O dat wist ik niet. Maar bizar, peuter geeft toch een bepaalde ontwikkelingsfase aan waar dreumessen nog lang niet zitten? Rare jongens die Belgen
Toen ik de opleiding SPW deed (lang geleden, 2002-2004) toen hadden we het nog niet eens over een dreumes. Van 0 tot 1,5 was een baby, van 1,5 tot 4 een peuter.
Oooooh man. Hij is hier vast al genoemd. Maar ik krijg enorme jeuk van ‘schooltje’ in plaats van peuterspeelzaal / kinderdagverblijf. HET IS GEEN SCHOOL MENSEN. *zo. Ik ben het kwijt
Ik deed ook even SPW (snel weer mee gestopt hoor haha) in 2004 en daar hadden ze het wel weer over dreumessen.
Eigenlijk zijn wij Nederlanders raar, dat wij een woord hebben voor een 1 jarige. In het Engels ga je van baby ook naar toddler. Wij zijn juist apart dat wij een 1 jarige dreumes noemen.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en krijg hopelijk mijn tweede kindje over een aantal weken. Maar ik krijg ook de kriebels van dat hele regenboog gebeuren... neemt niet weg dat ik er geen moeite mee heb als iemand anders er troost uit put maar ik vind het persoonlijk helemaal niks.
Mijn dochter zit nochtans volop in de peuterpuberteit Qua ontwikkeling ken ik niet zo veel. Hoe er bij ons geteld word: 0-1: baby 1-2,5/3: peuter en met 2,5 begin meestal je in de peuterklas (dus hier wel al echt school @Lisa280887 ) 3-6: kleuter en zit je in de kleuterklas 6-12: schoolkind en start je in het lager onderwijs
@Lisa280887 ja en na het schooltje gaan de naar de grote school hahaha Of zoals mijn peuter zegt: ik ga naar de basisschool hè? Gelukkig.hij snapt het
Mijn middelste gaat naar de peutergroep op de basisschool. Ze gaat 2 ochtenden en dan zeg ik gewoon dat ze naar school gaat. Geen schooltje, maar gewoon school. Als ze naar de kinderopvang gaat, zeg ik dat ze naar de opvang gaat.
Mijn zoon van net 3 corrigeert mensen die aan hem vragen of hij al naar ‘school(tje)’ mag gelukkig ook altijd met ‘nee, naar de peuterspeelzaal!’
Waar ik ook kotsneigingen van krijg zijn van die kreten over iemand zijn kinderen onder bijv een foto op FB: Love you to the mooi and back, WALGELIJK!
Ik had er nog nooit van gehoord. Mijn eerste gedachte was dat dat dan een kindje van twee vrouwen of twee mannen zou zijn (mijn associatie met regenboog) Ik heb wel een miskraam meegemaakt (met 7 weken). Maar ook als ik de term gekend had, denk ik niet dat we die gebruikt zouden hebben.
Ja. Gruweli Ik vind het vooral bizar dat er wel een term is voor baby, dreumes,peuter, kleuter. En dan jarenlang niks. En daarna komt tiener, puber, jong-volwassen, volwassen, bejaard. Dus... Wie heeft de juiste term voor een kind tussen 6 en 10 jaar?
Ik krijg letterlijk jeuk over mijn hele lijf van de woorden luizen en mieren. Tijdens het typen ben ik al aan het krabben.