De Hema snapt er niks van volgens mij...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik snap eigenlijk dit hele topic niet zo goed. Het lijkt mij toch meer dan vanzelfsprekend dat deze maten gebaseerd zijn op gemiddelden en aangezien er maar weinig kinderen precies als gemiddeld groeien (een gemiddelde wordt immers genomen uit ontzettend veel verschillende getallen) is het dus toch logisch dat voor een deel van de kinderen deze tabel niet klopt.

Maar dat betekent niet dat de Hema er niets van snapt, maar dat TS er niets van snapt ;)

De Hema kan natuurlijk nooit een tabel maken voor alle kinderen. Het enige wat zij kunnen bieden is een tabel dat gebaseerd is op gemiddelden.

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het gemiddelde geboortegewicht van een baby (na een voldragen zwangerschap). Voor een jongen is dat 3400 gram en voor een meisje 3300 gram (aldus het CBS).
    Mijn meisje is met 39 weken geboren en was 3700 gram, mijn zoon ook met 39 weken en was bijna 4000 gram.
    Conclusie: Het CBS weet er niets van?

Nee, mijn kinderen zijn gewoon niet gemiddeld! :) Net zoals ontzettend veel van de kinderen. Maar door al die verschillende gewichten samen te nemen en te delen door het aantal kinderen krijg je een gemiddelde.

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    @yummy maar volgens mij doelt ts er op dat de gemiddelde maten van de hema anders zijn dan bijvoorbeeld h&m en prenatal.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Klopt volgens mij ook niets van. Hier een heel gemiddeld mannetje van 13 maanden en die begint nu over te gaan naar mt 80. Er is echter nog zat 74 dat nog prima past.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.967
    3.973
    113
    Precies!
    Ik snap ook dat zo'n maattabel een richtlijn is en dat net als bij volwassenen, de ene wat groter/breder/langer is dan de andere.
    Maar de maattabel van de hema is gewoon anders dan die van de h&m (overige winkels weet ik niet, nooit op gelet). Maar valt me ook op dat de kleertjes van hema over het algemeen groot vallen. En dan heb ik het over de maatjes 50-68 (groter heb ik nog niet gekocht;) ) Vooral die mouwen zijn zo lang!

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Het zijn inderdaad gemiddelden hè. En dan heb je nog de verschillende merken die ook nog eens totaal van elkaar verschillen. Eigenlijk kun je er niets mee, met zulke tabellen haha!

Dennis bleef een beetje achter in groei de eerste 6 maanden en kon heel lang nog in 62/68. Daar ga je al met je gemiddelden.
    Met 1 jaar zat hij in 74, met anderhalf in 80/86 en nu in 86.
    En dan nog valt een shirtje van de H&M vaak ruimer dan dezelfde maat van de Hema bijvoorbeeld. Tis ook maar net hoe je kindje gebouwd is. ;)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Alle maten vallen anders. Kleding van Hema valt ook anders dan die van de H&M. Kwestie van alles op elkaar blijven leggen.
    Mijn zoontje draagt nu maat 86 van HEma en maat 80 van H&m. Ach zolang ik het maar snap klopt het vast allemaal wel ;)

Deel Deze Pagina