Hallo meiden, Ik zou graag willen weten of er toch enkele meiden zijn die tijdens hun zwangerschap hebben gerookt of roken? En voor de mensen wat het er dus totaal niet mee eens zijn; ik hoef geen commentaar of van die botte uitspraken dat je dan een slechte moeder vind etc.. want dan kun je beter bij een ander topic kijken. Ik ben dus zwanger weet het van gisteren, ik rook nog 5 sigaretten per dag ( eerst 25 ) omdat ik gewoon bang ben dat het misgaat, maar omdat ik super zenuwachtig ben rook ik er toch nog een paar...
hoii, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. ja, er zijn meiden die roken tijdens de zwangerschap, je wilt geen commentaar... maar dat is wel iets wat je kunt verwachten in een topic, maargoed ik zal je geen commenteer geven, maar ik wil je toch even zeggen : een kennis van mij heeft haar hele zwangerschap gerookt, en bij de 20 weken echo bleek het kindje een hazenlip te hebben haar dochter is nu 2,5 jaar, maar oooh wat voelt ze zich tot op de dag van vandaag nog schuldig.... je kunt het natuurlijk nooit bewijzen dat het door het roken komt.... maar als ze niet had gerookt ... had ze het zichzelf iig ook nooit kwalijk kunnen nemen, dus denk goed na voor je door blijft roken.
Ik vind het al heel wat dat je van 25 bent gegaan naar 5. Hou er inderdaad wel rekening mee dat het dingen kan veroorzaken bij je kind waar jeje de rest van je leven schuldig over zou kunnen gaan voelen.. Het komt bijvoorbeeld vaak voor dat er een groeiachterstand ontstaat door roken. Voorlopig deel je nog geen bloedsomloop met de kleine, probeer voor die tijd nog meer te minderen. Ik heb zelf trouwens niet gerookt tijdens mijn zwangerschap.
hoihoi hier nog een rokende zwangere ben er totaal niet trots op hoor meid maar mensen die niet roken hebben toch altijd wat makkelijker praten mensen wie verslaafd zijn begrijpen elkaar toch beter.. ik ben nu 17 weken zwanger maar wel net als jij ook een stuk geminderd rookte voor de zwangerschap ook een pakje per dag (20-24) en nu nog 6 of 7 per dag dat is eigenlijk nog te veel ik weet het en ben er ook echt niet trots op maar het is gewoon zoo moeilijk plus daarbij in de begin van de zwangerschap heel even gestopt ook maar toen weer een aantal flinke tegenslagen gehad en weer begonnen ik weet het is geen excuus maar dat maakt het verdomd moeilijk als je begrijpt wat ik bedoel ik zou zeggen meis doe wat je zelf wilt het is nog altijd jouw lichaam en jouw baby en we weten allemaal dat het niet goed is maar ben zelf ook roker dus begrijp je standpunt nou in ieder geval succes en geniet van je zwangerschap
sorry... ik moet dit toch even kwijt!!! Ik heb ook 16 jaar lang een pakje per dag gerookt en op het moment dat ik zag dat ik zwanger was ben ik accute gestopt! Denk aan de gevolgen, dat geeft je wat meer motivatie misschien om te stoppen... ja en anders, sorry, maar vind ik het heeeel egoïstisch! Je WEET dat je je kindje ermee beschadigd! Toch wens ik diegene die nog roken heel veel succes!
ik rookte ook erg veel...maar ben toch direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was...en je wilt geen commentaar maar er valt nou eenmaal niets goeds over te zeggen! ik zou het mezelf nooit vergeven in ieder geval als me kindje er iets aan over zou houden
Misschien even contact opnemen met je HA die weet precies hoe je het moet aanpakken om er helemaal mee te stoppen... Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen (zelf nooit gerookt in de zwangerschap) maar als je dadelijk je kindje baard dan kan jejezel wel voor de kop slaan! Sterkte!
hier ook 2x gestopt toen ik wist dat ik zwanger was!! @TS wat wil je weten van de zwangere die roken???
