzeke, 14 sep 2019
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
    Dit vind ik een geweldig goede tip.

    Is uw kindje al eens medisch onderzocht.

    Is er geen sprake van reflux?
    Wij hadden dit bij onze oudste namelijk.
    Hij wou eigenlijk niet eens drinken en ik dacht dus dat hij iedere keer honger had
    Ik deed dus kwaad ipv goed en zat in een cirkel vast.

    Of mss idd gewoon mama nodig om terug in slaap te komen en uit gewoonte en mss niet zozeer echt van honger?
     
  14. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief



    Niks medisch aan de hand, heb alles uit laten sluiten. De huisarts noemt gewenning en claimend gedrag. Cirkeltje doorbreken dus.
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ja zou idd wel kunnen.
    Cirkel doorbreken zal niet simpel zijn maar je moet het blijven volhouden ook natuurlijk.
    Veel succes
     
  16. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Een gemiddelde nacht:
    22:00 ga ik naar boven
    00:00 komt vriend met de baby (die slaapt tot dan in de box want vanaf 19:00 wordt hij elk uur wakker om te drinken)
    Van 00:00 tot vaak 4:00 ben ik elk uur bezig met voeden, in slaap sussen etc.
    6:00 is hij wakker.

    De afgelopen twee nachten had ik er rond 1:30 echt genoeg van en ben ik naar de bank verhuisd. Resultaat: baby slaapt en ik word rond 6:00 wakker van gehuil, ga boven voeden, leg hem terug en sluip weer naar de bank.

    Oh serieus, die eigen kamer moet heel snel klaar zijn! Ze zijn af, schoonmaken, meubels kopen en verhuizen, pfffttt kan me niet snel genoeg gaan.

    Hij ruikt mij dus gewoon en wil bij mij zijn. Ben ik niet in de buurt dan is het goed. Hoe kan dit???
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Mss is het niet ruiken maar iemand die lawaai maakt in zen slaao, waardoor het voor jullie kindje moeilijk is de slaapdelen aan elkaar te knopen?
     
  18. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Hij slaapt door al het lawaai heen overdag dus dat lijkt me sterk. Als hij eenmaal slaapt kan je echt alles doen. Stofzuigen, de andere twee die ruzie maken of iets luid laten vallen...
     
  19. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Hier ook hoor als hij mij ruikt moet ik voedenin de nacht. Als voeding kort geleden is stuur ik man voor een speen want ik kan niet gaan want dan moet ik voeden.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  20. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Herkenbaar, mijn dochter werd ook om de uur wakker en sliep een jaar lang bij ons op de kamer. Zowel mentaal als fysiek was ik kapot, voordat de kleine uk 1 jaar zou worden was ik naar de CB gegaan en heb bij hen gehuild dat ik het niet meer trok en dat ik in een depressie raak als dit zo verder gaat.

    Zij hadden toen een slaapcoach aangeboden en zij kwam toen naar ons toe en zo waren we begonnen aan 'nieuw' slaapschema. Ze moest in haar eigen bedje en in haar eigen slaapkamer slapen en helaas hoorde daarbij wel huilen. Maar wat een verademing na 1 week, ze sliep hele avond/nacht door.
    De slaapcoach is echt handig en ze staat je ook echt bij, want is niet makkelijk om je kind te horen/zien huilen. Maar het is het wel waard en nou huilt ze allang al niet meer als ik haar in bed leg.

    Nu wordt ze wel 2/3 keer wakker in verband sprong en kiezen die doorkomen. Zetpil doet ook wonderen.

    En in een ruimte slapen, lukt mij nu ook niet. Op vakanties of ergens anders slapen moet ook echt gescheiden. Ze ruiken je echt hoor!!
     
    Jet2018 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina