SPOED! niet genoeg melk gekolfd voor morgen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kims, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.

Ik studeer fulltime en moet daarom dagelijks kolven. Helaas ben ik absoluut geen makkelijke kolver waardoor mijn kolfopbrengst per dag altijd minder is dan ik mee geef aan de oppas. Ik ben op mijn vrije dagen altijd druk bezig om mijn voorraad op pijl te houden en tot nu toe is het altijd gelukt.

Maar van de week is mijn dagopbrengst gelekt en lag alles als een plakkaat aan de vriezer geplakt :( Ik heb afgelopen 2 dagen geprobeerd zo veel mogelijk te kolven maar ik krijg het niet voor elkaar om voor morgen 3 voedingen te verzamelen. En ik MOET naar school (normaal zou ik gewoon dan een dag niet gaan, is al vaker gebeurd).

Ik moet morgen dus een flesje kunstvoeding bij laten geven :cry:
    Maar welke voeding kan ik hiervoor nou het beste nemen? Ik heb een nieuwe doos Friso standaard nummer 1. Het is niet de bedoeling dat ik dit vaker ga doen, maar ben bereid om het beste voor mijn meisje te kopen, ook als dit een hele nieuwe bus is.
    Ik heb ook geeeeen idee hoe het allemaal werkt met de kunstvoeding maar ik neem aan dat het op het pak staat (tenminste, wel bij die Friso).

Moet ik hypo-allergeen nemen? Of een ander soort speciale melk?
    Ik ben zo bang dat ze krampjes zal krijgen omdat ze geen kunstvoeding gewend is :(

Gelukkig komt deze week mijn adaptatieset om dubbelzijdig te kunnen kolven met mijn Swing. Ik hoop dat mijn productie dan toeneemt, anders schaf ik volgende week de Ameda aan... Maar daar heb ik nu dus niks aan.

Help!

2. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Hoi Kims,
    Ik snap dat je van streek bent omdat je het niet redt met kolven. Dat is mij in het begin ook een paar keer gebeurt. Ik heb toen met Friso hypoallergene voeding bijgevoed. Mijn zoontje had helemaal geen probleem met overschakelen tussen mamamelk en kv, maar elk kindje is natuurlijk anders. Ik zou gewoon proberen hypoallergeen te geven. Dat is toch net een beetje een betere bescherming voor je kindje.
    Van mijn kraamverzorgende kreeg ik trouwens te horen dat het hele effect van hypomelk teniet gemaakt wordt, door één voeding gewone kunstmelk.

Het kolven gaat bij mij trouwens makkelijker als mijn zoontje voor me op bed of op de tafel ligt. Dan zitten we gezellig samen te kletsen en te kroelen. Als ik hem niet bij me heb, dan neem ik vaak een slabbetje/truitje/rompertje van hem mee die hij ondergespugt heeft. Jawel een beetje vies, maar die lucht werkt voor mij wonderen.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Kan je niet vannacht nog een keertje extra kolven? Zo had ik het opgelost toen ik ook te weinig had gekolfd. Bij mij gaat het kolven ook allemaal niet zo makkelijk en ik moest onverwacht naar het ziekenhuis, dus ik had er ook geen rekening mee gehouden. Uiteindelijk had ik nog maar net genoeg.

Ik had iig al wel vast informatie ingewonnen voor het geval dat, en tegen mij werd verteld dat ik gewoon Nutrilon standaard 1 kon geven, daar heb je ook van die pakjes van, waar 200 cc kant-en-klaar inzit. Kan je gewoon in een flesje doen (zonder water ofzo erbij dus) en dan opwarmen (au bain marie, in de flesverwarmer of in de magnetron). Heb voor de zekerheid vast een paar pakjes in huis gehaald, nog niet nodig gehad, maar het lijkt mij op zich wel makkelijk.

Succes!

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi Kims,

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Is het niet mogelijk dat je de melk die je wel hebt kunnen kolven verdeeld over 3 kleinere flesjes? Ik weet niet hoeveel je hebt? Je dochtertje zal namelijk wanneer jij weer thuis bent de 'schade' wel weer inhalen door extra bij jou te drinken...

Wanneer je echt niet genoeg hebt kun je natuurlijk ook morgenvroeg direct na het voeden nog kijken of je wat kunt kolven. Ik weet niet of jouw dochtertje 1 of 2 borsten per keer drinkt?

En het is natuurlijk echt niet erg hoor als je wel wat flesvoeding zult moeten geven morgen. Ik denk dat het pak wat je hebt prima is en dat je gewoon de instructies kunt volgen. Ik heb zelf geen ervaring met Friso en met nr 1, Fenne heeft voor het eerst poedermelk gehad na de 6 mnd en krijgt Nutrilon Hypoallergeen 2.

Ben je trouwens bekent met oxytocine neusspray? Deze spray zorgt ervoor dat je een beter toeschietreflex krijgt tijdens het kolven, het heeft mij erg goed geholpen...

Succes morgen... en geen zorgen meer maken hoor... het komt echt goed!

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als ik echt ernstig te kort kwam dan kolfde ik ook nog wel eens een uur voor dat borstvoeding. Dan had ik wel een beetje opbrengst en ik kolfde dan alleen de druk eraf.
    Dat de vriezer eronder zat, heb ik ook gehad, toen iemand mij adviseerde om de voeding in ijsklontzakjes te doen. Dat werkt dus niet bij mij. Ik de het nu in kleine Tupperware bakjes. Die zijn goed afsluitbaar en dan giet ik het zo in de fles als het ontdooit is met een trechter. Werkt bij ons veel beter en ik heb ook minder verlies dan dat ik die blokjes eruit moet drukken met m'n warme handen. Dan smelt het toch altijd een beetje.

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Of tussentijds naar huis om in elk geval een voeding zelf te geven... Maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben, en daarnaast, wrs ben je nu al op school.

Hoe heb je het nu gedaan? Ben heel benieuwd.
    Over het lekken in de vriezer, ik heb de bekers van avent en dat gaat super, nog nooit een lek gehad.

Succes.

7. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Bedankt voor de antwoorden allemaal!
    Ik heb niet gereageerd maar nog wel gelezen diezelfde avond zodat ik de tips toe kon passen.

Ik heb Friso hypoallergeen gehaald. En gelukkig had ze hier geen problemen mee. Ze dronk alles gewoon op en ik heb niks gemerkt van krampjes oid.

Ja, ik baalde flink maar ik had echt geen keus. Volgens de berekeningen moet ze nu zo'n 150 cc voeding krijgen per keer. Maar ik geef haar altijd maar 120 cc per voeding mee aan de oppas omdat ze inderdaad de schade bij mij wel inhaalt 's avonds. Ik had net aan 210 cc en ik zou de oppas 3 voedingen moeten laten geven. Die 210 cc verdelen over 3 flesjes was dus helaas geen optie. Zelf tussendoor naar huis om te voeden kan ook niet. Ik studeer in Rotterdam en woon in Vlissingen haha.

Ik heb alles al geprobeerd om de productie op te krikken bij het kolven. Inderdaad neusspray, kindje voor me leggen, warmtecompressen, borstmassage, borstcompressie, andere afkolfschema's (5 min ene borst, 5 min andere, 4 min ene borst, 4 min andere etc.). Maar niets werkt. De melk stroomt wel, maar heel langzaam. Ik kan best aan 120 cc komen als ik zo'n 30 min bezig ben per borst... Maar dat is niet te doen. Maar ik ben van plan een dubbelzijdige aan te schaffen. Hopelijk scheelt me dat veel tijd!

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

Deel Deze Pagina