diep van binnen blij. .... maar durf het niet te laten merken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama1803, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik heb al een paar topics geplaatst maar zal voor de gene die het nog niet gelezen hebben nog even uitleggen. Ik ben ongepland zwanger geraakt Door de pil heen van een man waar ik geen relatie mee heb. Op het moment dat ik de test vast had was Ik in diepe schok. Dat was afgelopen vrijdag. .... Ik heb het mijn ouders vertelt en die zijn natuurlijk heel erg geschrokken. Heel het weekend in hoge spanningen gezeten maar op begin er nu toch stiekem blij om te worden maar durf het niet te laten merken omdat de hele situatie best wel raar is. ..... vanmiddag vertelde ik het nieuws tegen de vrouw van het kinderdagverblijf waar mijn zoontje zit en ze pakte me vast knuffelde mee en zei ik ben blij voor jou hoor meid en ik barstte in tranen uit...... Ik ben nu ook stoelen toch wel blij en geweldig dat ik zwanger ben terwijl het eigenlijk niet de bedoeling was...... maar waarom durf ik niet blij te zijn voor mijn ouders bv.....

2. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Stoelen is stiekem

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geef jezelf en je omgeving gewoon even tijd om te wennen. En toon je blijdschap tot die tijd gewoon hier.

Dus: gefeliciteerd!!! Hoera!!! :)

Ik denk dat het, zodra het wat rustiger is rondom de situatie met de vader, juist goed is om ook je blijdschap te laten merken. Iedereen -en zeker de zoon die je al hebt en straks ook je baby- mag toch weten dat dit een zeer gewenst kind is!

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Van harte gefeliciteerd!
    Ik zat ook in een hele rare situatie,ongepland maar zeer gewenst zwanger.
    Ik denk dat je nog even goed moet wennen aan het idee en blij zijn mag je gewoon.
    Ik schaamde me aan de ene kant wel in het begin (daar vond ik het wel een situatie naar al was dat dus niet zo) en daar ben ik snel over heen gestapt.
    Veel succes en geniet ervan!!

5. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik voel me ook echt zwanger. .... misselijk plas mezelf suf haha...... Ik vond de zwangerschap echt geweldig van mijn zoontje. ..... 14 oktober heb ik pas de eerste echo ben dan 8 weken maar dat duurt nog zo lang. Ik wil die kleine spruit zo graag zien...... Ik vind het ook heel leuk voor mijn zoontje dat hij er misschien wel een half broertje of half zusje zal krijgen. Laatst was Ik bij een vriendin die ook net bevallen was en mijn zoontje was zo lief voor die kleine echt ik smelte helemaal en stond met tranen in mijn ogen. .... Ik ben niet zwaar gelovig maar op de een of andere manier denk Ik dat het zo moet zijn. ... Dat dit met een rede is gebeurd en zal ook dit kleine wonder liefde vol op laten groeien. Ook al is het grootst gedeelte alleen maar ik weet gewoon dat ik het kan.

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ondanks de moeilijke situatie. Gefeliciteerd!!!
    Hopelijk kun je er samen met je ouders van gaan genieten en de rest van je omgeving, als zij net als jij gewend zijn aan het idee.

7. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Lijkt me een best moeilijke situatie, ga je het de vader ook vertellen? Of is hij niet in beeld?

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Je zegt door de pil heen maar in je vorige topic staat dat je diarree had en je dus de pil niet goed hebt gebruikt, ik vind dat soort uitspraken altijd vervelend want dat zou betekenen dat de pil niet veilig zou zijn terwijl ie wel veilig zou zijn als je de bijsluiter goed had gelezen (en dus de pil goed had gebruikt!) (overgeven, diarree en antibiotica zijn algemeen bekende dingen waarvan de werking van de pil minder word)

Maar goed dan nog, het is nu eenmaal zo , de kaarten zijn gedeeld en je maakt er het beste van, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, daar heeft dan niemand anders wat van te vinden behalve jijzelf (en ja de mensen van wie zijn hulp je afhankelijk bent want als alleenstaande mama, die nu nog een keer zwanger is zal het natuurlijk niet echt makkelijk worden (ik denk dat je dat ook wel beseft) dus als mensen commentaar hebben is dat niet altijd gemeen bedoeld het kan ook een vorm van bezorgdheid zijn, probeer hier doorheen te kijken.

9. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja sorry dat ik het zeg maar hoeveel topics ga je nog openen hier over?
    Kan dat alles niet gewoon in 1 topic?
    Ik bedoel het is lullig dat het je overkomen is maar ook je eigen schuld,
    Heel goed dat je gekozen heb de kleine te houden maar ga daar dan ook van genieten
    heb schijt aan wat andere van jou of je zwangerschsp vinden en probeer wat te genieten

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    gefeliciteerd!! hopelijk gaat alles goed!

Ik denk wel dat je meer aansluiting bij alleen&zwanger zult vinden.

Succes met je zwangerschap!

11. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Weet de man in kwestie het al? En hoe gaat hij ermee om?
    Door de pil heen zwanger worden is een kans van bijna 0 procent, maar ik lees net dat er meer oorzaken waren waardoor de pil dus niet goed werkte, dat is wat anders dan door de pil heen zwanger worden.
    Succes en geniet van de zwangerschap.

12. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik begrijp jullie reacties. .. Ik wist niet dat er een topic was voor alleen een zwanger. De vader in kwestie weet het ook. En hoe die er mee omgaat tja..... heb ik in vorige topics ook al geschreven. Zeker besef ik dat het ook mijn schuld is. Van dat braken en antibiotica was Ik bekend maar geen diarree. En vriendin van mij Had geen enkele van deze symptomen en is ook zwanger geraakt en pas een kleine gekregen. Dus het kan iedereen overkomen en het is niet mijn bedoeling om hier zielig te gaan lopen doen maar ik wil gewoon mijn verhaal kwijt. .... maar zal vanaf nu verder gaan in topic alleen en zwanger idd daar zal mijn situatie betert gewaardeerd worden (niet rot bedoeld) Ik weet dat het ontzettend stom is maar over die diarree zijn meer vrouwen die daar niet van wisten in mijn omgeving.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Je kan toch de bijsluiter lezen of niet, daar staat dat gewoon in hoor, verder vind ik dat je als volwassen vrouw best jezelf wat beter mag informeren (zoals een bijsluiter lezen) je moet toch weten wat je in je lijf stopt of niet?

Maar goed je weet het nu voor de toekomst, ik vind het alleen een beetje "makkelijk" je bent zelf verantwoordelijk voor correct gebruik van anti conceptie (en de pil is vrij veilig bij CORRECT gebruik dat veel mensen dat niet doen zegt weinig over de echte goede werking van de pil en vind ik juist lullig voor de mensen die echt goed alles innemen en toch nog zwanger worden)

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waarom maak je je er zo druk om tiger? Door de pil heen...ondanks pilgebruik...zijn een beetje losjes gebruikte termen, niet helemaal correct maarja lekker belangrijk.

@ts gefeliciteerd!!

15. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ieder voor zich. ... denk je dat ik mezelf niet voor mijn kop kan slaan maar moet ikdaardoor in hoekje van zzitten en mezelf moet gaan zitten schamen. Iedereen maakt fouten we zijn allemaal en mens van vlees en bloed en niemand is perfect ook ik niet. Maar goed ieders mag op zijn manier reageren Ik heb het idd verkeerd verwoord mijn excuses

16. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Mama1803,

Men kan negatief reageren, maar onthoud we zijn allemaal vrouwen, net moeder, langer moeder, of in verwachting. En de een kan wat harder reageren als de ander, wat niet zo fijn is. Ik begrijp jou en anderen die hier schrijven, en ben het zeker niet altijd eens met wat iedereen schrijft en de manier daarop.

Ik wil je adviseren, of je het aanneemt is jouw zaak.. Om niet overal op te happen. Als een bericht je niet aan staat, ben jij niet verplicht hierop te reageren. Richt je op de personen die wel positiviteit kunnen tonen, je hebt al genoeg aan je hoofd.

Nogmaals gefeliciteerd, heb zelf eerder een topic van je gelezen.

17. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Je hebt gelijk. ... maar ook mijn lichaam zit vol hormonen haha..... maar ik hapte toch niet echt. ... schreef ik dat ieder op zijn manier mag reageren dat is zo'n topiv voor. Maar idd komt niet altijd even leuk over. ... Ik weet heel goed dat het stom iswat er gebeurd is. ..... maar iedereen bedankt voor de reacties;)

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Je hoeft je niet te schamen, we maken allemaal fouten maar neem wel verantwoordelijkheid ervoor, door de pil heen zwanger worden is wat anders dan door je eigen fout gebruik zwanger worden natuurlijk dat is compleet aan jezelf te danken.

19. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Maar ik neem toch ook mijn verantwoordelijkheden daarvoor. ..... sorry begrijp het niet goed. .... Waarom neem ik mijn verantwoordelijkheden niet? Ik zal mijn leg stijl aan moeten passen en doe dat ook. ... met heel veel liefde.

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Je snapt hem niet, je neemt verantwoordelijkheid voor je zwangerschap, maar je zegt door de pil heen zwanger worden en dat je niet wist van diarree e.d. maar dat had je dus wel kunnen weten, je doet net of het overal niet bekend was en dat meerdere mensen dat kan treffen, terwijl het gewoon algemeen bekend is dat bij overgeven / diarree je pil niet optimaal werkt (staat namelijk in de bijsluiter), DAT bedoel ik, je verdere omgaan met je zwangerschap dus absoluut niet, ik wens je daar veel geluk mee toe, ik viel alleen over dat ene punt van je.

Kijk het zou persoonlijk mijn keuze niet zijn om alleenstaand als je al een kind hebt dit avontuur aan te gaan, het is al zwaar genoeg met 1 kindje (als je tenminste zelf ervoor zorgt door te werken e.d. wat jij dus doet ) dus dat zal erg zwaar gaan worden zonder financiƫle hulp, wat je officieel niet gaat krijgen van de papa (ja nu met woorden gezegd maar probeer wat op papier te krijgen meid!)

Deel Deze Pagina