hoi allemaal, sinds een aantal weken heb ik nogal last van afscheiding. niet zo erg het hoort er nu eenmaal bij. maar sinds vanochtend heeft het een hele vage vieze zoete geur. ik kan het niet plaatsen en word er een beetje onpasselijk van. hebben jullie enig idee wat het kan zijn? ik heb gehoord dat vruchtwater een wat zoetige geur heeft. zou het kunnen dat ik al beetjes verlies? of maak ik me druk om niks... groetjes marijke
En als je twijfelt, even opvangen met een kraamverbandje, en dan je vk laten ruiken... (wat een beroep hebben die toch ) die kan het je zo vertellen. Ze zeggen ook wel eens dat het naar sperma ruikt.
Het zou kunnen dat er een klein scheurtje in je vlies zit en daardoor al wat vruchtwater verliest. Het mag wel al komen nu he succes hoor
ja het mag inderdaad al wel komen nu. en dat zou ik ook niet zon heel groot probleem vinden hoor... ben het zwanger zijn nu wel een beetje zat en wil de kleine heel graag in me armen hebben... ik heb voor de afscheiding al wel maandverbandje voor... dus dan toch morgen de VK maar even bellen? of is dat dan te laat... ik hoorde dat als je vruchtwater verliest de bevalling niet langer mag duren dan 24uur? pfff sommig dingen maken je echt onzeker... liefs
Vruchtwater wordt idd vaak omschreven als een zoetigge geur. Ik zou als je twijfelt de vk idd even bellen. Als je vliezen echt gebroken zijn, moet je geloof ik binnen 48 uur bevallen.
ok dan morgen toch maar de vk bellen... 'smiddags is de praktijk telefonisch niet te bereiken. alleen voor spoedgevallen op een speciaal nummer... maar ze zullen er vast niet blij mee zijn als ik voor zon kleinigheidje ga bellen... pfff het zweet breekt me ineens aan alle kanten uit... liefs
Als jij denkt dat je vliezen gebroken zijn, mag je echt het spoed nummer bellen hoor. Je hoort van je vk wel wat zij denkt. Ik zou even bellen.
Gewoon even bellen, anders zit je de hele tijd in onzekerheid. Wat je nog wel zou kunnen doen, is even op hard op je hand blazen, dan komt er druk op je baarmoeder. En als je vliezen zijn gebroken....dan komt er dan een beetje vruchtwater uit. Ik moest dit ook doen bij de vk, en ik verloor geen vruchtwater.
ik heb de vk gebeld en ik moet nog eventjes afwachten. het is ook absoluut niet veel wat ik verlies... maar het is wel anders dan normaal met de afscheiding... heb er ook een beetje buikpijn bij maar verder niet geen verschijnselen dat het begonnen zou kunnen zijn... dus nog maar eventjes afwachten... liefs marijke
Gelukkig heb je je zefl nu toch gerust kunnen stellen. Je kunt echt beter een keer te veel bellen hoor! Wacht rustig af en geniet van de laatste weken.
Klinkt idd als vruchtwater... Ik geloof dat je meestal binnen 48 uur na het breken van de vliezen bevallen moet zijn. Maar een vriendinnetje is pas bevallen na 72 uur. Het kan ook nog langer gerekt worden, als je vliezen bv met 28 weken ofzo breken, maar dan moet je kindje wel goed in de gaten gehouden worden en evt antibiotica toegediend ivm infectiegevaar.
Ik geloof dat de norm inderdaad iets van 48 uur is. Maar bij mij waren mijn vliezen al met 31 weken gebroken en ik heb 3 weken met gebroken vliezen verplicht plat moeten liggen in het ziekenhuis. Het heeft inderdaad met infectiegevaar te maken. Als je vliezen gebroken zijn ontstaat een open verbinding, waardoor infecties kunnen ontstaan. Het ruikt inderdaad een beetje zoetig. Maar ik vond het heel erg naar sperma ruiken.