Gefeliciteerd met je prille zwangerschap! Tsja, voor mij maakt het persoonlijk niet uit of je er 5 rookt of 25 en ja ik rookte ook,... tot mijn positieve test. Nu vind ik het zelf al erg als ik door een groep rokende mensen moet lopen! En ik probeer mij heel erg in te leven in mensen die blijven roken, maar ik kan het niet. Sorry. Het enige wat ik wel kan is je succes wensen met je poging tot stoppen. Ik weet trouwens niet of je van plan bent te stoppen, ik ben er gewoon even van uit gegaan.
Heey Ik snap goed dat je er ontzettend veel moeite mee hebt om zo weinig mogelijk te roken. Toch vind ik het al heel goed dat je overgestapt ben naar 5 sigaretten per dag. Ik rook zelf ook. Zelf rookte ik ook bijna een pakje per dag, maar dit is nu een stuk minder. Wij hebben afgesproken niet meer in huis te roken, maar alleen buiten. Dit scheelt al een heel stuk waardoor ik ook ongeveer 5 sigaretten per dag rook. Roken tijdens de zwangerschap (en ook na de geboorte in huis) is nooit goed voor je kindje. Maar houdt wel in gedachten dat stres ook ontzettend veel schade op kan leveren aan je kindje. Dit heeft de verloskundige mij zelf gezegd. Probeer dus zeker wel te stoppen of te minderen als dat kan, maar lever jezelf geen onnodige stres op, want dit is ook niet goed..!!!!
Zelf rook ik gelukkig niet. Wel ken ik iemand die ook een paar sigaretten per dag bleef roken tijdens haar zwangerschap. Ik ben het er zelf niet mee eens, maar ieder moet het voor zich weten. Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen gerookt en toevallig gaf ze me een zwangerschapsboekje van haar tijd waarin het eigenlijk ook nog min of meer geaccepteerd wordt. Zelf ben ik 10 weken te vroeg geboren en helemaal zeker is het niet of het door het roken komt, maar goed zal het zeker niet zijn geweest. Zoals anderen ook al zeggen, ga naar de huisarts om het bespreekbaar te maken en voor het zoeken van een oplossing. Ik neem tenminste aan dat je zelf wel graag wilt stoppen? Succes!
mijn vriendin is met 26 weken bevallen van haar kindje, er was geen medische oorzaak te vinden, dus hoogstwaarschijnlijk komt het door het feit dat ze tijdens haar zwangerschap heeft gerookt. echter, ik ben een gezonde vrouw terwijl mijn moeder haar hele zwangerschap heeft gerookt. desondanks ben ik gestopt met roken toen ik zwanger wilde worden, voor een kindje wist ik dat vol te houden, maar is enorm zwaar, ik hoop dat je het gaat proberen, succes en sterkte!
Hallo, Ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen gerookt! En ze zijn alle drie harstikke gezond en een normaal geboorte gewicht! Ik weet dat het niet goed is maar een stressende moeder is ook niet goed. En ja ben wel minder gaan roken toen ik zwanger was maar ik kon gewoon niet stoppen........beetje zwak maar goed. En ja heb genoeg commentaar gehad tijdens de zwangerschap maar heb me er niets van aan getrokken! Ik vind dat je naar je eigen gevoel moet luisteren en niet naar een ander tis immers jou kindje
Tja, als je geen negatieve antwoorden wilt horen kan ik weinig schrijven hier. Ik heb wel een vraagje aan je TS, je bent nu een jaar lid hier, dus ik neem aan dat je al langere tijd een kinderwens hebt. Waarom ben je niet begonnen met afbouwen of helemaal stoppen vóordat je zwanger werd?
wat ik niet snap je kan wel van 25 naar 5 maar helemaal stoppen niet. Meid zet die knop om!! ik rookte al 8 jaar ongeveer een 30 sigaretten per dag en ik ben in een kaar gestopt nog voor de posi test omdat het voor mij niet goed voelde te roken als ik zwanger werd. denk aan de gevolgen die je kindje kan hebben. de kans op een miskraam in bij een gezond niet rokend persoon 10% bij een rokende is dat veel meer je hebt een veel groteren kans op premature/dysmature kindjes dit doordat je rookt er veel giftige stoffen naar je kindje gaat en je je kindje "vergiftigd" je hebt een grotere kans op afwijkingen zoals een schisis of klompvoetjes.ook orgaanafwijkingen komen vaker voor bij kindjes waarvan de moeder heeft gerookt de kans op wiegendood is 3x zo groot zet dit eens tegenover die 5 sigaretten?
