de hik, wat doen jullie er tegen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wihe, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Onze zoon heeft echt dagelijks een paar keer de hik, soms na het eten (oorzaak te gulzig etc.) maar ook gewoon zomaar. We geven hem soms een beetje water, ik laat hem nog wat drinken en dan gaat het soms ook over. We plakken ook stukje papier op zijn voorhoofd (helpt ook wel eens, is hij afgeleid). Maar toch duurt die hik vaak zo lang, en zo hard.

Weet dat het niet gevaarlijk is, maar moet zeggen dat het er niet echt comfortabel voor hem uit ziet op dat moment. Hij wordt er ook echt chagrijnig van op zijn manier.

Dus mijn vraag: hebben jullie niet een handig trucje om de hik bij je baby te kunnen stoppen?

2. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Slokje melk geven, in ons geval moedermelk.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha idd ik wilde al zeggen je vriend is angolees toch? Wit papiertje op het voorhoofd plakken:)
    Hier hielp het niet echt het duurde dan net zolang als normaal, maar wat wel hielp was dan een slokje water geven.

Beijos xxxxxx

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    De hik bleek bij onze dochter een symptoom van verborgen reflux. De osteopaat kan het middenrif (wat de hik veroorzaakt) meer ontspannen maken. Maar veel baat heeft mijn dochter er niet bij gehad. Uithikken dus maar. Veel pauzes tijdens de fles nemen en misschien de melk een beetje verdikken. Dan moet hij harder zuigen en komt er minder uit de speen.

5. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Uit laten hikken dus maar.
    @babyhope, haha ja. hier helpt het wel af en toe. maar vraag me af of het toeval is of dat het echt helpt ;)
    ik heb trouwens al veel foto's maar kan ze niet op de pc zetten, lukt ook niet met mn tel. maar hij begint nu al een aardig kleurtje te krijgen, hij was ook echt helemaal wit. zwarte stijle haren beginnen nu ook achteraan wat krullen te krijgen haha :)
    @birgitte: Hoop dat hij dat niet heeft, ging bij haar ook vanzelf weer over?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter hikte als baby ook veel, volgens mij kan je er weinig aan doen...

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wat hier altijd helpt is de oren dicht drukken tijdens het drinken.... moet je kindje maar net goed vinden natuurlijk,

maar bij mezelf helpt het ook altijd dat je dan je eigen slokken hoort en dan is altijd de hik over, ook bij de kinderen,

maar nogmaals, dat moet je kindje maar net goed vinden dat je even de oren dichtdrukt en dan ook nog wil drinken :p

8. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Mijn kleine had het tot ongeveer 6 wkn en toen was het over, wat bij hem hielp was meer rechterop laten drinken

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier helpt het om halverwege het drinken even pauze te houden en goed te boeren, na het drinken weer en dan even rechtop uitbuiken, dan krijgt ze minder vaak de hik. Als ze de hik heeft, hou ik haar ook rechtop en soms helpt het om haar buik te masseren ter hoogte van het middenrif. Iets aangeven dat ze heeel leuk vindt helpt ook, dan houdt ze namelijk haar adem even in :D

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Stijn hikte ook heel veel de eerste weken, niks aan gedaan en is vanzelf over gegaan...

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier ook veel en lang de hik 7 a 8x op een dag. Logopediste erbij geweest niets aan te doen. Gewoon uit hikken en dan komt het goed. Meestal groeien ze er over heen.

12. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi

mijn zoontje had ook vaak de hik en hij werd pissig en huilde heel hard en de hik ging van t huilen vanzelf weg.
    ik ben wel blij dat t nu minder is want ik vond t altijd zielig voor hem.

gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby:)

groetjes

13. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons ook, bleek verborgen reflux te zijn....

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wihe ja hier was jolisa ook echt blank bij geboorte, met super zachte stijl haar. Leek pikzwart maar in de zon is het echt super donkerbruin en nu is het echt kroes echt papa's haren. Ik vind het leuk lekker vlechten enzo.
    Gaat het verder allemaal goed ook met jou! Xxxxxx

15. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis waar de mijne geboren is (Turkije), zeiden ze dat ik hem op zn linkerzij moest leggen en waarempel, t hielp...

16. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het ook een symptoom van verborgen reflux... Hij krijgt nu medicijnen, ik laat hem boeren halverwege de fles en houdt hem goed rechtop tijdens en na de fles. Het is nu al een stuk minder aan het worden!

17. onskindje

onskindje Lid

3 aug 2011
    23
    0
    0
    Eindhoven
    onze kleine meid had na iedere voeding de hik....advies van CB was om het maar gewoon af te wachten, tot hij over was...niet fijn voor haar dus.. Nu we de voeding verdikken met 1 schepje nutriton is niet alleen het spugen veel minder, maar heeft ze ook veel minder vaak de hik!!

Deel Deze Pagina