Hallo dames, Voordat ik zwanger werd deed ik 4 keer per week aan krachttraining. Mijn buikspieren waren keihard. Nu ben ik 22 weken en het begint nu wel te tonen maar mensen zijn verbaasd over hoe klein mijn buik is. Collega van mij die niet sportte is even ver en heeft al echt een flinke buik. De meeste mensen zeggen dat dat komt omdat mijn buikspieren de boel strak houden. Ik vraag me af of dit zo is? Iemand die dit ook gehad heeft of is het gewoon een fabel? Het is mijn eerste kindje. Groetjes
Verschilt wat per persoon denk ik maar hier wel het geval.(vooral bij een 1e) Ik trainde ook veel en mijn buik werd pas met 28wkn zichtbaar voor de buitenwereld. De vk zegt dat het de strakke buikspieren zijn die het naar binnen drukken.
Ik sport ook fanatiek normaal gesproken en had een platte buik. Niks meer van over en best een forse buik nu voor mijn postuur. Wel mooi rond gelukkig
Ik heb nooit het idee gehad dat ik sterke buikspieren had maar dat werd bij mijn eerste wel als reden gegeven voor mijn kleine buik, dus kan wel degelijk. Nu niets meer van over, mijn buik is ook eens zo groot nu
Nou ik ben geen fanatieker sporter en ook zeker niet de slankste (geen vetbuik hoor), maar ik heb voor mijn termijn ook een bescheiden buik. Nu begint het wel wat meer te groeien, maar is nog steeds minder groot dan vergelijkbare zwangeren van mijn termijn. Ik denk dat het per persoon en zwangerschap gewoon verschilt.
Vriendin is sportinstructeur geeft verschillende pittige lessen maar had bij haar zwangerschappen een megabuik, mijn buiken zijn ook altijd klein geweest en geen sporter. De ene krijgt nu eenmaal een dikke buik en de ander een kleine buik. Strakke buikspieren kan meespelen maar hoeft dus niet.
Ik heb volgens de vk ook sterke buikspieren (vraag me niet hoe, ik sport nooit). Daardoor heb ik volgens haar ook maar een klein buikje. Dus zeker als je echt getrainde buikspieren hebt, zoals jij, kan het dus zeker kloppen dat je daarom geen grote buik hebt. Je draagt je kindje dus meer van binnen zeg maar.
Hier zelf afgestudeerd danseres en beste vriendin ook. buikspieren wel aan aanwezig dus Beide gewoon redelijk snel en een flinke toeter.
Je buikspieren gaan toch wijken dus uiteindelijk maakt het niets uit, misschien ben je in het begin wat platter maar aan het einde houden die spieren niets meer tegen of strak. Wat wel nadelig kan zijn: ik had bij de eerste bekkenbodemspieren die te strak waren waarschijnlijk door het sporten (veel pilates en wedstrijdzwemmen) dat is niet bevorderlijk voor je ontsluiting en het persen... Bij mij hebben ze een flinke knip moeten zetten omdat ik anders uit zou scheuren en dat zou dan komen door te strakke bekkenbodem... Dus niet je bekkenbodem gaan oefenen tijdens je zwangerschap als ie al erg sterk is!
Ik sportte ook veel en veel buikspieren. Ik kreeg als snel een buik. Je buikspieren gaan aan de zijkant liggen dus volgens mij maakt het niet uit ôf je veel lf weinig hebt getraind. Ik hoop dat het redelijk snel weer terug in de plooi gaat
Hier andersom. Ik heb slappe spieren door de vele prednison kuren en mijn buik was meteen groot (ook de eerste) dus ik kan mij voorstellen dat als je getrainde spieren hebt je buik ook minder snel toont.
ik sport en sport nog steeds regelmatig ook doe ik nog steeds bodypump bijv tot 5 maanden zwangerschap zag je haast niks,daarna ging het toch wel groeien,maar nog steeds heb ik niet zo'n grote buik als de meeste rond deze tijd.Ik v roeg mij ook al af of dat door het sporten kwam... Maar er is al wel 10 kilo bij