Die van mij is loopt dan achter.... Boven maat 80 en onder wordt 74 nu te kort en ze is 13 maanden...
Ons zoontje is ook gemiddeld en toch echt pas sinds een week of 2 in (HEMA) shirt maat 72, qua broekjes heeft hij nog maat 62 en 68 aan. De rompers vind ik inderdaad ook ideaal, alleen die met lange mouwen.. die mouwen zijn wel erg lang!
Hier een kindje dat perfect in Hema-kleding past en ook echt volgens haar lengte; ze is nu ongeveer 74 cm en maat 74 zit als gegoten. Alleen jasjes/vestjes koop ik een maatje groter.
Jurkjes van de Hema vallen errug klein idd. Veel te kort, dus die koop ik ook groter dan de maat die mijn dochter eigenlijk heeft....
die maat lebel klop wel.. Ik heb zelf bij de zeeman gewerkt en daar hadden wij ook zo ding hangen heel handig voor mensen die niet weten welke maat ze moeten kopen voor wanneer... maar idd soms wijken de kleren af en vallen ze groot of te klein uit maar die maatlebels zijn echt van het gemiddelen en is al jaren oud en eigelijk nooit veranderd....
Ik werk bij de Hema en het is mij ook opgevallen dat de tabellen die wij in de winkel hebben hangen niet echt kloppen. Ik zeg dat dan ook meestal tegen klanten, ook uit eigen ervaring weet ik dat de kleertjes daar groot vallen (vooral de mouwtjes zijn zoooo lang). De meeste mensen stellen dat wel op prijs Van de jurkjes wist ik niet trouwens! Ik koop die dan ook niet Maar da's goed om te weten.
ligt geowon aan het figuur, mijn zoontje zat al met 5 wkn in 62...nu nog steeds, maar groeit ook al 62 uit, heeft meer 62/68...hij ging hard in de lengte...en nu steed smeer de breedte.. mn jongste had pas met 3 mnd maa 62....die groeide keihard in de beedte en heel langzaam in de lengte...uiteindelijk trok dat recht...maarja elk kindje is anders...tis overigens vind ik wel een reeele maattabel bij hun hoor..meeste kleertjes/merken doen het zo..
Hier lijkt de Hema kleding gewoon sowieso niet te kloppen. Dochter is een lange, slanke dame. Broekjes zijn altijd te kort in de goede maat. En maat groter is de lengte dan wel goed, maar dan is ie weer veel te wijd van boven. Shirtjes vallen hier te breed en te kort. Ik koop er dan ook altijd alleen sokken en rompers...
Hier nog een kindje voor wie de HEMA kleding dus wel gemaakt lijkt te zijn. Zowel de broekjes als de shirtjes zitten altijd precies goed! Terwijl ik shirtjes van andere winkels vaak te strak vind.
(alleen eerste pagina gelezen). Ik kijk alleen maar naar de maat, niet naar de leeftijdsaanduiding die daar bij staat. Ik weet hoe groot m'n kinderen zijn en op basis daarvan koop ik de kleding. Hier in FR is de maatvoering ook raar. Dat gaat ook echt in maanden. 12 maand is bijv. maat 74. En dan kijkt de medewerkster in je winkel je ook nog raar aan als je die maat voor je baby van 6 maanden koopt Maat 92 is hier maat 3 jaar (eigenlijk 94cm volgens de aanduidingen). In die maat zit m'n zoontje van 20 maanden nu. Dus nee, ik kijk niet naar die leeftijdsaanduidingen. Is bij elk kind toch weer anders...
Zelfs tussen de kleding veel verschil bij de hema. Bestelde ooit twee vestjes mt 74, maar leek wel een maat verschil. De grootste past hij nu met mt 80 ook nog. Veel kleding valt idd wijd, waardoor mijn slanke Vent het niet past. Overigens klopt voor mijn lange knul de maattabel wel, maar de "gemiddelde" baby past hier niet bij. Dab is idd de h&m beter.
Niet alles gelezen, maar je moet niet naar de maanden kijken die in die tabellen staan. En niet ieder merk is hetzelfde. Het ene merk valt klein, de andere groot.
mijn meisje is nu net 9 mnd en draagt van de hema 80/86 en ze is 80 cm. Ze is lang,het is wel breed de kleertjes maar met riempje of elastiek opgelost.
Nou, mijn dochter is net boven het gemiddelde en zit nu toch echt in maat 68, met bijna 6 maanden. Dus ik vind het ook wel apart... Maar goed, ik vind dat toch altijd een beetje voor mensen die een cadeautje kopen ofzo. Dan is te groot beter dan te klein Zelf weet je wel welke maat ze hebben!
Die leeftijdsaanduiding klopt hier van geen kanten....Mijn oudste is 2,5 jaar en zit nét in 86, broeken zitten goed, truien zijn vaak nog te lang. Dus ja, wat moet je dan met de leeftijdsaanduiding . De jongste is 6,5 maand en die past goed in 62. En wat trouwens ook wel vreemd is bij de Hema, is dat een enkel ding soms heel smal valt. Mijn oudste is smalletjes en ik moet altijd bij alle broeken het elastiek heel strak zetten. Maar ze heeft 1 broek die ik met moeite dicht krijg bij haar daar klopt toch niets van? Allemaal spijkerbroeken van de Hema. Verder ben ik er wel heel blij mee want de broeken zitten verder mee en blijven ook mooi maar sommige dingen zijn gewoon niet consequent. Maar goed, de jongste heeft 2 truitjes van Lief! en het truitje 50/56 is groter dan het truitje 62 . Dus het overkomt de beste
Daar ben ik het volledig mee eens, en er zijn wel meer merken waarvan de maten wat afwijken. Hema snapt het prima dan. Ik kijk gewoon naar mijn kindjes naar wat voor maten ze hebben en koop de goede maat, ik kijk niet naar de leeftijden. Want dan zou mijn zoontje een truitje in maat 104 moeten hebben maar hij heeft maat 110. En mijn meisje zou dan maat 86 moeten hebben maar heeft ook soms nog 80. Pure onzin dus naar leeftijd kijken op kleding.
ik heb ook nooit naar de leeftijden gekeken anders zou mijn meisje maat 74 moeten hebben,me zoon van net 5 maat 110(heeft maat 140/146) en mijn oudste zoon had dan 152 moeten hebben(maat m) dan zouden mijn kindjes in veelste kleine kleding moeten lopen als je de leeftijden volgt.Mijn zoon van 5 draagt 5/6 kledingmaten meer dan de leeftijdmaattabel aangeeft.