Mobiele airco?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze dochter haar kamer wordt bizar warm en wij overwegen een mobiele airco.

    Wie heeft dit ook? Werkt dat?

    En staat dat ding dan de hele dag en nacht aan of zet je hem uit op een gegeven moment??
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Heb ik op de kinderkamers staan! Ze staan met dit soort warme dagen een gedeelte van de dag aan: doorgaans zet ik ze een uur voor het middagslaapje en een uur voor bedtijd ‘s avonds aan. De gehele dag aan laten staan is geen optie: maakt een behoorlijke herrie...

    Werkt fijn en doet zeker z’n werk. Moet wel zeggen dat met die enorme temperaturen van vorige zomer weinig effect had. Met de airco’s aan was het heerlijk maar een kwartier na het uitzetten was het weer vies warm....
    Maar de mobiele airco’s zijn doorgaans niet de allersterkte (althans: die je in huis laat inbouwen zullen het werk ongetwijfeld beter doen) en tegen die giga hitte valt nauwelijks op te koelen :p
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Inbouwen lijkt me zoveel gedoe.. en allemaal buizen hoorde ik :(


    Maar dan is het snachts dus alsnog zo heet?? Zijn er geen stillere apparaten?

    Meisje dr kamertje is nu nog 25 graden en ze kan er gewoon niet van slapen.. en slapen is al drama :p dus dit is niet fijn :p
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Mijn ouders hadden er vroeger 1. Was altijdheerlijk koel op hun slaapkamer. Hij ging op timmer dus in de nacht ging Hij af en toe nog een x een half uurtje aan automatisch.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Inbouw of mobiel??
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Mobiel
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Neehoor, ik overdreef misschien wat in mijn vorige post. :p Ik wil de temperatuur niet als “lekker fris” bestempelen maar koeler washet zeker! Alleen met dat stervenshete weer van vorig jaar was het soms wat lastig (blijvend) te koelen. De kinderen sliepen echter al voor de temperatuur weer (flink) begon op te lopen.
    Op dagen zoals vandaag gaat het prima!

    Rot dat je dochter zo’n last van de temperatuur heeft... Misschien is een (wat betere) ventilator iets? Die zijn doorgaans ook wat stiller en kun je dus ook de hele nacht laten draaien.
     
  8. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ik zou investeren in vaste airco. Wij hebben helemaal geen buizen of leidingen lopen in het zicht. Dat heb je juist met mobiele airco's . De afvoer moet altijd naar buiten door een raam en het effect is minimaal
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mee eens!
    Wij hadden vroeger een mobiele airco... ik vond het een rampending.
    Nu vaste airco laten plaatsen, geen leidingen en buizen in het zicht en heerlijk koel!
     
    Butchke vindt dit leuk.
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik gooi het even over een andere boeg...

    Rolluiken :D:D:thumup::thumup:

    Wij hebben 2 jaar een mobiele airco gehad (wel een hele goede via het werk van mijn man) maar vorig voorjaar rolluiken laten plaatsen op de bovenverdieping.

    Achteraf hadden we dat gelijk moeten doen toen we door huis kochten. Wat een verademing!
    Rolluiken lekker de hele dag dicht. Het is goed donker op de slaapkamers en 's avonds lekker koel :thumup:

    Laat de hete zomer maar komen :D
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Mag ik vragen wat zoiets nu kost? Ongeveer? Ik twijfel erg om een airco te laten plaatsen. Het liefst in combinatie met rolluiken aan de zonkant.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben vaste aircos in alle slaapkamers incl woonkamer en zolderkamer. Wij hebben een serre en zonder de aircos is het niet te harden hier.

    Hier zie je helemaal geen leidingen lopen en ze maken geen herrie. Ze kunnen koelen, drogen, verwarmen en alleen blazen zoals een ventilator.

    Ik wil nooit meer anders. Ze zijn ingesteld op timers. Zoals vandaag gaan ze bij de kinderen om 1900 aan en om 2100 uit en bij ons om 2300 aan en 00:00 uit. Beneden gaan ze aan om 1200 uur als wij niet thuis zijn ivm de honden en om 1700 uur uit.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.484
    1.090
    113
    Wij hebben op de slaapkamers met dakkapel de mobiele airco heel netjes naar buiten gewerkt. Op het dak zit een dakpan waar je een pvc buis op aan kunt sluiten en zn soort schoorsteenhoedje erop. De airco slang zit dus in die pvc buis. De pvc buis steekt dus het stukje van het knieschot naar de dakpan. Het koelt daardoor super goed terug op onze kamer en geen valse lucht gaten. De herrie vinden wij niet hinderlijk. Een ventilator maakt vergelijkbare herrie.
    In een normale muur kan dit ook door de slang aan te sluiten op dezelfde manier als een afzuigkap.
    Het stroomverbruik is wel flink, maar dat zal met een vaste airco ook zo zijn. Wij hebben vorig jaar onze tien jaar oude airco vervangen en dat scheelde 500kwh op jaarbasis ondanks de bloedhete zomer.
    Bij de kinderen draait hij van 18:00 tot 00:00 als wij naar bed gaan. Bij ons draait hij vanaf dat we gaan slapen de hele nacht door. De voorkamer koelen we door de deuren open te laten en daar een ventilator te zetten zodat de koele lucht die kamer in gaat.
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Maar waar lopen die buizen dan?
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Alleen echt niet te betalen helaas....2 slaapkamers.....bijna 4000 euro, mijn offerte staat nog online ergens.
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn topic met offerte is 2 wkn oud, staat nog ergens hier. Bijna 4000 euro en pas kunnen monteren na de zomer....
     
  17. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Wij hebben ook een mobiele. Ding is best zwaar dus 'even' verplaatsen naar andere ruimte is niet makkelijk. Zoals eerder werd genoemd is het stuk aangenamer als hij aan staat maar loopt temperatuur inderdaad weer op zodra je hem uit zet. Maar voor dat zover is dan slapen ze hier idd al. Het is wel ff een dingetje met de luchtslang naar buiten te doen, dit doen wij via het raam, maarja dan staat die dus open(best een flinke slang namelijk)... Niet heel subtiel proppen wij de rest van het open raam vol met dekens en kussens zodat de warmte nog een beetje buiten blijft. Hij maak ook wel wat herrie maar hier zijn we ondertussen wel aan gewend.
    Ookal is het flink wat gedoe, maar zijn super blij met dat ding. Gekocht voor zolder bij onze zoon, maar staat eigenlijk stiekem al ruim een jaar op onze kamer omdat hij vorige zomervakantie weinig thuis was, moeten hem toch maar weer terug gaan zetten ben ik bang haha
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mmm nu verschillen de meningen..

    En van die aircos die he aan de muur monteert net als je in vakantie huisjes in de zon hebt??

    Is dat een beter alternatief??
     
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.927
    113
    Ik heb net vorige week de mobiele airco verkocht via marktplaats. Het ding maakte veel herrie, nam veel plek in (met name in herfst/winter wanneer hij niet eens gebruikt werd.) en koelde maar zeer kort. We hebben allemaal een ventilator op de kamer en als we die op het bed richten is het koel genoeg.
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier 2 mobiele aircos staan.
    Het haalt het benauwde weg van de kamer. Maar de temperatuur komt al snel weer terug.
    Als dochter op haar kamer slaapt, dan gaat hij uit. Aangezien hij veel herrie maakt.

    Vandaag worden er rolluiken geplaatst. Hopen dat we dan die airco's niet meer nodig hebben. Had er meer van verwacht. ;)
     

Deel Deze Pagina