2e zwangerschap (19+2), kindje voelt zooo laag..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AardbeitjeEL, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Dag mama's,

Komt het jullie bekend voor dat bij een tweede - of latere - zwangerschap, alles al vroeg veel meer op je bekkenbodem lijkt te drukken?

Ik ben nu ruim 19weken zwanger. Ik heb veel last van buikpijn. Heb ook harde buiken, niet pijnlijk, maar wel soms gedurende een uur om de 5 minuten (als ik aan het relaxen ben nota bene :() En ik had gisteren zelfs het soort steken die me erg deden denken aan de indalingsweeën uit mijn eerste zwangerschap :$

De VK zegt dat het normaal is bij een volgend kindje; je bent immers niet meer zo stevig onderin. Herkennen jullie het? Ik heb echt het idee dat er bij een toilet bezoek opeens een kindje meekomt...

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hier bij de tweede ook heel veel hard buiken maar bij mij een teken dat ik rustiger aan moet gaan doen volgens de verloskundige want ik ben ook gewoon doodop. Verder loopt de baarmoeder bij een tweede qua groei vaak een paar weken voor waardoor ze meer ruimte hebben(misschien dus nu ook in jouw gevoel veel ruimte naar beneden toe), ze zitten dan niet meer zo krap als de eerste rond dezelfde termijn. Als je harde buiken aanhouden zou ik het wel weer even melden bij je verloskundige, het kan namelijk veel verschillende oorzaken hebben.

Verweking kan bij de tweede ook eerder optreden(met name als je snel weer zwanger bent geraakt) waardoor je dat gevoel van onderen nu ook eerder hebt.

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn eerste dochtertje is twee (wij krijgen er ook nóg een meisje bij!) da's niet heeeel snel sinds de vorige zwangerschap lijkt me, maar dat is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :)

Ik heb juist het idee dat ze deze keer veel krapper zit: ik voel haar nog niet (de vorige wel al rond deze termijn) en de baarmoeder ligt relatief ook nog vrij laag (nog niet tot aan m'n navel). Je ziet ook nog nauwelijks aan me dat ik zwanger ben.
    Blijkbaar heb ik ook een naar achter gekantelde baarmoeder, wellicht heeft dat er ook iets mee te maken... ? Maar ook daarvan zegt VK dat dit niet ongerbuikelijk is.

Deel Deze Pagina