Vriendin heeft gehele zwangerschap gerookt, kindje is 10weken te vroeg geboren.. Veel zorgen en een slechte gezondheid. Zij rookte ook "maar" 5 sigaretten per dag... Ik zelf ben ook gestopt voor de zwangerschap, rookte veel maar vind de zwangerschap en de gezondheid va mijn kindje belangrijker. Je wilt geen negatieve reacties, maar dit zijn wel de feiten... Hoop voor je dat het lukt om te stoppen. Succes! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Misschien iets heel stoms hoor maar moeten baby's dan ook afkicken als de moeder heeft gerookt of werkt dat niet zo?
tuurlijk heb je altijd mensen (en dan bedoel ik het niet als reactie op hier) die zeggen ik heb/moeder hefet gerookt en ik ben/mijn kind is gezond. tuurlijk dat kan.maar het feit blijft dat er ook heel veel kinderen wel problemen hebben. ik heb een tante die ook eigenwijs was mijn neef heeft down en mijn nicht heeft orgaan afwijkingen en is doof en een spraak probleem
Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap (waar ze overigens nog steeds over liegt!) en ik werd behoorlijk klein geboren (48 cm en 5 pond). Ik heb geen aantoonbare schade opgelopen, maar mankeer wel vaak vanalles en heb een een verminderde weerstand, waarvan ik zelf (en mijn HA) vermoed dat dat daar toch echt mee te maken heeft. Ik neem het haar heel erg kwalijk! Vind het zo zwak van haar! En ik heb zelf gerookt, hoor. 10 jaar lang, min. 25 st. per dag, maar toen ik wist dat ik binnen niet al te lange tijd een kindje wilde ben ik alvast gestopt. Ik zou er niet mee kunnen leven als mijn kind op de wereld was gekomen met enig mankement dat mogelijk aan mij te wijten zou zijn geweest. Ik voel me nu al schuldig omdat hij regelmatig een oorontsteking heeft, aangezien hij de aanleg daarvoor van mij heeft. En daar kan ik niet eens wat aan doen! Echt, meis, alsjeblieft probeer te stoppen! Over dat stress slechter zou zijn, zijn de meningen hevig verdeeld, trouwens. Mijn VK was ervan overtuigd dat de stress van stoppen met roken vele malen minder ernstig is dan het blijven roken, zelfs als je mindert. Realiseer je ook dat je door te minderen de verslaving in stand houdt. Als je stopt doorbreek je 'm pas.... En door die verslaving heb je pas stress. Wedden dat je de uren/minuten zit af te tellen tot je weer een sigaret mag? Das vast veeeeeeel beter dan stoppen...
Lieve meid, ik zal proberen je niet veroordelen. Maar als ik je openingspost zo lees, vrees ik dat je een excuus zoekt van rokende zwangeren om toch vooral maar te kunnen door blijven roken. Ik ben dan wel geen roker, maar als ik zo om me heen kijk, is het vaak niet zo eenvoudig om van een rookverslaving (want dat is het) af te komen. En vind ik het al super dat je nog maar 5 sigaretten per dag rookt. Ik lees dat je nog rookt vanwege stress. Maar is het dan niet beter om de oorzaak van de stress aan te pakken in plaats van de stress weg te roken (met alle mogelijke gevolgen van dien)? Als je rookt tijdens je zwangerschap, loop je risico's en ja...ook dat levert stress op! Kom op meid. Probeer helemaal te stoppen met roken. Geloof in jezelf en dat je dat kunt! Het lukt je wel!